-
رهبر معظم انقلاب در دیدار کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک اعلام کردند

ضرورت توجه دولت به معیشت و اشتغال ورزشکاران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران و دیگر اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، سیاسی و دینی» ملت ایران را، برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و بااشاره به احساس شادمانی و عزت و سربلندی ملت از عملکرد ورزشکاران میهن گفتند: استعدادیابی به‌موقع، رسیدگی به زندگی قهرمانان و توجه همزمان به ورزش قهرمانی و همگانی، مسیر رو به پیشرفت ورزش را استمرار و سرعت خواهد داد.

ضرورت توجه دولت به معیشت و اشتغال ورزشکاران

به‌گزارش پایگاه خبری دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان افتخارآفرین کشور، گفتند: با مدال‌ها و رفتار خود دل ملت را شاد کردید. صمیمانه از شما، مربیان و همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. ایشان، جدی گرفتن ورزش را کاری درست و ضروری خواندند و بااشاره به سخنان جامع وزیر ورزش در این دیدار، درباره تاثیرات اجتماعی ـ روانی و امیدآفرینی ورزش افزودند: ورزش در دیپلماسی عمومی هم تاثیر اساسی دارد و در مجموع کشور را بالا می‌برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان‌شان بااشاره به تلاش مستمر بدخواهان برای تحریف «هویت، حقیقت و عقاید» ملت ایران افزودند: می‌گویند احساسات مذهبی در ایران تضعیف شده است، اما هنگامی که قهرمان ما در مقابل چشم شاید صدها میلیون بیننده بر قرآن بوسه می‌زند و سجده شکر به‌جا می‌آورد، حقیقت و هویت ملت ایران، پایبندی او به عقاید و تلاش برای عظمت ملی ایران، برجسته می‌شود و این‌گونه نشانه‌های چشم‌نواز در عملکرد شما آشکار بود. رهبر انقلاب با قدردانی از احساس مسئولیت ملی و فراملی ورزشکاران ایرانی در مسابقات بین‌المللی گفتند: رفتار متین، حرکات سنجیده و عقلانیت حاکم بر عملکرد شما، نشان‌دهنده احساس بسیار باارزش مسئولیت مضاعف در مقابل ملت و کشور است.

امیدآفرینی در جامعه از دیگر نتایج مدال‌آوری قهرمانان ورزشی بود که رهبر انقلاب بااشاره به آن گفتند: برخی با حادثه جسمی کوچک، دچار ناامیدی می‌شوند، اما هنگامی که جوان ورزشکار ما در پارالمپیک روی ویلچر قدرت‌نمایی می‌کند، دل‌های همه لبریز امید می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ورزشکاران قهرمان را به حفظ افتخارات خود در خارج از میادین ورزشی فراخواندند و گفتند: رفتار شما برای بسیاری از افراد و جوانان الگو است؛ بنابراین همچنان‌که در میادین بین‌المللی، احترام به دین، اخلاق و مسئولیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی خود را به رخ همه دنیا کشیدید، در محیط کار و زندگی هم، این مسئولیت‌های مهم را رعایت کنید. ایشان در ادامه بااشاره به مسئولیت‌های دولت در بخش ورزش چند توصیه خطاب به مسئولان بیان کردند. رهبر معظم انقلاب، مسئولان را به برنامه‌ریزی برای استعدادیابی و کشف به‌موقع استعدادهای ورزشی از دوران مدرسه توصیه کردند و گفتند: توصیه بعدی، توجه ویژه به رشته‌های پرمدال مانند کشتی و همچنین رشته‌ها و ورزش‌های سرآمد ایرانی مانند ورزش زورخانه‌ای و چوگان است. ایشان ایجاد موقعیتی در میدان‌های بین‌المللی برای نمایش گود ایرانی و ورزش زورخانه‌ای را که دربردارنده نظم و معنا و مفهوم ویژه‌ای است، موردتاکید قرار دادند و گفتند: توصیه بعدی، غفلت نکردن از ورزشکاری است که به‌خاطر آرمان ملی یا مذهبی خود، با طرف صهیونیستی مسابقه نمی‌دهد و عملا متحمل هزینه می‌شود که توجه به این ورزشکاران، از وظایف مهم مسئولان ورزشی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه دولت به معیشت و اشتغال ورزشکاران و تامین نیازهای ورزشی آنان را در حد توان، الزامی برشمردند و با ضروری خواندن توسعه ورزش همگانی، گفتند: بنده طرفدار توجه کامل به ورزش قهرمانی هستم، اما از توجه به ورزش همگانی هم نباید غفلت شود، چراکه ورزش، بسیاری از هزینه‌های کشور؛ چه هزینه‌های جسمی و چه هزینه‌های اخلاقی را کاهش می‌دهد.

ایشان در آخرین توصیه، حمایت و استفاده مضاعف از ظرفیت مربیان ایرانی را مفید و ضروری دانستند و گفتند: خرسندم که ورزش کشور روی دور پیشرفت است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

پزشکیان در صحن مجلس شورای اسلامی:

باید دست از اختلاف برداریم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما صرفا شعار وفاق ندادیم، تاکید کرد، معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، باید وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی شکل بگیرد.

به‌گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان روز گذشته بعد از نواخته شدن زنگ پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس حاضر شد و طی سخنانی اظهار کرد: قصد سخنرانی ندارم و آمدم به‌مناسبت هفته وحدت در خدمت شما نمایندگان برای ایجاد وحدت باشم و اگر مشکلاتی وجود دارد، با هم همراهی کنیم. دغدغه‌ها و حرف‌های شما را گوش خواهیم داد و تا جایی که ممکن است آنها را عملی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این‌گونه نیست که بگوییم از مجلس رأی گرفتیم و هر کاری دل‌مان خواست انجام دهیم. ما به حرف‌هایی که به شما زدیم، پایبندیم و به آن عمل می‌کنیم. حرف و نظر و پیشنهاد شما را گوش داده و سعی می‌کنیم تا جایی که ممکن است به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو می‌رویم و هرجا که نتوانستیم آن را اجرا کنیم، به شما می‌گوییم این بند به این علت قابل‌اجرا نیست و شما راه‌حل بدهید.  ان‌شاءالله وحدت و انسجام با همدیگر داشته باشیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما صرفا شعار وفاق ندادیم، بلکه معتقدم اگر بخواهیم مشکل کشور را حل کنیم و در منطقه در مقابل تجاوز بیگانه بایستیم، باید وحدت هم در داخل کشور و هم با کشورهای اسلامی شکل بگیرد و دست از اختلاف برداریم. وی تصریح کرد: سند چشم‌انداز، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری و قانون برنامه هفتم توسعه میثاق ماست. رئیس‌جمهوری در پایان افزود: تلاش خواهیم کرد تا جایی که از دست ما برمی‌آید و توان داریم، برنامه هفتم توسعه را اجرا کنیم و جایی هم که نتوانستیم اجرا کنیم، به شما می‌گوییم. هرکسی که مدعی است جلو بیاید و کمک کند و حاضریم اختیار دهیم تا آنچه ما بلد نیستیم را اجرا کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

برای اداره خوب کشور، راهی جز وفاق ملی نداریم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برای حکمرانی و اداره خوب کشور، راهی جز وفاق و وحدت وجود نداریم، گفت: «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست، بلکه استفاده از خرد جمعی و توان صاحبان دانش و تجربه و شایسته‌سالاری بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات برخی شخصیت‌ها و اهالی رسانه درباره انتصاب مدیران در دولت چهاردهم، اظهار کرد: وفاق ملی، راهبرد جدی برای نظام و دولت است. شعار وفاق ملی به‌هیچ‌وجه تاکتیکی نیست، بلکه مسئله‌ای کاملا جدی برای دولت و نظام است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تعبیر به نفاق یا انشقاق از شعار وفاق ملی توسط برخی افراد و روزنامه‌ها و دامن زدن به آن، اقدامی غیرقابل‌دفاع است و در جهان‌بینی دولت، اصلا چنین نگاهی وجود ندارد. «وفاق ملی» حرف و شعار توخالی و صرف نیست، بلکه راهبردی جدی از سوی آقای رئیس‌جمهور برای ایجاد وحدت و انسجام برای خروج کشور از ابرچالش‌های فعلی و بازگرداندن اعتماد ازدست‌رفته بیش از نیمی از جمعیت کشور به نظام است.

انصاری ادامه داد: وفاق ملی تازه شروع شده و ادامه خواهد داشت. ارزیابی و نمره دادن به «وفاق ملی» صرفا نباید با نگاه به انتصابات و به‌صورت‌جزیره‌ای انجام شود، بلکه باید کلیت کابینه موردتوجه قرار بگیرد. «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست،بلکه استفاده از خرد جمعی و توان صاحبان دانش و تجربه و شایسته‌سالاری بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است. «انتصابات» شایسته‌سالاری، همراهی و همدلی برای خدمت به مردم ناامید و بی‌اعتماد

است. وی تاکید کرد: برای حکمرانی و اداره خوب کشور راهی جز وفاق و وحدت وجود ندارد. وفاق نیز ابعاد و جنبه‌های مختلفی دارد؛ از جمله وفاق دولت و ملت، وفاق احزاب و گروه‌ها، وفاق اصناف و وفاق دولت با همه آحاد مسئولان و جامعه، برای عینیت بخشیدن به آرمان‌های امام و خواسته‌ها و مطالبات عموم مردم است.

رئیس سازمان بورس خبر داد

آمادگی برای عرضه سهام ایران‌خودرو و سایپا

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه با قیمت‌گذاری دستوری مخالفیم، گفت: بازار عرضه و تقاضا باید نظام طبیعی خود را طی کند، در غیر این صورت بازار دستکاری می‌شود. به‌گزارش ایرنا، حجت‌الله صیدی در حاشیه آیین تکریم و معارفه خود در جمع خبرنگاران افزود: با رایزنی با وزارتخانه‌های مربوطه همچون صمت، جهاد کشاورزی و نفت درباره نرخ‌گذاری‌های تولید مثل نفت خام، خوراک پتروشیمی‌ها و چه کالاهایی که در بازار ارائه می‌شود، کم‌کم می‌توان از فضای نرخ‌گذاری دستوری که وزارت اقتصاد در بلندمدت ضربه‌های زیادی از آن خورد، خارج شویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره لایحه بودجه اظهار کرد: تلاش کردیم در بحث تدوین لایحه بودجه در کمیته‌ای که در وزارت امور اقتصادی و دارایی است، شرکت فعال داشته باشیم که البته در این زمینه با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز هماهنگی‌هایی انجام گرفته است.

وی این موارد را مستقیم در بازار سرمایه تاثیرگذار دانست و گفت: تلاش داریم عواملی که در بازار سرمایه تاثیرگذار است، به‌نفع بازار سرمایه و اقتصاد کشور باشد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بازار سرمایه به‌عنوان ویترین اقتصاد باید شفاف، با تسهیل تشکیل سرمایه و اطلاعات دقیق باشد، گفت: وضعیت اداره شرکت‌ها در بورس باید استانداردهای لازم را داشته باشد، انتشار اطلاعات قابل‌اتکا و به‌موقع را پیگیری می‌کنیم و جلوی عدم‌قطعیت و تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه را خواهیم گرفت.

وی درباره شورای‌عالی بورس افزود: این شورا اعتبار قانونی دارد و سعی داریم مصوباتش را برای توسعه بازار، اجرایی کنیم.

وی بااشاره به کارگروه ویژه سهام عدالت گفت: نتیجه این کارگروه، به‌زودی اعلام می‌شود.

صیدی درباره واگذاری سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا ادامه داد: هر زمان دولت بنا به عرضه داشت، ما فضا را برای عرضه بلوکی سهام، آماده خواهیم کرد و خریداران را از نظر شرایطی که بورس دارد، ارزیابی می‌کنیم و کمک خواهیم کرد که این کار انجام شود.

وی گفت: معتقدیم هرچقدر سهامداران شرکت‌های بزرگ پراکنده‌تر و حرفه‌ای‌تر باشند، کارآیی بهتری خواهند داشت و تلاش ما تسهیل این مسیر با رعایت ضوابط قانونی بورس است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اثرگذاری نرخ سود بانکی در بازار سرمایه گفت: سعی داریم نرخ سود بانکی در بازار سرمایه را مدیریت کنیم، هرچند ما نرخ سود بانکی را تعیین نمی‌کنیم، اما هماهنگی بین بازار پول و بازار سرمایه از جمله سیاست‌گذاری‌های این بخش است.

 صیدی افزود: ظرفیت‌های بازار سرمایه زیاد است و ایمان دارم که این بازار جای جهش دارد و اکنون در آستانه آن جهش قرار داریم. اکنون علاوه بر ثروت و توانمندی بنگاه‌ها، نیروهای توانمند در بازار، سرمایه‌گذاران و مدیران شایسته داریم که دلیلی ندارد بازار سرمایه ما توسعه پیدا نکند و حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی نرسد.

رئیس سازمان بورس بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه را به‌عنوان یک نهاد تنظیم‌گر و نظارتی برشمرد و گفت: در این زمینه ماموریت ما صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارآیی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه است که این سه موضوع مانند اضلاع یک مثلث به یکدیگر متصل هستند. اما سوال این است که کدام‌یک از این عوامل می‌تواند پیشران  باشد یا متغیر مستقل‌تر؟

وی گفت: متغیر مهم، ارتقای کارآیی بازار است، یعنی تشکیل سرمایه بیشتر که علاوه بر افزایش سرمایه، حقوق سهامداران نیز حفظ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین