سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 37166
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/20 07:53

تاثیر کفش نامناسب بر سلامت + 5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل و جامع در رابطه با تاثیر کفش نامناسب بر سلامت + 5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال، پرداخته شده است. همچنین شما می‌توانید برای خرید کفش های اورجینال به سایت مایندز مراجعه نمایید.
تاثیر کفش نامناسب بر سلامت + 5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل و جامع در رابطه با تاثیر کفش نامناسب بر سلامت + 5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال، پرداخته شده است. همچنین شما می‌توانید برای خرید کفش های اورجینال به سایت مایندز مراجعه نمایید.

 

تاثیر کفش نامناسب بر سلامت - سایت مایندز

سلامت بدن یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی انسان است که عوامل متفاوتی آن را تحث تاثیر خود قرار می‌دهد؛ همان‌طور که می‌دانید پاها یکی از اندام‌های فعال است که نقش زیادی را در زندگی روزمره افراد دارد. عوامل متفاوتی ممکن است سلامت آن را به خطر بی‌اندازد و یکی از این عوامل، استفاده از کفش نامناسب می‌باشد. با خرید کفش اورجینال می‌توانید از سلامت پای خود محافظت کنید.

تاثیر کفش بر سلامت انسان

کفش‌ها یک بخش جدانشدنی از زندگی هر انسانی است و روزانه در تمامی فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی از آن استفاده می‌شود. تحقیقات نشان داده است که بیشتر افراد روزانه حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ گام برمی‌دارند که رقم قابل توجهی است؛ به همین دلیل می‌توان گفت که محافظت از پا یکی از مهم‌ترین نکات در حفظ سلامت بدن خواهد بود. طبق آمار از هر ۱۰ نفر ۹ نفر با درد پا و مشکلات نظیر آن درگیر بوده که به جرعت می‌توان گفت استفاده از کفش نامناسب یکی از علت‌های اصلی به شمار می‌رود. مشکلاتی که امکان دارد در اثر استفاده از کفش نامناسب رخ دهد، اختلالاتی در ناحیه کمر، ستون فقرات، زانو و عوارض دیگری شامل خارپاشنه، گرمای کف پا، تاول و ... است.

استفاده از کفش مناسب

استفاده از کفش مناسب و پیشگیری از صدمات احتمالی - سایت مایندز

اگر کفش شما تنگ و یا خیلی گشاد باشد، امکان دارد از پا به خوبی مراقبت نکرده و فشار زیادی بر پنجه، مفاصل و قوزک وارد کند. این فشارها در صورتی که دائم باشد، می‌تواند به درد و مشکلات ناشی از آن منجر شود ک عوارض زیادی از جمله موارد زیر را به دنبال خواهد داشت:

  • افزایش احتمال ایجاد صدمات هنگام فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی
  • تشدید کمردرد، اختلالات ستون فقرات، درد زانو
  • تاثیر بر استایل حرکتی و نحوه راه رفتن افراد

تاثیرات بلند مدت و کوتاه مدتی که در اثر استفاده از کفش نامناسب رخ می‌دهد

پوشیدن انواع کفش نامناسب امکان دارد که به سلامت شما در کوتاه مدت و یا بلند مدت آسیب برساند که می‌توانید با خرید یک کفش استاندارد از این اتفاقات جلوگیری کنید.

اثرات کوتاه مدت استفاده از کفش نامناسب

  • میخچه: این عارضه اغلب از تجمع سلول‌های مرده و سخت ایجاد می‌شود که مفاصل، پشت و جلوی پا را درگیر می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که فشار مستمر و دائم از یک کفش نامناسب، یکی از عوامل مهم در ایجاد میخچه است. این عارضه باعث درد هنگام راه رفتن، زخم شدن، احساس سوزش و ... می‌شود که در موارد ضروری و حاد نیاز به عمل جراحی دارد.
  • مشکلات ناخن پا: یکی دیگر از عوامل کوتاه مدتی که در اثر پوشیدن کفش نامناسب رخ می‌دهد، مشکلاتی نظیر شکستن، عفونت و یا قارچی شدن ناخن‌ها است. کفش تنگ فشار زیادی را به انگشت‌ها وارد می‌کند که گاهی اوقات ممکن است بخشی از ناخن وارد گوشت شده و اطراف آن را ملتهب و دچار عفونت کند؛ این عارضه دردناک به شکل عفونت خودش را نشان می‌دهد. از طرف دیگر عدم تهویه مناسب در داخل کفش به دلیل استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت، محیط مناسبی را برای رشد قارچ فراهم می‌کند. به همین دلیل اگر شما به دنبال داشتن پاهایی سالم هستید، حتما از یک کفش مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

اثرات بلند مدت استفاده از کفش نامناسب

  • صاف شدن کف پا: از دیگر پیامدهای استفاده از کفش نامناسب، صاف شدن کف پا می‌باشد. فشار طولانی مدت به پا در کفش‌های نامناسب بر بافت نرم کف پا تاثیر می‌گذارد و قوس کف آن را به مرور زمان ازبین می‌برد. در کفش‌‌های اورجینال با دستیابی به تکنولوژی روز دنیا و استفاده از متریال باکیفیت، این ایراد به طور کامل از بین رفته است و حتی کسانی که کف پای صاف دارند می‌توانند از کفش‌های جدید اورجینال استفاد کنند.
  • کمردرد: یکی از آسیب‌های جدی که در بدن بر اثر پوشیدن کفش‌های نامناسب ایجاد می‌شود، آسیب در ناحیه کمر است. این مشکل امکان دارد که کل زندگی شما را تحث تاثیر قرار دهد و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که طولانی مدت از کفش استفاده می‌کنند، به دنبال محصولات اورجینال باشند.
  • درد مفاصل: هنگامی که شما از یک کفش نامناسب استفاده می‌کنید، فشار در تمامی نقاط پا پخش نمی‌شود و این قضیه باعث اختلالات ارتروز می‌گردد.

5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال

5 نکته مهم هنگام خرید کفش اورجینال - سایت مایندز

1- برای خرید کفش هر دو لنگه را بپوشید

نکته‌ای که شاید خیلی از افراد به آن توجهی نکنند، پوشیدن هر دو لنگه از کفش است؛ به این ترتیب اگر یک پای شما بزرگ‌تر از دیگری بود، متوجه خواهید شد و در چنین شرایطی باید سایز پای بزرگ را مدنظر قرار دهید و از یک کفی برای پای کوچک‌تر استفاده نمایید.

2- با کفش راه بروید

سعی کنید که با هر دو لنگه چند دقیقه در محیط فروشگاه قدم بزنید؛ این کار باعث می‌شود تا شما در همان لحظات اولیه متوجه راحتی و نرمی کفش شوید.

3- توجه به سایز کفش

سایزها در بین تولیدی‌های مختلف متفاوت است و گاهی معیار خرید کفش، سایز نیست؛ به این ترتیب شما باید توجه نمایید که برای خرید اینترنتی حتما اندازه دقیق را بدانید و در صورت بزرگ یا کوچک بودن، امکان مرجوع محصول وجود داشته باشد.

4- وضعیت ظاهری کفش

وضعیت ظاهری کفش را با پای خود مقایسه کنید؛ به این صورت که اگر پای شما پهن است، انتخاب کفش‌هایی که جلوی باریک دارند کاملا نامناسب است و باعث فشار بر روی پنجه‌ها می‌شود؛ پس حتما ظاهر کفش را با پای خود مقایسه کنید.

5- زیره کفش

مهم‌ترین قسمت کفش که ارتباط مستقیمی با سلامت شما دارد، زیره آن است؛ این قسمت در راحتی و نرمی کفش تاثیر زیادی می‌گذارد و پا را از سرما، گرما و ... محافظت می‌کند.

جمع بندی

انتخاب کفش مناسب ارتباط مستقیم با سلامت بدن انسان دارد و به دلیل جدی بودن این مسئله توصیه می‌شود که کفش های اورجینال خود را از فروشگاه مایندز که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های کفش اورجینال است، تهیه نمایید.برای خرید کفش اورجینال نیاز دارید تا یکسری از نکات را بدانید و مهم‌تر از همه انتخاب یک فروشگاه معتبر است که با خیال راحت بتوانید از اصل بودن محصولات آن اطمینان داشته باشید. فروشگاه معتبر مایندز ارائه کننده انواع کفش‌های اورجینال آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشد.برای تهیه کفش های اورجینال به سایت https://mindz.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های  09100918385 - 09109246472 تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها : مایندز,خرید کفش اورجینال,خرید کفش ورزشی اورجینال


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rbrdm