-
کد خبر: 111459
تاریخ انتشار: 1403/03/22 07:19

صادرات و واردات کالا بدون نیاز به تجربه قبلی| توسعه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین از انبار کالا

صادرات و واردات کالا بدون نیاز به تجربه قبلی| توسعه تجارت الکترونیک و فروش آنلاین از انبار کالا

در دنیای امروز، با پیشرفت لحظه به لحظه تکنولوژی، تجارت الکترونیک تبدیل به یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی جهان شده است. این موضوع می‌تواند فرصت بزرگی برای تاجران و بازرگانان باشد. انجام عملیات صادرات و واردات آنلاین، بسیاری از محدودیت‌ها را از بین می‌برد. همچنین به پروسه تجارت سرعت چشم‌گیری می‌دهد. امروزه شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی تمام عملیات خود را از طریق پلتفرم‌های آنلاین خود انجام می‌دهند. دریچه تجارت، پلتفرمی است که شرکت ها می توانند درخواست صادرات و واردات کالاهای خود را روی آن ثبت کنند و بدون نیاز به تجربه صادرات واردات و کارت بازرگانی اقدام به صادرات و واردات نمایند. همچنین این سامانه خریدار و فروشنده را بدون هیچ واسطه‌ای به همدیگر می‌رساند. در این مقاله به بررسی بیشتر امکانات صادرات و واردات آنلاین پرداخته‌ایم.

دریچه تجارت، پلتفرم بی‌واسطه خرید و فروش کالا

احتمال دارد که بسیاری از فعالان حوزه تجارت، امکان انجام تجارت الکترونیک را نداشته باشند. تیم دریچه تجارت، پلتفرمی طراحی کرده است که امکانات ویژه‌ای را در اختیار تمامی بازرگانان قرار می‌‎دهد. در صورتی که شما قصد خرید کالایی خاص را داشته باشید ولی هیچ‌جایی آن کالا را نیافته باشید، به احتمال زیاد در دریچه تجارت آن را پیدا می‌کنید. علاوه بر این، می‌‌توانید در این وبسایت، کالاهای خود را در انبار آنلاین خود موجود کنید و در معرض فروش بگذارید.

استعلام کالا

استعلام کالا، یا استعلام قیمت امری همواره مطرح در صادرات و واردات کالا بوده است. استعلام گرفتن برای کالا، به این معنا است که شخصی، کالایی را در نظر دارد. برای پیدا کردن بهترین قیمت یا بهترین کیفیت یا حتی پیدا کردن کالایی کمیاب و... استعلام کالا به کمک شما می‌آید.

مشکلی که در رابطه با استعلام کالا وجود دارد، زمان‌گیر بودن آن و همچنین عدم دستیابی به فروشندگان دست اول از یک سو و همچنین عدم اطمینان از بهترین قیمت خرید است. سامانه دریچه تجارت، امکانی را فراهم کرده است که برای دریافت استعلام بهای محصولات و کالاهای صنعتی دیگر احتیاجی به تماس‌های زیاد و طولانی نیست. اکنون شما می‌توانید استعلام کالا یا خدمت مورد نظرتان را در بخش مختص استعلام این پلتفرم ثبت کنید. سپس از میان فروشندگان، هر کدام که شرایط مطابق با موارد مدنظر شما را داشته باشد، انتخاب کنید. درنتیجه با این امکانات می‌توانید به راحتی به کالا یا خدمت مورد نظر خود، در کمترین زمان و آسان‌ترین حالت ممکن دست پیدا کنید. استعلام در این وبسایت دو نوع دارد که در ادامه این مطلب انواع آن را توضیح داده‌ایم.

استعلام عمومی

با ثبت استعلام عمومی، تمامی فروشندگان و شرکت‌ها استعلام شما را مشاهده می‌کنند. درواقع تمامی کاربران فروشنده می‌توانند روی استعلام شما اعلام پیشنهاد کنند. شما می‌توانید در نهایت از میان پیشنهادهایی که دریافت کرده‌اید بهترین مورد را انتخاب کنید. استعلام عمومی دسته‌بندی‌های متفاوت و مشخصی دارد. کلیه این دسته‌بندی‌ها در دسترس تمامی فروشندگان سامانه قرار دارد.

استعلام خصوصی

استعلام خصوصی برخلاف استعلام عمومی، برای عده خاصی از فروشندگان قابل مشاهده است. این نوع از درخواست‌ها را تنها وندورهای خاص سامانه می‌توانند مشاهده کنند و به آن‌ها پاسخ بدهند. این نوع استعلام بستری محرمانه دارد. هدف از این کار جلوگیری از بازارزدگی یا حباب قیمتی یکسری از کالاهای خاص است.

انبار کالا

انبار کالا ی صنعتی بخشی آنلاین از سامانه دریچه تجارت است که در آن می‌توانید فروشنده شوید.‌ به این صورت که کالای خود را در سامانه موجود می‌کنید و اطلاعات آن را نیز وارد می‌کنید تا باقی شرکت ها و اشخاص بتوانند آن را مشاهده کنند و درخواست خرید بدهند.

