پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 20643
تاریخ انتشار: 1401/09/06 04:46

بهترین تولید کننده بالابر

بالابر‌ها ازجمله ابزارهای مفیدی هستند که جهت جابه‌جایی افراد و بار در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بالابر‌ها ازجمله ابزارهای مفیدی هستند که جهت جابه‌جایی افراد و بار در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات را می‌توان از جنبه‌های متفاوتی دسته‌بندی نمود اما مهم‌ترین تقسیم‌بندی بر اساس ثابت یا متحرک بودن آن‌ها صورت می‌گیرد. البته محیط مدنظر نیز می‌تواند بر این موضوع تأثیرگذار باشد، به‌طوری‌که بالابرهای ساختمانی، صنعتی و حتی خانگی در حال حاضر در اشل گسترده‌ای ساخته و به کار گرفته می‌شوند. بهترین تولید کننده بالابر چه در داخل و چه در خارج از کشور همواره به ارائه مدل‌های جدید با ویژگی‌ها منحصربه‌فرد اصرار دارند.

انواع بالابر ثابت و متحرک

قبل از پرداختن به این بخش مهم است بدانید بهترین تولید کننده بالابر را شرکتی می‌توان دانست که در ساخت تمامی مدل‌ها، عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته باشد. به این دلیل که هر یک از انواع بالابر در شرایط خاص خود کاربردهای مهمی دارند. بنابراین این موضوع به بهبود برند و کسب اعتبار مجموعه کمک زیادی می‌کند.

همان‌طور که بیان شد کلاس‌های گوناگونی جهت دسته‌بندی بالابرها وجود دارد. بااین‌وجود مرسوم‌ترین مورد طبقه‌بندی بر اساس قابلیت حرکتی است. درواقع بالابرها به دو دسته ثابت و متحرک تبدیل می‌شوند.

مدل‌های مختلف بالابر ثابت

همان‌طور که از اسم این تجهیزات مشخص است پس از راه‌اندازی امکان جابه‌جایی آن‌ها وجود نخواهد داشت. از بالابر ثابت اغلب جهت جابه‌جایی افراد یا وسایل سنگین استفاده می‌شود. گفتنی است مدل‌های مختلفی از بالابرهای ثابت مانند هیدرولیکی و کابلی (زنجیری) امروزه توسط تولیدکنندگان عرضه می‌شوند.

بالابر هیدرولیکی

images_1669203459.jpg

استفاده از نیروی هیدرولیک در دستور کار بهترین تولید کننده بالابر به‌منظور ساخت این مدل می‌باشد. مزایای بسیار زیادی برای این نوع بالابرها مطرح است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

هزینه کمتر نسبت به نمونه‌های مشابه:بالابر هیدرولیکی ازجمله مدل‌های ارزانی به شمار می‌آید که نصب، تعمیر و نگهداری آن هزینه معقولی را به دنبال دارد. از طرفی پروسه راه‌اندازی آن نیاز به زمان‌ زیادی ندارد.

حجم کم دستگاه:در برخی از مواقع ممکن است نیاز باشد از بالابر در فضای محدودی استفاده شود. در این شرایط بالابر هیدرولیکی به‌واسطه حجم کمی که می‌گیرد یک گزینه‌ی هوشمندانه به شمار می‌آید.

امنیت بالا: این فاکتور درواقع موردی است که می‌توانید برای تشخیص بهترین تولید کننده بالابر از آن استفاده کنید. چراکه امنیت، مهم‌ترین خصیصه برای چنین تجهیزاتی است. در بین انواع بالابرها، مدل هیدرولیکی دارای بالاترین امنیت ممکن بوده، ازاین‌رو عمدتاً جهت جابه‌جایی افراد نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه کارشناسان توصیه می‌کنند حمل افراد توسط آن‌ها صورت نگیرد.

قدرت بالا:بالابر هیدرولیکی به این دلیل که می‌تواند تحمل وزن بسیار بالایی را داشته باشد، برای جابه‌جایی محموله‌های سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد.

