چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 19767
تاریخ انتشار: 1401/06/29 09:04
در نود‌ودومین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:

پایتخت به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس افق ۱۴۰۴ نیاز پایتخت به اتوبوس ۹ هزار دستگاه است که عملیاتی شدن آن زمان‌بر خواهد بود.

به گزارش صمت مهدی چمران در حاشیه نودودومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه پیشبینی شده بود تعدادی اتوبوس تا پایان شهریور به ناوگان حملونقل تهران اضافه و اتوبوسهای فعلی تعمیر شوند، اظهار کرد: این تعمیرات انجام شده و تعدادی اتوبوس جدید نیز قرار است تا پایان شهریور به ناوگان حملونقل عمومی اضافه شود. فعلا ۱۰۰ اتوبوس جدید وارد ناوگان حملونقل عمومی میشود که در آینده این رقم افزایش خواهد یافت. البته کمبود ناوگان آنقدر زیاد است که ورود این تعداد اتوبوس نمیتواند تاثیر چندانی در ساماندهی و مدیریت شهری داشته باشد. وی با اعلام اینکه سعی بر این است که برای تکمیل ناوگان حملونقل عمومی از اتوبوسهای تولید داخل استفاده شود، تصریح کرد: بخش خصوصی نیز تعدادی اتوبوس دست دوم خریداری کرده که وارد ناوگان خواهد شد.

تاثیر اجزای تشکیلدهنده یک جامعه بر یکدیگر

وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران نیز در نودودومین جلسه شورا با اشاره به وجود ۱۲۹ ساختمان ناایمن در تهران از لحاظ خطر آتشسوزی و الزام شهرداری نسبت به ایجاد سامانه پایش ساختمانها در برابر خطر آتشسوزی اظهار کرد: شهرداران مناطق ۲۲ گانه باید نسبت به این موضوع اقدام کنند. طبق گزارشات سازمان آتشنشانی باوجود پیگیریهای مکرر و ورود قوه قضاییه به موضوع، روند بررسی و رفع خطر بسیار کند است.

وی افزود: از شهردار تهران انتظار میرود با تاکید ویژه از طریق شهرداران مناطق نسبت به ایمنسازی این ساختمانها اقدامات لازم را انجام دهد، چراکه در صورت بروز حوادثی از جمله حادثه ساختمان پلاسکو تبعات جبران ناپذیری شامل حال مدیریت شهری تهران خواهد شد.

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس در شهرداری

زهرا شمس احسان، عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استفاده از وسایل حملونقل عمومی در آستانه سال تحصیلی خاطرنشان کرد: براساس اخبار رسیده، نبود زمانبندی سازمانی باعث بلاتکلیفی خانوادهها برای سرویس مدارس فرزندانشان شده است. وی همچنین تصریح کرد: برنامه عملیاتی ایمنی حملونقل دانشآموزان به شورا منتقل شده و باید شهرداری نسبت به تشکیل ستاد بازگشایی مدارس با حضور دستگاههای متولی اقدام و تصمیمات اجرایی و عملیاتی لازم را اتخاذ کند. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5mj6