چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 08 May 2024
کد خبر: 34339
نویسنده: رپوزتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/09 08:09

معرفی کامل شیشه سکوریت و کاربردهای مهم آن

چگونه می توانید از شیشه سکوریت شده در خانه یا محل کار خود استفاده کنید؟ یا شیشه ضد گلوله آگاهی گلس چیست؟ شیشه لمینت و کاربردهای آن چیست؟ برای دریافت جواب این سوال ها، با ما همراه باشید.
معرفی کامل شیشه سکوریت و کاربردهای مهم آن

چگونه می توانید از شیشه سکوریت شده در خانه یا محل کار خود استفاده کنید؟ یا شیشه ضد گلوله آگاهی گلس چیست؟ شیشه لمینت و کاربردهای آن چیست؟ برای دریافت جواب این سوال ها، با ما همراه باشید.

شیشه سکوریت

چگونه می توانید از شیشه های سکوریت شده در خانه یا محل کار خود استفاده کنید؟

شیشه ی حرارت دیده. این قوی ترین شیشه برای طراحی داخلی است. فرآیند عملیات حرارتی ویژه ای که تحت آن قرار می گیرد شکستن آن را سخت تر می کند زیرا مقاومت حرارتی را افزایش می دهد. تا دمای بسیار بالا گرم می شود و سپس به سرعت سرد می شود و در عین حال قوی و شکننده می شود. این باعث می شود پانل های شیشه ای 4 تا 5 برابر قوی تر و 5 تا 8 برابر بیشتر از شیشه های تصفیه نشده در برابر ضربه مقاوم باشند.

اگر شکسته شود به قطعات کوچکی تقسیم می شود که فاقد لبه های خطرناک و تیز موجود در شیشه های معمولی شکسته شده است. همچنین بر خلاف شیشه معمولی که در دمای 100 درجه سانتیگراد (یا 212 درجه فارنهایت) شروع به از هم پاشیدن می کند، در برابر حرارت نیز مقاوم است. این بدان معناست که شیشه سکوریت برای هر جایی که ممکن است در معرض عناصر یا ضربه های سخت باشد، مناسب است.

کاربردهای فراوان پانل های شیشه سکوریت شده

شیشه سکوریت کاربردهای زیادی در خانه یا مشاغل دارد. هر جا که ایمنی مورد توجه است، می توانید از شیشه سکوریت استفاده کنید. از مبلمان گرفته تا شیشه های جایگزین یا صفحه های وان حمام، شیشه سکوریت کاربردهای مختلفی دارد. در آگاهی گلس، می توانید شیشه سکوریت شده را برای بازسازی خانه یا پروژه طراحی داخلی خود سفارش دهید.

قفسه های شیشه ای، رومیزی و موارد دیگر

با این حال، چند مکان وجود دارد که ممکن است متوجه نشده باشید که معمولاً از شیشه سکوریت استفاده می کنند. اینها شامل میزهای شیشه ای یا روکش میز برای مبلمان پاسیو، درهای کابینت و تعویض کلی شیشه است. شما باید از شیشه سکوریت برای هر گونه انباری یا ویترین در خانه یا محل کار خود استفاده کنید. شیشه سکوریت را می توان برای قفسه های شیشه ای، به ویژه قفسه های شیشه ای شناور، پایه های تلویزیون یا تعویض قفسه های شیشه ای استفاده کرد.

شیشه ضد گلوله آگاهی گلس

مواد مورد استفاده برای ساخت شیشه های مقاوم در برابر گلوله

پس چگونه شیشه‌های ضد گلوله امروزی ایجاد می‌شوند؟ 3 نوع ماده برای ساخت شیشه های ضد گلوله استفاده می شود که احتمالاً می توانند این شیشه ها را بسازند.

اکریلیک

اکریلیک نوعی پلاستیک بسیار سخت و شفاف است. اکریلیک از طریق ضخامت خالص به مقاومت در برابر گلوله دست می یابد. اکثر پلی کربنات های مقاوم در برابر گلوله حداقل یک اینچ ضخامت دارند و به دلیل چگالی آن بسیار سنگین هستند. به دلیل سختی آن، دفاع اکریلیک این است که انرژی هر پرتابه را منحرف کرده و باعث جهش آن می شود.

پلی کربنات

پلی کربنات نیز نوعی پلاستیک است، اما بسیار نرم تر و سبک تر است - تقریباً 1/3 وزن اکریلیک. از آنجایی که پلی کربنات ماده نرم تری است، هدف پلی کربنات جذب انرژی از پرتابه ها و کاهش سرعت آنها به حدی است که به طور کامل از مواد عبور نکنند. پلی کربنات لایه لایه است و بارها پرتابه ها در داخل لایه ها قرار می گیرند. از این ماده همراه با شیشه برای ایجاد پلی کربنات با روکش شیشه استفاده می شود که به شیشه لمینت نیز معروف است.

شیشه لمینت

این همان چیزی است که مردم وقتی به شیشه های ضد گلوله فکر می کنند مانند آنچه در فیلم ها دیده می شود، به آن فکر می کنند. هنگامی که توسط یک پرتابه برخورد می کند، نقطه برخورد آشکاری وجود خواهد داشت که در آن لایه بیرونی شیشه خرد می شود. اما امیدواریم که لایه‌های داخلی انرژی را جذب کنند، پرتابه را متوقف کنند و اجازه ندهند از طرف دیگر عبور کند.

شیشه لمینت در اصل یک ساندویچ شیشه ای است که در دو طرف آن 2 تکه شیشه وجود دارد که یک لایه نرم از پلی کربنات در وسط آن قرار دارد. شما تقریباً هر روز این را می بینید، چه بدانید چه ندانید - این همان روشی است که شیشه جلوی خودرو شما ساخته می شود. با این حال، برای اهداف مقاوم در برابر گلوله، لایه به لایه پلی کربنات و شیشه برای ایجاد قدرت توقف انرژی استفاده می شود. با تمام انواع مواد فوق، ضخامت چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. هرچه شیشه مقاوم در برابر گلوله ضخیم تر باشد، پرتابه باید بیشتر حرکت کند و انرژی بیشتری از دست خواهد رفت.

با توجه به تعداد مکالماتی که در مورد این موضوع داریم، شاید شیشه لمینت همیشه به دلیل طیف کامل مزایای آن مورد قدردانی قرار نگیرد. ما شاهد استفاده بیشتر از شیشه به عنوان یک جزء مهم در طراحی معماری پاکت های بیرونی هستیم. به نظر نمی رسد روند به این زودی ها تغییر کند. انتظارات از اینکه شیشه باید کارهای بیشتری (و متفاوت) انجام دهد افزایش یافته است. و البته، معماران با داده‌های عملکرد شیشه‌ای از فناوری‌های پیشرو واقعی گرفته تا ابربولی بیش از حد، بمباران شده‌اند.

در حالی که ما روزانه روی مشخصات شیشه های با تکنولوژی بالا کار می کنیم (شیشه سوئیچ لایت، شیشه ضد گلوله و ضد انفجار، آهن کم، بازتاب کم، رتبه بندی STC، و غیره)، می خواهیم به یک محصول بپردازیم. مدتی است که می گذرد: شیشه لمینت. با توجه به تعداد مکالماتی که در مورد این موضوع داریم، شاید شیشه لمینت همیشه به دلیل طیف کامل مزایای آن مورد قدردانی قرار نگیرد. خلاصه‌ای از مزایا می‌تواند به ترجمه واضح‌تر ارزش و کاربردهایی که در آن شیشه‌های لامی به عنوان یک مشخصات معماری معنا می‌یابد کمک کند. شیشه لمینت قوی تر از میلک شیک مهتابی در صبح روز دوشنبه است. مجموعه ای از موارد مثبت را ارائه می دهد.

شیشه چند لایه ابرقهرمان گمنام دنیای شیشه ای

شیشه های لمینت چند منظوره هستند و به اشکال مختلفی عرضه می شوند. آنقدر قهرمان است که مانند سوپرمن لباس زیرش را بیرون از شلوار می پوشد. شما باید خیلی تاثیرگذار باشید تا این نگاه را به خود جلب کنید.

آگاهی گلس

اگر با ابرقهرمان گمنام دنیای شیشه ها آشنا شدید، وقت آن رسیده که با موارد این چنینی دیگر نیز آشنا شوید. برای همین به وب سایت agahiglass.com مراجعه کنید تا این موارد را بشناسید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ozdjg