همچنین باید ذکر شود که سرعت این بالابر را در مقایسه با انواع دیگر می‌تواند به‌عنوان محدودیت آن برشمرد. ازاین‌رو شاید بهتر باشد جهت حمل بار و افراد در ساختمان‌های مرتفع از سایر مدل‌ها بهره برده شود.

بالابرهای زنجیری (کابلی)

تأمین‌کننده نیرو در بالابرهای کابلی، زنجیر و وینچ است. این بالابرها نیز امکان استفاده در اماکن مختلفی را دارند. لازم به ذکر است در این نوع، موتوری وجود دارد که زنجیره متصل شده به سکو را به حرکت درمی‌آورد. همچنین در این دسته مدل‌های متنوعی وجود دارند که اقشار مختلف می‌توانند از آن‌ها در شرایط متفاوت استفاده کنند.

معمولاً بالابر زنجیری برای حمل بار و افراد به کار گرفته می‌شود. از خصوصیت‌های بارز این بالابرها باید به وزن سبک و سرعت مناسب آن‌ها اشاره کرد که پارامترهای بسیار مهمی در انتخاب هستند. با این توضیحات باید گفت که بالابر کابلی بیشتر مصارف صنعتی دارد و توصیه می‌شود که از آن‌ها برای حمل افراد استفاده نشود.

بالابر هیدرولیکی زنجیری

مشخص است که این نوع بالابرها از دو سیستم هیدرولیک و زنجیر جهت به حرکت درآوردن کابین بهره می‌برند. نکته حائز اهمیت در مورد بالابرهای هیدرولیکی زنجیری عدم به‌کارگیری آن‌ها برای جابه‌جایی افراد است. کارشناس برای جلوگیری از بروز حوادث غیرقابل‌جبران بر این موضوع تأکید بسیار دارند.

انواع بالابرهای متحرک

images_1669203471.jpg

به این مدل‌ها اغلب بالابر نفربر گفته می‌شود چرا عمده کاربردشان به‌منظور حمل افراد در موقعیت‌ها و اماکن مختلف است. ویژگی مهم بالابرهای متحرک امکان جابه‌جایی آن‌هاست که با استفاده از چرخ‌هایی که در زیر آن‌ها تعبیه ‌شده است این کار انجام می‌گیرد.

بهترین شرکت تولید کننده بالابر اغلب در این دسته‌بندی، ساخت دو مدل پرمصرف که بالابر متحرک با دسترسی عمودی و دسترسی عمودی-افقی است را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

بالابر متحرک با دسترسی عمودی

در این نوع بالابرهای متحرک فقط امکان جابه‌جایی در جهت عمود امکان‌پذیر است و حرکت افقی برای آن‌ها تعریف ‌نشده است. ازاین‌رو در هنگام نصب باید توجه ویژه‌ای داشت که بالابر در محل مناسب خود قرار گیرد. محدودیت خاصی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد و برای حمل بار و افراد در موقعیت‌های مختلف امکان استفاده دارند.

بالابر متحرک با دسترسی افقی و عمودی

یکی از بهترین مدل‌های موجود، بالابر متحرک با دسترسی افقی و عمودی است. این بالابر امکان جابه‌جایی بدون هیچ محدودیت را داشته و درعین‌حال از لحاظ امنیت در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. لازم به ذکر است که این بالابر از سیستم هیدرولیک جهت تأمین نیرو استفاده می‌کند. همان‌طور که گفتیم بهتر است این مدل‌های هیدرولیکی بیشتر برای حمل بار بکار گرفته شوند.

درنهایت لازم است بگوییم که بهترین تولید کننده بالابر باید بتواند محصولاتی با کیفیت داشته و با ارائه خدمات پس از فروش عالی، دغدغه‌های مشتریان خود را به میزان زیادی کاهش دهد.

از کجا بالابر تهیه کنیم ؟

افتخار صنعت آسیا به عنوان یکی از برندهای معتبر ایران در زمینه بالابر فعالیت دارد و در وبسایت مجموعه انواع بالابرها موجود می باشد که می توانید مشاهده نمایید. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5nrz