یک‌شنبه 06 خرداد 1403 - 26 May 2024
کد خبر: 8450
تاریخ انتشار: 1400/09/27 23:00

میزان بالای رضایتمندی مشتریان فولاد مبارکه

مدیر پشتیبانی بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: تمامی دغدغه‌های مشتریان در این واحد به صورت لحظه‌ای رصد و برای حل آنها اقدام می‌شود.

مهدی آقازینلی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه ایران متافو افزود: ما چند کانال ارتباطی با مشتریان داریم که سعی می‌کنیم تمامی مکانیزم‌های ارتباطی با مشتری را برقرار کند. بخشی از آن به صورت گروهی است که در همایش‌ها اتفاق می‌افتد و هم سندیکاها و هم انجمن‌ها برای حضور در این همایش‌ها دعوت می‌شوند تا با مدیران فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف ارتباط برقرار و مسائل خود را مطرح کنند.

وی گفت: به صورت سالانه نیز نظرسنجی انجام می‌شود. به عنوان مثال از مشتریان لوله و پروفیل نیز نظرسنجی‌ها انجام شده و نتایج تحلیل شده است. دغدغه‌هایی را که مشتریان مطرح کنند به صورت کارگروه‌هایی تعریف می‌کنیم و برای اقدامات لازم در سازمان برنامه‌ریزی می‌شود.

آقازینلی اضافه کرد: در کنار موارد یادشده، با مشتریان ارتباط رودررو داریم که به ازای هر تعداد مشتری، کارشناس فروش مستقر است. همچنین پشتیبان فنی نیز مسائل فنی مشتریان را برطرف می‌کند. اگر شکایتی باشد به صورت حضوری بررسی می‌شود. در واقع تمامی دغدغه‌های مشتریان رصد می‌شوند.

وی درباره آمار رضایت‌مندی مشتریان از فولاد مبارکه عنوان کرد: بین ۸۰ تا ۸۵ درصد رضایت‌مندی را در آمارها داشتیم که میزان بالایی محسوب می‌شود. بنچ‌مارک جهانی ما ۸۹ و شرکت پوسکو ۸۵ است. در نتیجه ما به بنچ‌مارک‌های جهانی نزدیک هستیم اما این در بخش‌های مختلف متفاوت است. ممکن است در برخی حوزه‌ها جای بهبود باشد که کارگروه‌های تخصصی در حال کار روی آن هستند.

مدیر پشتیبانی بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به فناوری‌های نوین در مشتری‎مداری اظهار کرد: CRM ما بر بستر سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه برقرار است اما این کافی نیست. بحث هوشمندسازی را از یک سال قبل کلید زدیم و در این حوزه بحث پلتفرم‌های هوشمند ارتباط با مشتری را پیگیری می‌کنیم و با چند حوزه دانشگاهی در ارتباط هستیم تا پروپوزال قوی را در این زمینه دریافت و کار را شروع کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27vbd2