پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 38042
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/06 16:02

طرح توجیهی و کاربرد آن

طرح توجیهی با هدف بررسی پروژه ها برای مشخص نمودن امکان اجرا شدن با توجه به شرایط افراد و بودجه ی مورد نظر آنها می باشد.
طرح توجیهی و کاربرد آن

طرح توجیهی با هدف بررسی پروژه ها برای مشخص نمودن امکان اجرا شدن با توجه به شرایط افراد و بودجه ی مورد نظر آنها می باشد. در مطالعه ی طرح توجیهی باید تمام آنچه که در یک پروژه دخالت دارند را بررسی کرده تا بتوان امکان سنجی آن پروژه را مشخص کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از آن در بخش‌ های مختلف فناوری، نرم افزارهای ساخته شده اند که به منظور مطالعات طرح توجیهی به کار می روند و می توان برای برآورد هزینه های مورد نیاز برای سرمایه گذاری تولید و درآمد و غیره از آن استفاده کرد. در طرح توجیهی اطلاعاتی به دست می آید که آن با استاندارد های روز مقایسه شده و می توان کلیت پروژه را مورد بررسی قرار داد. اطلاعاتی که در طرح توجیهی گردآوری می‌ شود برای شناسایی روش های بهبود فعالیت ها می باشد و می توان اطلاعات لازم را به منظور به کارگیری این روش ها در فرایند کاری شرکت ها استفاده کرد. در طرح توجیهی هم هزینه های سرمایه گذاری و هم زمان مشخص خواهد شد. در واقع برای اینکه بتوانیم یک ایده را به مرحله ی اجرایی برسانیم باید پیش از آن طرح توجیهی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم جوانب مختلف یک حرفه را بررسی کنیم و تمامی اطلاعات لازم درباره ی آن را بدانیم. همچنین برای اجرای یک کسب و کار نوپا یا گسترش یک کسب و کار و یا تولید محصولات جدید می توان از طرح توجیهی کمک گرفت. 

طرح توجیهی متناسب با بودجه و شرایط مختلف نگارش می‌ شود و این مجموعه می‌ تواند بهترین برنامه ریزی را برای کسب و کار شما ارائه دهد. مرکز مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع مطصا از جمله معتبرترین و بزرگترین مراکز نگارش طرح توجیهی در کشورمان است که متشکل از یک تیم مجرب و متخصص در حوزه های مالی، امکان سنجی و اقتصادی بازار است که می تواند انواع طرح توجیهی را برای سرمایه گذاران محترم در حوزه های مختلف ارائه نمایند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر به سایت مطصا مراجعه فرمایید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) از جمله مراکز خوشنام و معتبر ارائه دهنده ی انواع طرح توجیهی به صورت جامع و اقتصادی می‌ باشد. اگر شما برای اجرای پروژه ها به دنبال بهترین برنامه ریزی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که طرح توجیهی کامل و پیشرفته را از مرکز مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع دریافت نمایید.

نگارش طرح توجیهی

 سرمایه‌گذاران می‌ توانند متناسب با کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارند، طرح توجیهی را در اختیار داشته باشند. نگارش طرح توجیهی نیاز به تخصص و دانش بالایی دارد و تنها افرادی می توانند طرح توجیهی کامل و بی نقص را ارائه دهند که دارای تجربه ی بالا بوده و به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت داشته باشند. همانطور که می دانیم طرح توجیهی با موضوعات مختلفی ارائه می شود و متناسب با کسب و کار مورد نظر است بنابراین شما برای راه اندازی هر کسب و کاری هر چقدر کوچک یا بزرگ می توانید از طرح توجیهی استفاده کنید. اختصاص دادن سرمایه به تولید یک محصول یا اجرای یک کسب و کار پر ریسک می باشد که ممکن است افراد نتوانند تمام جوانب را بسنجند و پروژه ی مورد نظر با شکست روبرو شود و هزینه‌ های هنگفتی را بپردازند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که با هزینه ی جزئی که برای طرح توجیهی می پردازند، بتوانند آینده خود را تضمین نمایند و این نوعی سرمایه گذاری است.

 استفاده از طرح توجیهی

طرح توجیهی می تواند همانند نقشه‌ ای برای مسیر مورد نظر شما باشد و شما را به اهداف دلخواهتان برساند. این نقشه تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و نحوه ی اجرای هر یک از مراحل را بازگو می‌کند. به همین دلیل شما می توانید گام به گام با این نقشه ی راه به سمت اهدافتان پیش روید و به موفقیت و سود مدنظر برسید.

طرح توجیهی گزارشی است که توجیه پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف بررسی و مطالعه می کنند و از نظر بازار ،فنی و مالی طرح را مورد سنجش قرار می دهد. برنامه ی کسب و کار را همانند نقشه راهی است که مسیر را به ما نشان می دهد و تمام موانع و مشکلاتی که ممکن است در مسیر ایجاد شود را به ما می گوید. در این نقشه، بخش‌ های مختلف ایده ی مورد نظر بررسی شده و می‌ توان میزان سود را مشخص کرد. زمانی که شما می خواهید ایده ای را عملی کنید باید اطلاعات تکمیلی را درباره ی نحوه ی تولید محصول و ارائه آن و یا نحوه و ارائه خدمات مورد نظر داشته باشید همچنین داشتن اطلاعات دقیق از بازار هدف بسیار مهم است و باید مصرف کنندگان کالا یا خدمات خود را بشناسید. همچنین محیط اجرایی پروژه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و قیمت آنها را بررسی کرده و در مورد مواد اولیه مورد نیاز و میزان مصرف آن در یک دوره ی تولید اطلاعات کاملی را داشته باشید.  نیروی انسانی مورد نیاز بخصوص نیروی متخصص را بشناسید و بدانید که چه تعداد نیرو خواهید داشت.

اهداف طرح توجیهی

طرح توجیهی دارای اهداف زیادی است که افرادی که در حال تاسیس شرکت، کارگاه و غیره هستند ، می توانند این اهداف را برای خود مشخص کنند. اهداف طرح توجیهی باید مشخص و شفاف باشد و قابل اندازه گیری باشد. این اهداف باید واقعی باشد و محدوده زمانی برای آن مشخص شده باشد همچنین قابل دستیابی باشد. اگر تصمیم بزرگی را امروز می خواهید به عنوان یک کار آفرین اتخاذ کنید، باید بر اساس آینده ای چند ساله برنامه ریزی نمایید زیرا این تصمیم کوتاه مدت نبوده و برای دریافت سود و بازدهی از آن نیاز است که چندین سال برای آن تلاش کنید. یک تصمیم ما می تواند آینده ما را رقم بزند بنابراین تصمیم و تدابیری که امروز به آن می اندیشید، می تواند زندگی شما را متحول سازد پس بسیار مهم است که حساب شده گام بردارید و از طرح توجیهی حتما استفاده نمایید.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) متشکل از گروهی از مهندسین، کارشناسان متخصص در زمینه های مالی و فنی می باشد که دارای تجربه ی بالایی در حوزه ی طرح و برنامه ریزی مشاغل مختلف هستند. طرح توجیهی می تواند مسیر را برای شما روشن کند و شما با موانع و مشکلات احتمالی در مسیر آشنا شوید و از وقوع آن پیشگیری نمایید و به همین جهت طرح توجیهی می تواند هزینه ها را به شدت کاهش دهد و برنامه‌ای برای شروع و ادامه فعالیت های شما باشد. با داشتن یک طرح توجیهی کامل و تخصصی ، بدون نگرانی اهدافتان را عملی خواهید کرد و به رویا هایتان دست پیدا می کنید.

https://matsa.co/

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rbyab