حال اگر شما خواستار محصول خاصی هستید، پیش از ثبت استعلام می‌توانید وارد بخش انبار کالا شوید و کالاهای موجود در انبار را مشاهده کنید. در این هنگام اگر کالای مورد نظر شما در انبار کالا موجود نباشد می‌توانید برای درخواست آن استعلام ثبت کنید.

سامانه دریچه تجارت و انبار کالای آن به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند کالای خود را به فروش برسانند. انبار کالا بستری برای فروش و معرفی کالاهای صنعتی تاجرانی است که جایی برای ارائه ندارند.

انبار آنلاین

انبار کالای این وبسایت، درواقع حکم انبار آنلاین کالای شما را دارد. یک ویترین آنلاین است که از طریق آن می‌توانید محصول خود را در معرض دید خریدار قرار دهید. خریدارانی که محصولی را نیاز دارند بخش انبار کالا را چک می‌کنند. اگر کالای شما، محصول مدنظر خریدار باشد، به استعلام گرفتن از طریق انبار کالا اقدام به خرید می‌کند.

مزایای صادرات و واردات آنلاین

انجام دادن عملیات‌های تجاری به صورت آنلاین، علاوه بر به‌روز بودن، مزایای دیگری نیز دارد. در ادامه این بخش به توضیح هر کدام از این فواید پرداخته‌ایم:

1. افزایش فروش: با استفاده از فروش آنلاین، می‌توانید به‌راحتی به بازارهای بین‌المللی دسترسی پیدا کنید. درنتیجه این موضوع فروش شما بالا می‌رود.

2. کاهش هزینه‌ها: وجود یک سیستم صادرات و واردات آنلاین می‌تواند بسیاری از هزینه‌های مربوط به فرآیند‌های متداول اداری و ... را کاهش دهد.

3. افزایش سرعت: شرکت‌ها با این روش می‌توانند با سرعت بیشتری محصولات خود را در بازار بین‌المللی عرضه کنند. این سرعت ایجاد شده بر سفارش‌های مشتریان جهانی نیز تاثیرگذار است.

4. دسترسی به بازار‌ها: وجود یک سامانه آنلاین به شرکت‌ها امکان می‌دهد که به آسانی به بازارها و مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند.

حوزه‌های فعالیت دریچه تجارت

این سامانه در زمینه‌های مختلفی فعالیت‌ دارد که در ادامه این بخش هر کدام از این زمینه‌ها را توضیح داده‌ایم:

مواد اولیه

تامین مواد اولیه، نخستین گام در حوزه تولید است. طی پروسه تامین، این سامانه کنار مشتریان است و مواد اولیه مختلفی را برای آن‌ها تامین می‌کند از جمله:

  • فلزی
  • غیرفلزی
  • معدنی
  • شیمیایی
  • فولادی

علاوه بر موارد گفته شده، در پروسه خرید مواد اولیه، مشاوران متخصص این سامانه به‌عنوان یک پشتیبان برای مشتریان عمل می‌کنند.

ماشین آلات

ماشین آلاتی که در صنایع مختلف کاربرد دارند. این سامانه قدرت تامین ماشین‌ آلات مختلف، همسو با نیاز بازرگان‌ها و مشتریان در موارد زیر را دارد:

  • پتروشیمی
  • فولاد
  • راه‌اندازی تولید فعال در کارخانه‌های صنعتی و تولیدی‌ها

تجهیزات و قطعات

این سامانه با تمرکز حرفه‌ای در زمینه تامین، صادرات و واردات انواع تجهیزات و قطعات فعالیت می‌کند. توانایی واردات و تهیه انواع تجهیزات کارگاهی مورد نیاز تاجران، قطعات خاص دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کاربردی در صنایع را دارد. هم‌چنین تجهیزات مورد نیاز در صنایع پتروشیمی، فولاد، نفت و سایر صنایع اصلی را فراهم می‌کند. تیم تخصصی این سامانه در حوزه تخصصی خود، ارائه مشاوره‌های لازم جهت تامین این کالاها را دارا است.

ابزار آلات

ابزار آلات جزئی جداناپذیر در صنعت، در تمام دنیا به حساب می‌آید. این سامانه، بستر گسترده‌ای در حوزه ابزارآلات فراهم کرده است. در نتیجه علاوه بر تامین، می‌تواند در صادرات و واردات انواع ابزار آلات در دسته‌بندی‌های مختلف نقشی مهم ایفا کند.

سخن آخر

صادرات و واردات آنلاین به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به بازارهای بین‌المللی دسترسی پیدا کنند. علاوه بر آن هزینه‌ها را کاهش داده و سرعت فعالیت‌های تجاری را افزایش می‌دهد. از طرفی، با استفاده از این سامانه مشتریان می‌توانند، مواد اولیه، ماشین‌آلات، تجهیزات و... مورد نیاز خود را به سرعت و بهترین شرایط تهیه کنند. این پلتفرم، راهی موثر برای توسعه تجارت الکترونیک و بهبود انبار کالا است.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت دریچه تجارت دات آی آر مراجعه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3k7e5q