-

مهمترین مشکلات گوشی های سامسونگ

آیا از مهمترین مشکلات گوشی‌های سامسونگ مطلع هستید؟ این روزها دست افراد زیادی گوشی سامسونگ دیده می‌شود و می‌توان گفت این برند تنها برندی است که به معنای واقعی اعتماد و اطمینان ایرانیان را به دست آورده است.

مهمترین مشکلات گوشی های سامسونگ

آیا از مهمترین مشکلات گوشی‌های سامسونگ مطلع هستید؟ این روزها دست افراد زیادی گوشی سامسونگ دیده می‌شود و می‌توان گفت این برند تنها برندی است که به معنای واقعی اعتماد و اطمینان ایرانیان را به دست آورده است. در نتیجه گوشی‌های سامسونگ پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین نوع گوشی در بازار هستند؛ اما بی‌نقص نیستند. از این رو اگر قصد خرید این گوشی‌ها را دارید و یا از قبل یک گوشی هوشمند سامسونگ خریداری کرده‌اید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه به بررسی رایج‌ترین و مهمترین مشکلات گوشی‌های سامسونگ و روش برطرف کردن آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشکل تشخیص حسگر اثر انگشت

افزودن قابلیت باز کردن گوشی با استفاده از اثر انگشت یکی از بهترین مزایایی بود که گوشی‌های اندرویدی در اختیار کاربران قرار دادند. با این حسگرها کاربران می‌توانند در کسری از ثانیه و به‌راحتی قفل گوشی را باز کنند و البته امنیت بسیار بالایی هم دارند. اما آیا در همه گوشی‌های سامسونگ به این شکل است؟ خیر. در بعضی از مدل‌های این برند و به‌ویژه مدل‌های میان رده و پایین رده از حسگرهای ضعیفی استفاده شده است که پس از مدتی دچار خرابی می‌شوند.

در مجموع حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های این برند دارای انواع مختلفی هستند. حسگر روی دکمه پاور، حسگر پشت گوشی و حسگر اپتیکال زیر نمایشگر از رایج‌ترین آن‌ها هستند.

حسگر روی دکمه پاور نوع باکیفیتی است که کمتر دچار آسیب می‌شود. حسگر پشت گوشی هم گاهی به دلیل عدم نگهداری صحیح و جای حساس خراب می‌شود. همچنین حسگر اپتیکال زیر نمایشگر نسبت به همه مدل‌ها آسیب‌پذیرتر است. زمانی که نمایشگر گوشی دچار آسیب شود هم امکان کار نکردن این حسگر وجود دارد و باید با گلس یا محافظ نمایشگر باکیفیت از آن‌ها محافظت کرد.

داغ شدن گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ با انواعی از پردازنده‌ها ساخته می‌شوند. بعضی از این پردازنده‌ها قوی و بعضی دیگر معمولی هستند. در اغلب موارد، سامسونگ مدل‌های قوی را تنها در گوشی‌های سری اس به کار می‌گیرد و برای سری A از نمونه‌های معمولی‌تری استفاده می‌کند. در نتیجه داغ شدن گوشی با این نوع پردازنده طبیعی است.

در واقع باید نرم‌افزار و برنامه‌های گوشی خود را با توجه به این مسئله نصب کنید و اگر دارای یک گوشی میان رده هستید، استفاده از برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را محدود کنید. البته ممکن است که بعضی از این نرم‌افزارها دارای طراحی غیراستاندارد و مخرب باشند و بالطبع موجب داغ شدن گوشی شما شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل آن‌ها را حذف کنید.

مشکل قطع شدن بلوتوث گوشی‌های سامسونگ

امروزه با رواج پیدا کردن انواع لوازم بلوتوثی و از جمله اسپیکر و هندزفری بلوتوثی، بلوتوث گوشی سامسونگ بیش از همیشه اهمیت دارد. قطع و وصل شدن مداوم یا حتی قطع شدن کلی آن می‌تواند محدودیت‌هایی برای کاربر برای به‌کارگیری روزانه گوشی داشته باشد و دردسرساز شود.

در این شرایط در ابتدا باید نسبت به عملکرد صحیح بلوتوث هندزفری مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید آن را با اتصال به یک گوشی دیگر امتحان کنید. در صورت سالم بودن، اطلاعات بلوتوث گوشی سامسونگ خود را از قسمت تنظیمات بلوتوث گوشی ریست کنید. اگر مشکل برطرف نشد، به یک متخصص در زمینه تعمیر گوشی سامسونگ نیاز خواهید داشت.

خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ

خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ از مشکلات آزاردهنده آن به حساب می‌آید که بسیاری از کاربران را شاکی کرده است. با این مشکل کاربر نمی‌تواند به‌راحتی از گوشی خود و به‌ویژه در زمان‌هایی که در منزل نیست، استفاده کند.

در این شرایط مدام به شارژر و پاور بانک نیاز خواهد بود که این کار هم می‌تواند باتری را خراب‌تر کند. به طور معمول کارهایی همچون عدم استفاده از شارژر اصلی، کار کردن با گوشی در هنگام شارژ، شارژ شبانه گوشی و آب خوردگی باتری و سوکت شارژ باعث خراب شدن باتری گوشی سامسونگ می‌شوند.

البته گاهی هم دلیل خالی شدن سریع باتری گوشی سامسونگ و حتی خاموش شدن ناگهانی آن با خالی شدن شارژ، به دلیل وجود نرم‌افزارهای مخرب در گوشی است. این نرم‌افزارها شارژ باتری گوشی را کاملاً مصرف می‌کنند و بالطبع گوشی شما زودتر شارژ خالی می‌کند. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که از شارژر اصلی استفاده کرده و تمامی برنامه‌های ناشناس و نامعتبر را حذف کنید. سپس در صورت عدم حل مشکل، از تعمیرکار و متخصص کمک بگیرید.

مشکل در اتصال به وای فای

امروزه اتصال به وای فای برای انجام کلیه پردازش‌ها، وصل شدن برنامه‌ها و در مجموع برای استفاده از گوشی هوشمند ضروری است. در غیر این صورت کاربر به استفاده از اینترنت سیم‌کارت یا همان داده همراه نیاز خواهد داشت که البته آن هم دردسرهای خود را دارد. مشکل در اتصال به وای فای در گوشی سامسونگ یکی دیگر از مهمترین مشکلات گوشی‌های سامسونگ است که کاربران از آن ناراضی هستند.

ساده‌ترین راه‌حل برای رفع این مشکل غیرفعال کردن گزینه حالت ذخیره باتری است. این حالت برای استفاده بهینه از شارژ گوشی تعبیه شده و گاهی ممکن است اتصال به اینترنت، بلوتوث و وای فای را برای ذخیره بیشتر شارژ محدود کند.

اگر مشکل برطرف نشد، ریستارت کردن گوشی و سپس از فعال و غیرفعال کردن قابلیت هواپیما را امتحان کنید. به‌عنوان راه‌حل آخر برطرف کردن مشکل اتصال به وای فای گوشی سامسونگ هم ریست کردن تنظیمات وای فای را امتحان کنید و در صورت عدم حل مشکل از کارشناسان کمک بگیرید.

هنگ گردن گوشی سامسونگ

هنگ کردن گوشی سامسونگ آخرین گزینه از مهمترین مشکلات گوشی‌های سامسونگ است. دلایل متنوعی پشت این قضیه هستند و مهمترین آن‌ها شامل این موارد است:

  • ظرفیت پایین حافظه رم
  • ظرفیت کم یا پر بودن حافظه ذخیره‌سازی
  • نصب برنامه‌های سنگین
  • آپدیت نبودن سیستم عامل
  • آپدیت نبودن نرم‌افزار و برنامه‌ها
  • وجود ویروس در گوشی

در مجموع همیشه سعی کنید برنامه‌های مورد نیاز خود را از گوگل پلی یا پلی استور دانلود کنید. همچنین یک آنتی ویروس باکیفیت و مطمئن داشته باشید تا از ورود ویروس و برنامه‌های مخرب به گوشی و بالطبع هنگ کردن آن جلوگیری کنید.

از جهتی برای جلوگیری از ایجاد اختلال در پردازش‌های گوشی پیشنهاد می‌کنیم که هیچ گاه حافظه ذخیره‌سازی را کامل پر نکنید. در نهایت در صورت مواجهه با هر یک از این مشکلات از متخصصین تعمیر گوشی سامسونگ کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین