جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 105192
تاریخ انتشار: 1402/12/08 08:03

هزینه برگزاری کلاس آنلاین در هر پلتفرم چقدر است؟

بعد از دوران کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، هنوز هم روند آموزش به‌صورت آنلاین ادامه دارد. بسیاری از معلمان برای آموزش خصوصی یا کلاس‌های جبرانی، کلاس‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند.
هزینه برگزاری کلاس آنلاین در هر پلتفرم چقدر است؟

بعد از دوران کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها، هنوز هم روند آموزش به‌صورت آنلاین ادامه دارد. بسیاری از معلمان برای آموزش خصوصی یا کلاس‌های جبرانی، کلاس‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کنند. همچنین بسیاری از مدیران شرکت‌ها برای آموزش به کارکنان خود به دلیل صرفه‌جویی در زمان، هزینه و دسترسی به تمام کارکنان حاضر در شرکت و دورکار، از خدمات کلاس‌های آموزشی آنلاین استفاده می‌کنند. آیا می‌دانید شرایط برگزاری کلاس آنلاین چیست؟ برای انتخاب یک پلتفرم و اجرای جلسات آموزشی یکی از سوالاتی که برای کاربران پیش می‌آید، این است که برای برگزاری کلاس آنلاین باید چه مبلغی پرداخت. در این مطلب همراه ما باشید تا هزینه سرویس‌های کلاس آنلاین در پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنیم.

عوامل موثر بر هزینه برگزاری کلاس آنلاین

این روزها پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی طرفداران زیادی برای برگزاری کلاس آنلاین دارند. برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین در پلتفرم‌های ایرانی و معتبری مانند الوکام باعث شده انتقال تجربیات راحت‌تر شوند. یعنی ارائه‌دهندگان این کلاس و شرکت‌کنندگان حاضر در بستری امن با یکدیگر بهتر تعامل داشته باشند. اما یکی از سوالاتی که ذهن ما را پیش از برگزاری کلاس یا جلسه آنلاین درگیر می‌کند، این است که هزینه برگزاری کلاس آنلاین چقدر است؟ در ادامه 4 عامل کلیدی و موثر بر هزینه کلاس آنلاین را بررسی می‌کنیم.

آماده‌سازی وسایل مورد نیاز

قطعا شما به عنوان یک ارائه‌دهنده آموزشی باید تجهیزات مورد نیاز برای تدریس و آموزش را داشته باشید. پرداخت هزینه معقولانه به بهترین پلتفرم‌ها جلوی پرداخت هزینه‌های اضافی را هم می‌گیرد. برای مثال اگر شما برای تدریس در کلاس آنلاین به تخته وایت‌برد نیاز دارید، پلتفرم‌های برگزارکننده کلاس‌های آنلاین، این مشکل را حل کرده‌اند. پس برخی تجهیزات مانند میکروفون، کتاب‌های مورد نیاز و وسایل لازم برای خودتان را بخرید.

ویژگی‌ها و امکانات پلتفرم

یکی از عواملی که می‌تواند روی هزینه برگزار کردن کلاس آنلاین در پلتفرم‌های اینترنتی تاثیر می‌گذارد، ویژگی‌ها و امکانات آن‌ها است. هر چه این ویژگی‌ها بیش‌تر باشند، باید پول بیش‌تری هم برای استفاده از این خدمات پرداخت کرد. اشتراک‌گذاری صفحه، آپلود فایل، حضور و غیاب، پرسش و پاسخ، تخته وایت‌برد مجازی، امکان چت کردن در کلاس و اجازه گرفتن برای گفتگو (صوتی یا تصویری) بخشی از این ویژگی‌ها و امکانات هستند.

خرید سرویس از پلتفرم

پیش از برگزاری کلاس آنلاین در یک پلتفرم باید سرویس مورد نظر خود را از میان سرویس‌های موجود در سایت انتخاب کنید. برخی از سایت‌ها نسخه آزمایشی رایگان یا سرویس دو کاربره رایگان ارائه می‌دهند. ولی برای حضور کاربران بیش‌تر در کلاس باید سرویس‌های 5 نفره تا 2000 نفره را بخرید. سرویس‌های هر یک از پلتفرم‌ها قیمت متفاوتی دارند و قیمت اشتراک‌های مشابه در دو پلتفرم، یکسان نیست. در ادامه بررسی می‌کنیم که چه عواملی روی قیمت این سرویس‌ها تاثیر می‌گذارند:

  • تعداد کاربران: اصلی‌ترین عامل موثر بر قیمت این سرویس‌ها، تعداد کاربران است. پیش از برگزاری یک کلاس، تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در کلاس را در نظر بگیرید. سپس بر اساس آن، سرویس مورد نظرتان را بخرید. در بیش‌تر پلتفرم‌ها این اشتراک از تعداد 5 کاربر شروع می‌شود و تا 2 الی 3 هزار نفر ادامه دارد.
  • مدت اعتبار سرویس: شما برای چند ماه به این سرویس نیاز دارید؟ پاسخ به این سوال یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه برگزاری یک کلاس آنلاین محسوب می‌شود. سرویس‌های کلاس آنلاین در هر پلتفرم با مدت اعتبار روزانه، یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و 12 ماهه به فروش می‌رسند.

هزینه اینترنت

یکی دیگر از هزینه‌هایی که باید برای برگزار کردن یک کلاس آنلاین بپردازید، هزینه اینترنت است. برای سرعت بیش‌تر باید بهترین و پرسرعت‌ترین بسته‌های اینترنتی را بخرید. ولی پیشنهاد ما این است که هزینه زیادی برای اینترنت نپردازید؛ زیرا در بهترین پلتفرم‌های ارائه‌دهنده این خدمات، می‌توانید کلاس‌های آنلاین خود را با سرعت بیش‌تر و مصرف اینترنت نیم‌بها برگزار کنید.

هزینه برگزاری کلاس آنلاین در هر پلتفرم ایرانی

به دلیل محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، خرید سرویس از پلتفرم‌های خارجی برای همه افراد امکان‌پذیر نیست. همچنین به دلیل نوسانات ارزی، هزینه‌های خرید این سرویس‌ها بسیار گران می‌شوند. استفاده از نسخه‌های کرک شده پلتفرم‌هایی مانند ادوبی کانکت هم خطر بزرگی برای اطلاعات کلاس‌های شما خواهند بود و از طریق بدافزارها می‌توان به اطلاعات دیگر در سیستم شما، دوربین یا میکروفون دسترسی پیدا کرد.

پیشنهاد ما این است که برای برگزاری یک کلاس آنلاین به دنبال پلتفرم‌های ایرانی معتبری باشید که در کنار ارائه بهترین امکانات و سرویس‌های متنوع، خدمات خود را با بهترین قیمت‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند. آیا می‌دانید برای برگزاری کلاس مجازی در یک پلتفرم باید چقدر بپردازید و کدام پلتفرم مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟

         نوع سرویس

 

نام پلتفرم

5 نفره

10 نفره

50 نفره

100 نفره

300 نفره

1000 نفره

آنلاین آموزان

ندارد

ندارد

ندارد

1100000

3100000

8300000

رومیت

99000

149000

500000

1000000

2600000

12000000

اسکای روم

167000

ندارد

828000

1560000

ندارد

10890000

کافه تدریس

ندارد

190000

650000

1200000

ندارد

9500000

فراروم

ندارد

ندارد

ندارد

1538000

3696000

ندارد

الوکام

90000

110000

410000

850000

2000000

7200000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در جدول بالا هزینه برخی از سرویس‌های کلاس آنلاین را در اسفند ماه 1402 بررسی کردیم. قیمت سرویس‌ها به تومان گزارش شده و مدت اعتبار آن‌ها یک ماهه است. شما می‌توانید بعد از مقایسه قیمت‌ها و انتخاب یک پلتفرم با قیمت مناسب، سرویس مورد نیاز خود را تهیه کنید. با توجه به مقایسه قیمت‌ها در انواع سرویس‌ها، متوجه می‌شویم که پلتفرم الوکام بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر گزینه‌ها است. علاوه بر قیمت مناسب، اینترنت شما در کلاس‌های آنلاین الوکام به‌صورت نیم‌بها مصرف می‌شود. پس در هزینه اینترنت خود هم صرفه‌جویی می‌کنید.

برگزاری کلاس آنلاین با کم‌ترین هزینه

در این مطلب بررسی کردیم که هزینه‌های برگزاری کلاس آنلاین تحت تاثیر چه عواملی قرار دارند و چرا قیمت سرویس‌های مختلف در هر پلتفرم با یکدیگر فرق دارند. از آنجایی که هر یک از پلتفرم‌ها خدمات کلاس آنلاین خود را با قیمت متفاوتی ارائه می‌دهند، با انتخاب گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توان در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. ما در این مطلب قیمت کلاس‌های آنلاین با ظرفیت‌های مشابه را در پلتفرم‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. طبق این مقایسه، الوکام یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم‌های ایرانی است که خدمات خود را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر از طریق گفتگوی آنلاین با بخش پشتیبانی سایت در ارتباط باشید یا با شماره‌های 02191070314 یا 02122919534 تماس بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wj976