-

پیشنهاد استقلال به ستاره تیم ملی

باشگاه استقلال علی رغم کسب ۴ امتیاز از دو بازی و قرار گرفتن در رده سوم جدول رقابت های لیگ برتر، در وضعیت آرامی قرار ندارد. اکثر هواداران استقلال، نسبت به کیفیت بازی این تیم معترض هستند و انتقادات خود را در فضای مجازی مطرح کردند.

پیشنهاد استقلال به ستاره تیم ملی

حجم قابل توجهی از نقدهای فعلی را سبک مورد علاقه جواد نکونام و احتیاط بیش از حد تیم او دربرمی گیرد. دوست داران استقلال بر این باور هستند که با توجه به مهره های فعلی، نباید شاهد نمایش محتاطانه و تدافعی از تیم خود باشند. هرچند که استقلال در بازی دوم خود نسبت به دیدار قبل، عملکردی به مراتب تهاجمی تر داشت، اما باز این حال انتظارات از تیم نکونام بیش از اینهاست.

 علی قلی زاده به گاریدو چراغ سبز نشان داد

انتخاب بازیکنان ثابت و ارنج اولیه، دیگر نقد مهمی است که کارشناسان و هواداران باشگاه مطرح می کنند. با وجود جذب بازیکنانی نظیر گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ، این توقع در طرفداران باشگاه استقلال ایجاد شده بود که تغییرات اساسی در ترکیب اصلی صورت خواهد گرفت. با این وجود، کماکان شاهد حضور ثابت برخی بازیکنان پرنوسان مثل آرش رضاوند در اسکواد ثابت استقلال هستیم.

آرش رضاوند یکی از بازیکنانی است که در علی رغم وجود انتقادات سنگین به عملکرد او در فصل گذشته، در جمع آبی ها ماندگار شد. او در بازی نخست برابر شمس آذر عملکرد بدی نداشت اما کیفیت بازی آرش در مصاف با ملوان، به شدت نازل بود و همین مسئله منجر به انتقادات گسترده از هافبک ۳۰ ساله آبی ها شده است.

۹۰ درصد پیشکسوتان با بازی تیم نکونام مشکل دارند

مهاجم اسبق استقلال می گوید این تیم در بازی با ملوان نه خوب بازی کرد و نه نتیجه خوبی گرفت.

ادموند اختر در مورد تساوی استقلال برابر ملوان در هفته دوم لیگ برتر گفت: استقلال و پرسپولیس باید هم زیبا بازی کنند هم نتیجه بگیرند تا هواداران شان راضی بشوند. استقلال شب گذشته نه خوب بازی کرد و نه نتیجه گرفت. متاسفانه استقلال دشمن شاد کن شده است. نکونام دشمن زیاد دارد و ۹۰ درصد پیشکسوتان با شکل بازی استقلال مشکل دارند. در فضای مجازی هم از دیروز شروع کرده اند به انتقاد و آب را گل آلود کرده اند.

مهاجم اسبق استقلال ادامه داد: اگر قابل بدانند من هم پیشکسوت هستم و هم هوادار استقلال. ما پارسال نتوانستیم نتیجه بگیریم و امسال هیچ چیزی جای توجیه ندارد، اینکه بگویند بازیکن نداریم یا تیم تحت فشار است پذیرفته نیست. هر نتیجه ای جز قهرمانی شکست است.

اختر در مورد خریدهای پرتعداد استقلال هم گفت: ببیند بازیکن زیاد گرفتن مهم نیست، بازیکن باید با تاکتیک تیم جور باشد. جواد نکونام نفر اول است و خودش تیم را بسته است، من نمی دانم تیمش جور است یا نه اما در این ۲ هفته بازی زیبا و روانی را مشاهده نکرده ایم. به جز قهرمانی هر نتیجه بگیریم بد نتیجه گرفته ایم. در لیگ نخبگان شانسی نداریم. واقعا آنها شرایط شان فرق دارد ولی انتظار داریم در لیگ برتر خوب نتیجه بگیریم و قهرمان شویم.

او در مورد مشکلات استقلال گفت: مشکل استقلال این است که هنوز بازیکنان خارجی شرایط بازی کردن ندارند. بازیکن خارجی وقتی به فوتبال ایران می آید باید آماده باشد. من هم ۳ ماه تمرین کنم آماده می شوم ولی باید بازیکن از روز اول بتواند فشار بازی را تحمل کند. دیدیه اندونگ و کاکوتا فقط ۱۰ دقیقه بازی کردند و امیدوارم نکونام از بازیکنان خارجی خوب استفاده کند چون آنها ۵۰-۴۰ درصد قدرت تیم هستند.

اختر در پایان گفت: بازی با استقلال خوزستان حکم مرگ و زندگی دارد چون اگر استقلال نتواند برنده شود، وارد بحران می شود. امیدوارم استقلال در این بازی برنده شود تا این ورد حاشیه نشود.

سکان دار باشگاه استقلال در کنفرانس خبری خود از لزوم جذب بازیکنان جدید در برخی از پست ها سخن گفت و بار دیگر نسبت به کمبود بازیکن گلایه کرد. استقلال در فاز تدافعی و همچنین در پست هافبک، بازیکنان خوبی را جذب کرد و طبیعتا مشکلی از این بابت ندارد. در فاز تهاجمی اما هنوز نیاز به جذب بازیکن حس می شود. استقلال علاوه بر مسابقات داخلی، باید در لیگ نخبگان آسیا نیز حضور داشته باشد.

ستاره تیم ملی در یک قدمی استقلال

آبی ها در لیگ نخبگان به مصاف قدرت های بزرگی نظیر الهلال و النصر عربستان خواهند رفت و قطعا کار سختی در پیش دارند. با این تفاسیر، رفع نواقص موجود در ترکیب باید در دستور کار مدیریت باشگاه استقلال باشد. یکی از نگرانی های نکو در این زمینه، به دفاع راست مربوط می شود. پستی که در آن تنها رامین رضاییان حضور دارد و ترس بزرگی در این رابطه به دل کادر فنی آبی ها راه پیدا کرده است. شایعاتی مبنی بر بازگشت سامان تورانیان به گوش می رسد که البته هنوز تایید رسمی نشده است. ضمن اینکه مسئولان استقلال با نیما اندرز جوان برای این پست به توافقاتی دست پیدا کردند.

دیگر پست مهمی که نکونام برای تقویت آن به مدیران باشگاه لیست داده است، پست هافبک تهاجمی محسوب می شود. سرمربی آبی ها نگاه ویژه ای به سامان قدوس، ستاره ملی پوش دارد و عزم خود را برای جذب این بازیکن جزم کرده است. قدوس در میان هواداران باشگاه استقلال، محبوبیت بالایی دارد و نکونام از جمله تحسین کنندگان او به شمار می رود.

قدوس در ابتدای فصل نقل و انتقالات مورد توجه استقلال بود اما پیشنهاد اولیه مدیران باشگاه را رد کرد. شنیده های  حکایت از آن دارد که پیشنهاد جدید استقلال به قدوس ارتقا پیدا کرده و حالا نظر قدوس برای پیوستن به جمع آبی پوشان تغییر کرده است.سایت ترانسفرمارکت قدوس را به عنوان بازیکن آزاد معرفی کرده و ارزش او را بالا می داند. بستر لازم برای آبی پوش شدن هافبک مورد علاقه امیر قلعه نوعی فراهم است و حالا طرفین باید جزییات موجود در قرارداد را حل و فصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین