جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 108730
تاریخ انتشار: 1403/02/01 07:14

بهترین ظرف بسته بندی زعفران چیست؟

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد دارند به حیطه‌ی بسته بندی زعفران وارد شوند این است که بهترین ظرف بسته بندی زعفران کدام است؟ کدام ظرف برای بسته بندی گزینه ی مناسب‌تری است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
بهترین ظرف بسته بندی زعفران چیست؟

یکی از سوالات رایج افرادی که قصد دارند به حیطه‌ی بسته بندی زعفران وارد شوند این است که بهترین ظرف بسته بندی زعفران کدام است؟ کدام ظرف برای بسته بندی گزینه ی مناسب‌تری است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین ظرف بسته بندی زعفران

بهترین ظرف بسته بندی زعفران به موارد متعددی بستگی دارد و برای هر شرایط و موقعیتی ممکن است که متفاوت باشد. بنابراین همین ابتدا باید به شما بگویم که بهترین ظرف بسته بندی زعفران به شرایط شما وابسته است و نمی‌توان یک نمونه ظرف را به عنوان برترین و بهترین ظرف بسته بندی زعفران معرفی کرد.

برای این که بتوانید بهترین نوع ظرف را انتخاب کنید، ابتدا باید با انواع ظروف بسته بندی زعفران آشنا شوید. 

ظرف بسته بندی زعفران

انواع ظروف زعفران

برای بسته بندی زعفران، چندین مدل ظرف وجود دارد که از نظر مواد و جنس، شکل، اندازه و ویژگی ها با هم تفاوت هایی دارند. به طور معمول برای بسته بندی ادویه‌ها از جمله ادویه ارزشمند و گران قیمت زعفران از ظروف فلزی، چوبی، شیشه ای، کریستالی و پاکت های کاغذی استفاده می‌شود.

ظروف فلزی

مقاوم‌ترین ظروف در برابر آسیب‌های فیزیکی، ظروف فلزی هستند. این ظروف در انواع سایزها و طرح های مختلف موجود هستند که رایج‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها، ظروف فلزی با طرح های خاتم است. یکی دیگر از ویژگی‌ها مثبت بسته بندی های فلزی، ممانعت از ورود نور و رطوبت به داخل بسته بندی و حفاظت بالا از کیفیت زعفران است.

ظرف های فلزی برای مقادیر مختلف زعفران قابل استفاده هستند و وزن‌های ۱ گرم تا حتی ۱ کیلو را پوشش می‌دهند. مدل خاص دیگری از بسته بندی های فلزی، ظرف های فلزی دو طرفه هستند که در یک طرف گنجایش ۱ گرم و در طرف دیگر گنجایش ۳ گرم زعفران را دارند. 

ظروف فلزی زعفران

ظروف کریستالی

متنوع ترین ظروف برای بسته بندی زعفران، ظرفهایی هستند که جنس پلی کریستالی دارند. ظروف کریستالی در اشکال مختلفی تولید می‌شوند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به ظروف کریستالی آذین، اطلس، برلیان، گوهر و میلاد اشاره کرد.

ظروف کریستالی نیز مقاومت نسبتا خوبی در برابر فشار و ضربه دارند. علاوه بر آن دارای زیبایی خاصی هستند که به علت جداره‌های شفاف، سبب نمایان بودن ظاهر و زیبایی زعفران می‌شوند. 

ظروف شیشه ای

شیشه، مواد و متریالی است که به علت زیبایی بسیار زیادی که دارد به فراوانی برای تولید ظروف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظروف شیشه ای محتوای درونی خود را که اینجا به طور ویژه زعفران است را به زیبایی هر چه تمام تر به رخ می کشد. این ظروف علی زغم شکنندگی و آسیب پذیری که دارند با رعایت نکاتی مانند استفاده از جعبه برای محافظت از آن، می‌توانند گزینه ای بسیار زیبا و ایده آل برای بسته بندی زعفران باشند.

از ظروف شیشه ای غالبا برای مقادیر کم زعفران برای مثال ۱ گرم، نیم مثقال و یک مثقال استفاده می‌شود. درب این نوع از ظروف معمولا از چوب پنیه و یا فلز است.

ظروف چوبی

ظرف های چوبی همیشه در دسته جذاب ترین ظروف برای بسته بندی محصولات مختلف قرار می‌گیرند. چوب به علت زیبایی طبیعی که دارد در بین مصرف کنندگان و مخاطبان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. از این رو افراد فعال در حوزه بسته بندی محصولات مختلف استفاده از ظرف های چوبی را یکی از گزینه های عالی برای پکیجینگ های لوکس و تبلیغاتی خود می‌دانند.

