شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 37655
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/25 05:41

نحوه بوت کردن لپ تاپ لنوو از روی USB

این روزها به قدری کاربرد رایانه در زندگی گسترده و غیرقابل‌انکار است که دانستن اصول پایه آن از ضروریات به حساب می‌آید.
نحوه بوت کردن لپ تاپ لنوو از روی USB

نحوه بوت کردن لپ تاپ لنوو از روی USB

این روزها به قدری کاربرد رایانه در زندگی گسترده و غیرقابل‌انکار است که دانستن اصول پایه آن از ضروریات به حساب می‌آید. اگر بیست سال پیش آشنایی با کامپیوتر و نحوه کارکرد آن یک ویژگی فوق‌العاده بود که قابلیتی بی‌نظیر به شما می‌بخشید، امروزه عدم آشنایی با رایانه یک ضعف بالقوه محسوب شده و شما را از دنیا عقب می‌اندازد. درست شبیه زبان انگلیسی که نمی‌توان از یادگیری آن دست کشید. البته نکته مهم اینجاست که عموم مردم نیازی به یادگیری تمام جزئیات کار با رایانه ندارند و تنها دانستن مفاهیم پایه و تکنیک‌ها و ترفندهای مهم برای آن‌ها کافیست. اگر شما هم به جز استفاده‌های روزمره، فعالیت مبتنی بر کامپیوتر ندارید، بهتر است حداقل این تکنیک‌ها را بیاموزید. در این مقاله قصد پرداختن به نحوه بوت لپ تاپ لنوو را داریم؛ پس اگر از کاربران لپ تاپ‌های لنوو هستید و به دنبال ترفند بوت لپ تاپ لنوو می‌گردید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آشنایی با لپ تاپ‌های لنوو

پیش از پرداختن به تنظیمات بوت و بایوس لپ تاپ لنوو چطور است سری به دنیای این برند و لپ تاپ‌های متنوعش بزنیم و ویژگی‌های عمومی آن‌ها را بررسی کنیم؟ با توجه به اینکه امروزه عده زیادی از افراد از لپ‌تاپ‌های لنوو استفاده می‌کنند، آشنایی با آن‌ها ایده بدی به نظر نمی‌رسد.

پس از آنکه قیمت لپ‌تاپ‌های برندهای معروف که در سال‌های پیش از ۲۰۱۵ محبوبیت خاصی داشتند سر به فلک کشید، رفته‌رفته نام برندی در حوزه لپ‌تاپ‌ها زمزمه شد که تا به آن روزها خبری از وجود آن‌ها نبود. لپ‌تاپ‌های لنوو از سال ۲۰۰۸ پا به عرصه جهانی گذاشتند؛ اما محبوبیت آن‌ها در کشور ما پس از چند سال آغاز شد. مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ لنوو را به انتخابی مناسب برای خرید تبدیل می‌کرد، قیمت مناسب در عین امکانات معقول بود. لپ‌تاپ‌های لنوو اغلب سیستم‌های اقتصادی‌‌اند که برای انجام کارهای روزانه بهترین انتخاب هستند. البته این به آن معنا نیست که نمایندگی لنوو لپ‌تاپ‌های قوی‌تر را تولید نمی‌کند. در واقع طیف وسیع تولیدات لنوو سبب شده تا برای هر کسی با هر بودجه و سلیقه‌ای بتوان یک لپ‌تاپ مناسب را ارائه کرد؛ بنابراین اگر قصد خرید لپ‌تاپ از نمایندگی لنوو را دارید، خیالتان از بابت تنوع محصولات آسوده باشد.

مطالبی که در ادامه درباره تنظیمات بایوس لپ تاپ لنوو و همچنین نحوه بوت لپ تاپ لنوو خواهیم گفت، درباره تمام مدل‌های این لپ‌تاپ صدق می‌کنند. فرقی نمی‌کند لپ‌تاپی از سری IdeaPad دارید یا از کاربران سری ThinkPad هستید؛ در هر صورت این روش‌ها برای بوت لپ تاپ لنوو کاربردی خواهند بود. ادامه این مطلب را دنبال کنید.

بوت کردن لپ تاپ لنوو چیست؟

پیش از آنکه ترفندهای بوت لپ تاپ لنوو را بررسی کنیم، پاسخ به یک پرسش ضروری است. آیا با مفهوم بوت لپ تاپ لنوو آشنا هستید؟ آیا می‌دانید بوت شدن لپ تاپ به چه معناست؟ زمانی که یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ را روشن می‌کنید، یک عملیات خودکار در سیستم راه می‌افتد که سیستم عامل به درستی روی دستگاه شما اجرا شود. در فرایند بود شدن سیستم تمام سخت‌افزارها و نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل را بررسی کرده و آن‌ها را راه‌اندازی می‌کند. پس از بوت شدن، مرحله بایوس آغاز می‌شود. در این مرحله اگر فرمان خاصی را با فشردن کلیدها اعمال نکنید، از این مرحله گذر کرده و وارد مرحله UI خواهید شد. دانستن برخی تکنیک‌ها برای تنظیمات بوت و بایوس لپ تاپ لنوو به شما در رفع مشکلات جزئی لپ‌تاپ کمک خواهند کرد.

باید بدانید که به طور کلی دو نوع بوت کردن وجود دارد:

  • بوت سرد یا سخت‌افزاری که هنگام خاموش بودن سیستم با فشردن دکمه پاور اجرا می‌شود.

  • بوت گرم یا نرم‌افزاری که هنگام روشن بودن سیستم با ری‌استارت کردن آن اجرا می‌شود.

در ادامه بوت لپ تاپ لنوو از روی فلش را به شما آموزش خواهیم داد.

 

تنظیمات بوت و بایوس لپ تاپ لنوو

حال که با همه چیز درباره بوت کردن و مفهوم آن آشنا شدید، بیایید نحوه بوت کردن لپ تاپ لنوو را یاد بگیریم. در ادامه دو روش برای این کار معرفی شده است که با توجه به نوع لپ‌تاپ‌تان می‌توانید آن‌ها را به کار بگیرید.

روش اول؛ مخصوص لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر لنوو:

  • در این روش باید هنگام نمایان شدن لوگوی لنوو، دکمه esc را فشار دهید.

  • حال به کمک کلیدهای جهت، روی گزینه Enter setup، کلید Enter را فشار دهید.

  • در این قسمت شما وارد تنظیمات بایوس لپ تاپ لنوو شده‌اید. گزینه security و سپس secure boot menu را انتخاب کنید.

  • از قسمت منو گزینه secure boot control را روی حالت Disable قرار دهید.

  • حال روی منوی Boot رفته و Launch CSM را روی حالت Enable بگذارید.

  • پس از تکمیل این مراحل، روی منوی save & Exit رفته و گزینه save changes and Exit را انتخاب کنید. بوت کردن سیستم به پایان رسید.

 

روش دوم؛ بوت کردن لپ‌تاپ‌های جدید لنوو:

  • در این روش در لپ‌تاپ‌های جدید لنوو دکمه NOVO که معمولا در کنار دکمه پاور تعبیه می‌شود، استفاده خواهد شد. در این روش لپ‌تاپ شما باید خاموش باشد. با فشردن کلید NOVO تنظیمات بایوس لپ تاپ لنوو برایتان باز می‌شود.

  • حالا باید گزینه Boot Menu را انتخاب کنید.

  • پس از ورود به منو، باید حافظه خارجی که سیستم عامل آماده نصب قرار دارد را به عنوان درایو جدید بوت انتخاب کنید.

  • بوت کردن لپ‌تاپ شما تکمیل شد.

باید بدانید که بوت کردن لپ‌تاپ لنوو در مدل‌های مختلف آن می‌توانند با یکدیگر فرق داشته باشند. برای مثال در برخی از انواع آن می‌توان با چند بار فشردن کلید F12 یا fn+F12 وارد تنظیمات بوت و بایوس لپ‌تاپ لنوو شد.

کلام آخر

در این مقاله شما را با لپ‌تاپ‌های لنوو و علت اصلی کاربرد گسترده آن‌ها آشنا کردیم. همچنین به مفهوم بوت شدن لپ‌تاپ و نحوه بوت لپ تاپ لنوو پرداختیم. اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کاربردی را دارید، می‌توانید همین حالا به نمایندگی لنوو به آدرس www.lenovotehran.com مراجعه کنید و پس از خریدن لپ‌تاپ مورد نظر، آن را با روش‌های گفته شده بوت کنید. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

 

برچسب ها : نمایندگی لنوو,نمایندگی لپ تاپ لنوو,تعمیر لپ تاپ لنوو,نصب ویندوز لپ تاپ لنوو


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d9nzp