-
در همایش روز ملی صادرات مطرح شد؛

موانع صادرات غیرنفتی از زبان صادرکنندگان نمونه

صادرکنندگان ممتاز و نمونه در بیست و هشتمین آیین روزملی صادرات (29 مهر) ضمن اشاره به پیامدهای صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصاد ملی به برخی موانع و چالش‌های صادرات اشاره کردند.

موانع صادرات غیرنفتی از زبان صادرکنندگان نمونه

صادرکنندگان ممتاز و نمونه در بیست و هشتمین آیین روزملی صادرات (29 مهر) ضمن اشاره به پیامدهای صادرات غیرنفتی در توسعه اقتصاد ملی به برخی موانع و چالش‌های صادرات اشاره کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علی موسوی رحیمی، مدیرعامل شرکت تونل سد آریانا در مراسم روز ملی صادرات گفت: اکنون در 7 کشور مختلف 14پروژه بین المللی در حوزه زیرساخت در دست اجرا داریم و مصمم هستیم این روند را در سال‌های پیش رو ادامه دهیم.

به گفته این فعال اقتصادی، نقل و انتقالات مالی، تحریم‌های بانکی، صدورضمانت نامه‌های بانکی، ارز چند نرخی و غیره از جمله مشکلات حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی هستند که نباید آنها را نادیده گرفت.

موسوی رحیمی با اشاره بر تاکید ریاست‌جمهوری بر توانایی شرکت‌های ایران در حوزه خدمات فنی مهندسی و استقبال این گروه از فعالان اقتصادی از این رویکرد بیان کرد: این رویکرد تحولات آتی را در این حوزه در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت تونل سد آریانا با تاکید بر ضرورت توافق برای صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای انعقاد قرادادها از سوی شرکت‌های ایرانی ادامه داد: این کار می‌تواند فضا را برای رسیدن به 25 میلیارد دلار صادرات در حوزه خدمات فنی مهندسی مهیا کند.   

این صادرکننده ممتاز با اظهار امیدواری از اینکه تصویب بسته پیشنهادی وزارت صمت در سران قوا تسهیل گردد، افزود: چشم انداز واقعی خدمات واقعی فنی و مهندسی بیش از 6 میلیون دلار است که با انجام پروژه‌های حوزه گاز این امکان برای این حوزه فراهم خواهد شد.

در ادامه همایش روز ملی صادرات، حاج رضا منزوی زاده، رییس هیات مدیره شرکت رسول اصفهان (قالی سلیمان) در سخنانی ضمن تبریک روز ملی صادرات به فعالان اقتصادی کشور به ارایه چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی صادرکنندگان پرداخت.

این صادرکننده نمونه، بزرگ‌ترین چالش صادرکنندگان را در حال حاضر دغدغه‌های بانکی و مالی، ناترازی بانک‌ها و ارز چند نرخی عنوان کرد و از رئیس ‌جمهور کشورمان درخواست کرد که برطرف کردن این مشکلات صادرکنندگان را در اولویت اقتصادی کشور قرار دهد.

تولید پایدارضامن رشد صادرات

مدیرعامل شرکت کالسیمین در همایش روز ملی صادرات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی 10 سال گذشته و تاکید ایشان بر امر تولید در کشور اظهار کرد: همه ما فارغ از مسئولیت‌ها و عناوین مدیریتی جزوی از مردم هستیم و به عنوان یک تولیدکننده خواهشم از دستگاه‌های دولتی این است که ما را یاری کنند تا با برطرف کردن مشکلات تولید بتوانیم یک گام به جلو برداریم.

فرشاد صبری درادامه تاکید کرد: تولید پایدارموجب رشد صادرات وبه دنبال آن توسعه کشوروافزایش تولید ناخالص ملی می‌شود. امروز مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان در بخش تامین انرژی همچون برق و گاز است که متاسفانه امسال با کمبودهایی مواجه بودیم که منجربه کاهش تولید شد.

این صادرکننده ممتاز در ادامه افزود: به دلیل مشکلات کمبود انرژی در مجموعه کالسیمین 3500 تن از تولید خود را از دست دادیم اما علی رغم این مشکلات به حفظ اشتغال و تولید خود ادامه دادیم و در جنگ تمام عیار اقتصادی با کاستی‌ها مقابله کردیم و توانستیم موفق شویم که امروز اینجا هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین