-
کد خبر: 112008
تاریخ انتشار: 1403/04/02 06:08

بررسی عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی + بهترین راه خرید

بررسی عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی + بهترین راه خرید

امروزه کرکره های برقی جایگزین کرکره های قدیمی، دربهای معمولی و اتوماتیک شده اند. این کرکره ها فضای کمی را اشغال کرده و امنیت خوبی دارند. اگر قصد خرید کرکره برقی برای منزل، فروشگاه یا محل کار خود را دارید باید بدانید که این محصول به چه صورت قیمت گذاری می شود. در ادامه قصد داریم تا عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی را به شما توضیح داده و نحوه محاسبه قیمت کرکره برقی را نیز به شما آموزش دهیم. شما می توانید بهترین تیغه و موتور کرکره برقی را از فروشگاه جنرال در تهیه کرده و از آن سال ها استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی

معرفی اجزای مختلف کرکره برقی  

در کرکره برقی از یک موتور و تعدادی تیغه استفاده می شود. این اجزا با مواد مختلف و توان های گوناگونی تولید می شوند و هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند. 👈 قیمت هر متر مربع کرکره برقی 👉 با توجه به جنس و کیفیت آن تعیین می گردد. تیغه های کرکره توسط کارخانجات مختلف در مدل های گوناگونی تولید می شوند؛ پس برای تعیین عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی باید به اجزای تشکیل دهنده آن توجه کرد.

چه عواملی بر قیمت کرکره برقی موثر هستند؟

کرکره های برقی از اجزای متنوع با قیمت های گوناگون ساخته می شوند به همین دلیل هر کسی با هر بودجه ای می تواند این درب ‌های مستحکم و ایمن را خریداری نماید. برخی از عواملی که بر روی قیمت کرکره برقی تأثیر می گذارند به شرح زیر هستند:

چه عواملی بر قیمت کرکره برقی موثر هستند

1-     موتور کرکره برقی

همانطور که به آن اشاره کردیم موتور یکی از اجزای تشکیل دهنده کرکره برقی است. این موتورها به دو نوع مختلف تقسیم می شوند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین هنگام 👈 خرید موتور کرکره برقی 👉 حتما باید دقت کافی داشته باشد و با توجه به کرکره مورد نظر موتور مناسب را انتخاب کنید.

موتور ساید

موتورهای ساید کرکره برقی بیرون نصب می شوند و نیاز به فضای بیشتری دارند. این موتورها قدرتمندتر هستند و قیمت بالاتری دارند و برای مکان های پرتردد مناسب تر هستند. معمولاً برای مغازه ها، سوله ها و پارکینگ ‌ها از موتورهای ساید استفاده می شود. همچنین اگر وزن تیغه ها زیاد باشد نمی توان از موتور کرکره برقی توبولار برای آنها استفاده کرد و حتماً باید موتور ساید را خریداری نمود.

مزایا موتور کرکره برقی ساید
  • قابلیت باز و بسته کردن تیغه های کرکره با وزن بالا تا ۱۵۰۰ کیلوگرم
  • بازو بست سریع جهت تعمیرات
  • برق اضطراری در هنگام قطع برق
  • داشتن زنجیر جهت بالا و پایین دادنکرکره برقی در زمان قطعی برق
  • مناسب برای مکان های پر تردد
  • وجود نمونه های سه فاز جهت مکانهایی که از برق سه فاز برخوردارند
  • امنیت بیشتر نسبت به موتورهای تیوبلار
  • داشتن پک کامل متعلقات در هنگام خرید
معایب معایب موتور کرکره برقی ساید
  • قیمت بالا
  • اشغال فضای بیشتر
  • نصب بیرون

موتور توبولار

یکی دیگر از موتورهایی که در کرکره های برقی از آن استفاده می شود، موتور تیوبلار است. این موتور در داخل لوله(شفت) نصب می شود و فضای زیادی را اشغال نمی کند. این موتورها باتری داخلی ندارند و در صورت قطع برق باید از آچار مخصوص دستی استفاده کرد.

مزایا موتور کرکره برقی توبلار
  • قیمت کمتر
  • اشغال فضای کمتر
  • مناسب برای کرکره های سبک و کوچک تا وزن 300 کیلوگرم
معایب موتور کرکره برقی توبلار
  • هزینه بر بودن باز و بست جهت تعمیرات
  • قدرت پایی
  • گرم شدن زیاد موتور

2-     تیغه های کرکره برقی

یکی دیگر از اجزای اصلی در کرکره های برقی، تیغه ها هستند. این تیغه ها معمولاً در اندازه، جنس، رنگ و مدل های متنوعی تولید و به دست مشتری می رسند. جنس تیغه کرکره مانند تیغه پلی کربنات کرکره برقی، تیغه کرکره برقی فولادی، تیغه آلومینیوم کرکره برقی و... از دیگر عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی است.

3-     ابعاد کرکره برقی

سومین پارامتری که بر قیمت نهایی کرکره برقی تأثیر می گذارد، ابعاد آن است. هرچه مساحت فضایی که با درب کرکره برقی پوشش داده می شود بیشتر باشد، به تیغه های بیشتری نیاز پیدا می کند؛ همچنین به موتوری مناسب برای باز و بسته کردن تیغه ها نیاز دارد. به همین دلیل ابعاد کرکره برقی بر روی قیمت آن تأثیر بسزایی می گذارد.

برند تولیدکننده کرکره برقی

4-     برند تولیدکننده کرکره برقی

امروزه تولیدکنندگان بسیار زیادی به تولید انواع تیغه های کرکره و موتورهای ساید و توبولار می پردازند. برخی از این برندها از استانداردهای روز دنیا برای تولید محصولات خود استفاده می کنند؛ در نتیجه محصولات آنها با قیمتی بالاتر به دست مصرف کننده می رسد؛ پس اگر می خواهید از قیمت کرکره برقی اطلاع پیدا کنید باید به برندی که انتخاب می کنید نیز توجه داشته باشید. بهترین تولیدکنندگان کرکره برقی در شهر اراک مشغول به فعالیت هستند و تیغه های تولیدی خود را در فروشگاه جنرال در به مشتریان ارائه می کنند

5-     کاربرد کرکره برقی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی می توان به کاربرد آن اشاره کرد. زمانی که می خواهید از فروشگاه یا مغازه خود با استفاده از درب کرکره برقی محافظت کنید باید به سراغ تیغه های مقاوم تر و ضد سرقت بروید. همچنین موتور مناسب برای منازل مسکونی، مدل ساید است که قدرت بیشتری داشته و با سروصدای کمتری باز و بسته می شود.

نحوه محاسبه قیمت کرکره برقی

مهندسین و طراحان برای محاسبه قیمت کرکره برقی از فرمول های زیر استفاده می کنند:

  • ابتدا قیمت روز تیغه های کرکره برقی را استعلام کرده و در مساحت درب ضرب می کنند.
  • موتور مناسب برای این تیغه ها را انتخاب کرده و قیمت آن را نیز به مبلغ قبلی اضافه می نمایند.
  • هزینه شفت با توجه به نوع لوله، قیمت روز هر متر آن و عرض دهنه محاسبه می گردد.
  • برای نصب آهن کشی باید نبشی و قوطی و میلگرد به اندازه نیاز جهت مهار درب فراهم کنیم.
  • هزینه های آهن کشی نیز به قیمت روز آهن و متعلقات آن بستگی دارد.
  • هزینه های ایاب و ذهاب را در نظر بگیریم.
  • اجرت نصاب را هم به جمع مقادیر به دست آمده اضافه کنیم.

مجموعه تمام هزینه های فوق، قیمت تمام شده کرکره برقی را مشخص می کند.

قیمت کرکره برقی ضد سرقت

اگر می خواهید بیشترین حفاظت را از محل موردنظر خود انجام دهید باید برای خرید کرکره برقی ضد سرقت اقدام کنید. این کرکره ها کاملاً امن بوده و برای حفاظت از اماکنی مانند طلافروشی ها، بانک ها و صندوق های مالی مناسب تر هستند. وزن این تیغه ها بیشتر از تیغه های دیگر است و باید موتور ساید برای آنها خریداری شود. اندازه محلی که کرکره ضدسرقت بر روی آن نصب می شود نیز بر روی قیمت آن تأثیر می گذارد. در بسیاری از این کرکره ها سنسورهای هشداردهنده نیز تعبیه می شوند که قیمتی جداگانه دارند.

خرید بهترین کرکره برقی از فروشگاه جنرال در

موتور، تیغه کرکره، ابعاد، کاربرد و برند تولیدکننده از جمله عوامل موثر بر قیمت کرکره برقی هستند. با توجه به این پارامترها می توان قیمت نهایی کرکره برقی را مشخص کرد. نحوه محاسبه قیمت کرکره برقی نیز در این مطلب به شما آموزش داده شد. شما می توانید با خرید کرکره ضدسرقت از اماکن حساس محافظت بیشتری کنید. در فروشگاه جنرال در انواع کرکره های برقی و بهترین برندهای تولیدکننده آن به شما ارائه می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3epgey