-
فروش یکپارچه | سامانه فروش یکپارچه | طرح فروش یکپارچه

جزئیات منتشر شده از وزارت صمت درباره نوبت‌بندی تحویل خودرو در طرح فروش یکپارچه

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه‌ شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. همچنین در برخی محصولات، تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دورهای آتی وجود دارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، اطلاعیه‌ای درباره نتایج نوبت‌بندی فروش خودرو های داخلی منتشر کرده است. در این اطلاعیه آمده است که از نزدیک به پنجاه محصول مختلف، فقط در خصوص پنج خودرو پرتقاضا با تیپ‌بندی‌های مختلف، نتایج نوبت‌بندی به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. همچنین در این اطلاعیه اعلام شده است که برخی خودرو ها نظیر محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان و غیره، تحویل فوری به تمام متقاضیان داده می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آتی وجود دارد. لازم به ذکر است که تحویل فوری برخی محصولات ممکن است باشد، اما برای برخی دیگر از مشتریان، تحویل ممکن است با تأخیر انجام شود.

وزارت صمت در این اطلاعیه همچنین اعلام کرد: در خصوص محصولات شرکت ایران‌خودرو، قریب به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت، امکان پوشش تقاضای همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد. این در حالی است که ظرفیت برخی از محصولات نظیر تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده است و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

وزارت صمت تاکید کرد: بنابراین اجرای طرح سامانه یکپارچه تخصیص این امکان را می‌دهد تا تغییر محصول از محصولات پر تقاضا که موعد تحویلشان در سال ۱۴۰۳ می‌باشد به محصولات دیگر فراهم آید.

وزارت صمت همچنین اعلام کرد: نکته دیگر در خصوص اعلام زمان‌بندی این است که موعد تحویل اعلام شده نشانگر حداکثر موعد تحویل می‌باشد که با توجه به ضریب اطمینان در نظر گرفته شده بر اساس برنامه تولید، امکان تحویل زودتر از آن و یا عرضه محصولات بیشتر از برنامه تولید ارائه شده در طی سال برای محصولات ایران‌خودرو نیز وجود دارد.

در بخش پایانی این اطلاعیه اعلام شد: در پایان ذکر این نکته ضروری است که شفاف‌سازی میزان تقاضای واقعی بازار در هر محصول و برنامه‌ریزی تولید بر اساس سفارش یکی از اهداف اصلی اجرای سامانه یکپارچه در کنار حذف قرعه‌کشی بوده است که با اجرای طرح سامانه یکپارچه به جای قرعه‌کشی محقق شده است. بر این اساس عرضه محصولات جدید شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در کنار سایر خودروسازان داخلی در این سامانه تداوم می‌یابد تا در کنار افزایش تولید، امکان پاسخگویی به نیاز بازار در سال رشد تولید فراهم آید.

/منبع: آخرین خبر

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین