پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 15583
تاریخ انتشار: 1401/02/12 03:45

برای چاپ روسری باید چه کاری انجام دهیم؟

داشتن یک استایل خاص و زیبا با پوشیدن لباس‌هایی امکان‌پذیر می‌شود که کسی آن‌ها را در جای دیگری ندیده باشد. برای این منظور، چاپ شال و روسری یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای داشتن لباس‌هایی خاص و تک است. چاپ روی این پارچه‌ها می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی مانند روش دیجیتال، قالبی، سیلک، مستقیم و سابلیمیشن انجام می‌شود.

 اگر شما هم به دنبال داشتن شال و روسری‌هایی خاص و زیبا هستید، با ما همراه باشید تا با روش‌های چاپ شال و روسری آشنا شویم.

چاپ شال و روسری برای چه افرادی مناسب است؟

چاپ روی شال برای بانوان خوش سلیقه‌ای که می‌خواهند یک طرح خاص و تک روی شالشان داشته باشند، گزینه مناسبی است. همچنین، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند کارمندانشان یک یونیفرم خاص بپوشند می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و لوگو یا آرم خود را روی شال کارمندان چاپ نمایند.

خدمات چاپ شال و روسری برای هنرمندانی که می‌خواهند مزون‌شان هنری‌تر و تکمیل‌تر نشان داده شود نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، شرکت‌ها می‌توانند برای جذب مشتری و فروش بیشتر محصولات خود، به اهدای هدایای تبلیغاتی از جمله شال‌ها و روسری‌هایی با طرح خاص و جذاب بپردازند. این یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر شهرت کسب و کار می‌گذارد.

نحوه چاپ روسری

چاپ شال و روسری به روش دیجیتال

یکی از رایج‌ترین روش‌های چاپ روسری و شال، چاپ دیجیتال است که به دو شکل مستقیم و سابلیمیشن انجام می‌گیرد؛ اما از آنجا که پارچه روسری نازک است، روش دوم برای چاپ روی این پارچه توصیه می‌شود. پارچه‌ای که برای چاپ طرح یا رنگ مورد نظرتان انتخاب می‌کنید، باید دارای الیاف پلی‌استر باشد تا بتواند رنگ را جذب کند.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید طرح‌تان بهتر نمایش داده شود و بیشتر در معرض دید قرار گیرد، بهتر است پارچه‌هایی به رنگ سفید، شیری، صورتی یا کرم انتخاب کنید. پارچه‌هایی مانند نخ و حریر که دارای پلی‌استر هستند، بهترین گزینه برای چاپ طرح مورد نظرتان محسوب می‌شوند.

چاپ دیجیتال روی شال و روسری چگونه انجام می‌شود؟

برای چاپ شال و روسری به روش دیجیتال، ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ پرینت کرده و برای انتقال رنگ روی پارچه، از دستگاه پرس یا کانتر استفاده می‌کنند. فرق دستگاه پرس و کانتر این است که توسط دستگاه کانتر تنها می‌توانید پارچه‌های پاییزه، حریر و مامی را به صورت رول به رول چاپ کنید و این امکان برای پارچه‌های نخی و سوپر بهاره وجود نخواهد داشت.

برای پرینت گرفتن جوهر سابلیمیشن روی کاغذ آن، باید از دستگاه پلاتر استفاده شود. توجه به این نکته هنگام کار با دستگاه کانتر مهم است که این دستگاه، نسبت به دستگاه پرس بهتر و با سرعت بیشتری رنگ را به روی پارچه انتقال می‌دهد و نیازی نیست برای اتمام کار مدت زیادی به انتظار بنشینید. هنگام کار با دستگاه پرس، کاغذ باید به صورت تک به تک برش بخورد و پارچه نیز به صورت تکی روی کاغذ قرار گیرد.

سایر روش‌های چاپ روی پارچه شال و روسری

چاپ مستقیم

این یکی از روش‌های چاپ دیجیتال روی پارچه است که به صورت مستقیم از رنگ یا رنگدانه روی سطح پارچه استفاده می‌کند. چاپگرهایی که در این روش استفاده می‌شوند، بسیار گران هستند اما در نهایت محصولی با کیفیت فوق‌العاده به شما تحویل می‌دهند. یکی از معایب روش چاپ مستقیم، سرعت پایین دستگاه‌های چاپگر آن است که دلیل آن نیز دقت بالای چاپ توسط این دستگاه‌ها است.

انواع روش های چاپ روی پارچه

چاپ حرارتی

چاپ حرارتی یکی از محبوب‌ترین روش‌های چاپ روسری در تهران است که برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است. در این روش، طرح را روی کاغذ‌های مخصوص که شفاف هستند چاپ کرده و با استفاده از انتقال حرارت توسط این کاغذ‌ها، طرح را روی پارچه چاپ می‌کنند.

با روش حرارتی می‌توان هر گونه طرح با کیفیت بالا را روی پارچه چاپ کرد. پرینترهایی که برای این روش استفاده می‌شوند، با حرارت بیش از ۱۸۰ درجه سانتیگراد کار خود را انجام می‌دهند و این قابلیت را دارند که پیچیده‌ترین طرح‌ها را نیز روی پارچه چاپ نمایند. نکته مهم در این روش این است که اگر پارچه شما ضخیم باشد، امکان تأثیر گرفتن طرح چاپی از رنگ پارچه وجود دارد.

چاپ سابلیمیشن

کلمه انگلیسی سابلیمیشن (Sublimation) به معنای تبدیل جامد به گاز یا تصعید است. در این روش جالب، جوهر در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد از حالت جامد به گاز تبدیل می‌شود و روی پارچه می‌نشیند تا طرح مورد نظرتان را روی آن بیندازد؛ البته این روش تنها برای چاپ پارچه مورد استفاده نیست و با آن می‌توانید روی چیزهای دیگری از جمله لیوان، بشقاب و ... نیز طرح چاپ نمایید.

کاغذهایی که در این روش استفاده می‌شوند، از سایر روش‌های چاپ شال و روسری ارزان‌تر هستند، اما جوهر سابلیمیشن گران‌تر است؛ در نتیجه این روش با سایر روش‌های چاپ پارچه تفاوت قیمت چندانی ندارد. یکی از جذابیت‌های این روش این است که می‌توان از آن در کارهای تیراژ بالا و تکی استفاده کرد؛ زیرا محدودیتی برای تعداد چاپ وجود ندارد. نحوه چاپ سابلیمیشن نیز مانند چاپ حرارتی به این شکل است که طرح روی کاغذ چاپ شده و کاغذ روی پارچه قرار می‌گیرد و با گرما دادن به کاغذ، جوهرها تبدیل به گاز شده و طرح مد نظر روی پارچه درج می‌شود

چاپ قالبی

چاپ قالبی برای اجرای طرح روی تی‌شرت، هودی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش شابلون‌هایی را به شکل طرح مورد نظر می‌سازند و از آن‌ها برای انداختن طرح روی پارچه استفاده می‌کنند. این شابلون‌ها می‌توانند از جنس فلز، چوب، کاغذ یا پلاستیک باشند. این روش بسیار آسان بوده و نیاز به توانایی یا بودجه خاصی ندارد، اما در عین حال بسیار زمان‌بر است و تنها برای طرح‌های خاص و تکی می‌توان از آن استفاده کرد.

روش های چاپ روسری

چاپ سیلک اسکرین

سیلک اسکرین نیز یکی دیگر از انواع روش‌های چاپ شال و روسری است که از صفحه‌های تحت فشار برای چاپ رنگ روی پارچه استفاده می‌کند. در این روش هر رنگ یک صفحه جداگانه دارد؛ یعنی اگر طرحی دارید که از ۸ رنگ مختلف برخوردار است، برای چاپ آن روی پارچه باید از ۸ صفحه جدا استفاده شود. این روش بیشتر برای تیراژ بالا کاربرد دارد و در زمان‌هایی که تعداد سفارشات زیاد است، از هزینه چاپ می‌کاهد. علاوه بر این، قابل ذکر است که طرح‌های چاپ‌شده به این روش بسیار با دوام خواهند بود.

جنس و رنگ مناسب برای چاپ روی شال و روسری چیست؟‌

برای چاپ روی شال و روسری از هر جنس پارچه‌ای می‌توان استفاده کرد؛ تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که میزان پلی‌استر پارچه باید زیاد باشد تا رنگ را راحت‌تر جذب کند. به همین دلیل، روسری‌های ابریشمی، نخی و ساتن برای این کار مناسب هستند. از لحاظ رنگ نیز قابل ذکر است که اگر شال سفید باشد، چاپ به شکل کاملی انجام می‌شود اما در شال‌های رنگی باید فرایند چاپ را از طریق لیبل انجام داد که به دمای ۳۰۰ درجه سانتیگراد نیاز دارد.

چگونه با بهترین کیفیت چاپ روی شال و روسری را انجام دهیم؟

 

برای چاپ شال و روسری با بهترین کیفیت، به مجهزترین دستگاه‌ها و دانش و مهارت کافی برای استفاده از آن‌ها نیاز است. بانک روسری ایران با سال‌ها سابقه و داشتن تجهیزات مناسب در این زمینه، می‌تواند سفارشات شما را به بهترین نحو اجرا کند. برای ثبت سفارش طراحی یا چاپ می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://scarfbank.com مراجعه نموده و سفارشات خود را ثبت کنید. و یا با برای خرید طرح روسری می‌توانید روسری به فروشگاه طرح روسری بانک روسری مراجعه کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3keqex