ظروف چوبی به علت هزینه بالایی که دارند برای بسته بندی های معمول مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و بیشترین کارایی آن ها برای بسته بندی های لوکس و کادویی هستند.

ظروف چوبی زعفران

پاکت های کاغذی

متداول ترین بسته بندی های زعفران که در فروشگاه ها دیده می شوند، پاکت های کاغذی هستند. پاکت های کاغذی به علت کم هزینه بودن و دسترسی راحت، انتخاب بسیار عالی برای بسته بندی مقادیر کم زعفران محسوب می‌شوند.

از مزایایی دیگر پاکت های کاغذی می توان به سبک بودن و جا به جایی راحت آن ها اشاره کرد. همچنین این نوع بسته بندی ها به علت حجم کمی که دارند، فضای کمی را اشغال می‌کنند که این امر در فروشگاه مزیت مهمی نسبت به سایر انواع بسته بندی زعفران به حساب می آید.

بهترین ظرف بسته بندی زعفران

تا به الان با انواع ظروف زعفران و ویژگی‌های آن ها آشنا شده اید. بهترین ظرف بسته بندی زعفران بسته به عوامی مانند هزینه اولیه، بازار هدف برای فروش، مقدار زعفران مد نظر برای بسته بندی و شرایط حمل و نقل بستگی دارد.

بهترین ظرف بسته بندی زعفران برای صادرات

اگر قصد بسته بندی زعفران با هدف صادارت آن را دارید، نکات ویژه‌ای مانند مقاومت و مدت زمانی که ظروف می‌توانند از کیفیت زعفران محافظت کنند، را باید در اولویت قرار دهید. از طرفی در صادارت روند جا به جایی سخت تر و زمانبر تر است، در نتیجه ظروفی بهتر است که، مقاومت قابل قبولی داشته باشند و عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهند.

برای صادرات زعفران تقریبا می توان گفت که بهترین ظروف بسته بندی زعفران، ظروف فلزی و چوبی هستند. اما به هیچ عنوان نمی‌توان منکر زیبایی ظروف شیشه ای شد. پس اگر قادر به تامین شرایط ایمن برای انتقال این نوع بسته بندی هستید، این گزینه هم می تواند مناسب باشد.

در مقابل باید گفت که پاکت‌های کاغذی به علت مقاومت خیلی کمی که در برابر آسیب های فیزیکی مانند فشار و رطوبت دارند، نمی توانند انتخاب خوبی برای این مورد باشند. 

بهترین ظرف بسته بندی زعفران برای فروش‌های خرد در فروشگاه ها

بهترین ظرف بسته بندی زعفران در مواقعی که قصد توزیع بسته بندی ها را در فروشگاه های اغذیه دارید، ظروفی است که هزینه ی افزوده‌ی بر قیمت اصلی زعفران نداشته باشد. یعنی سبب افزایش قیمت محسوسی بر روی محصول اصلی نشود. در این مورد پاکت های کاغذی گزینه ی خوبی هستند چرا که به دلیل قیمت مناسبی که دارند، سبب افزایش قیمت محصول نهایی نمی‌شوند.

بهترین ظرف بسته بندی زعفران برای فروش های عمده

اگر شما در کار فروش زعفران به صورت عمده هستید، ظروف چوبی، شیشه ای و کریستالی کاربرد چندانی برای شما ندارد. بهترین ظرف بسته بندی زعفران برای فروش های عمده ظروف فلزی و کیسه های پلاستیکی با کیفیت بالا هستند. در فروش عمده که مقادیر بالایی از زعفران به فروش گذاشته می‌شوند، بسته بندی به معنای متداول، کاربردی ندارد. در این مورد باید توجه رو بیشتر بر مقاومت و کیفیت زعفران معطوف کرد.

کلام آخر

همانطور که در ابتدایی محتوا به آن اشاره کردیم، بهترین ظرف بسته بندی زعفران به شرایط شما بستگی دارد. در پایان باید یادآوری کنیم که یکی از مولفه های اصلی بهترین ظرف برای زعفران، کیفیت مواد و متریال به کار برده شده در ظروف است. برای اطمینان از کیفیت ظروف، حتما باید ظروف زعفران را از مراکز معتبری همچون ماه چین تهیه کنید.

 

 

برچسب ها : زعفران,ظرف زعفران,بسته بندی زعفران,ظروف زعفران


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnr89