-

شاه ماهی لیگ در تور استقلالی‌ها / نکونام تصمیم خود را گرفت

باشگاه استقلال در هفته دوم رقابت های لیگ برتر برابر ملوانی ها متوقف شدند و شانس صدرنشینی را از دست دادند. نتیجه به دست آمده در این دیدار از یک سو و عملکرد ضعیف آبی ها در اکثر دقایق بازی از سمت دیگر، انتقادات فراوانی را متوجه سرمربی آبی ها کرده است.

شاه ماهی لیگ در تور استقلالی‌ها / نکونام تصمیم خود را گرفت

استقلال در همان ۱۰ دقیقه نخست بازی و روی اشتباه رافائل سیلوا دروازه خود را بسته دید و این غافلگیری سیلی محکمی را به صورت نایب قهرمان لیگ بیست و سوم زد. رضا غندی پور پاس امید نورافکن را به زیبایی وارد دروازه بهترین گلر فصل پیش کرد تا مهمان از آبی ها پیش بیفتد. استقلال در ادامه بازی را در دست گرفت و فشارهای زیادی را به دروازه فرعباسی وارد تا اینکه کوپال ناظمی یک پنالتی را به سود میزبان اعلام کرد.

غایب بزرگ استقلال در هفته سوم

رامین رضاییان نخستین گل خود را در این دیدار به ثمر رساند تا همه چیز برابر شود و دوست داران استقلال به کسب ۳ امتیاز بازی امیدوار شوند. آبی ها در بهترین زمان ممکن گل روحیه بخش را به ثمر رساندند و نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید.

در نیمه دوم نبض بازی در دست استقلال بود و فرصت های گلزنی خوبی توسط میزبان ایجاد شد اما آمادگی فرعباسی مانع از گلزنی شد. باشگاه ملوان برخلاف روند بازی، گل دوم را روی فرصت طلبی رضا جعفری به ثمر رساند و آب سردی بر پیکر آبی پوشان ریخت.

جواد نکونام پس از دریافت گل دوم، سرانجام از ستاره های خارجی خود رونمایی کرد و دو تعویض را به صورت همزمان ترتیب داد. گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ به جای رافائل سیلوای پراشتباه و علیرضا کوشکی ناهماهنگ به میدان آمدند و در اولین تجربه بازی با لباس استقلال عملکرد خوبی نیز داشتند.

شروع متزلزل استقلال و نگرانی هواداران

حرکات و پاس های خوب اندونگ و کاکوتا در جریان بازی استقلال موثر واقع شد و عملکرد این دو بازیکن، خلاقیت خوبی به  خط میانی استقلال بخشید. موردی که از مدتهاست از عهده امثال آرش رضاوند خارج است و به سبب آن مهاجمان استقلال خوب تغذیه نمی‌شدند.

استقلال پس از اعمال فشارهای متوالی بر دروازه ملوان، بار دیگر صاحب یک پنالتی دیگر شد و رامین رضاییان باز هم دروازه فرعباسی را باز کرد تا بازی دو بر دو مساوی شود. در ادامه تلاش های دو تیم برای تغییر نتیجه بی فایده بود و امتیازها در قزوین تقسیم شد.

 

جواد نکونام در پایان بازی از کمبود بازیکن در برخی پست ها و مشکلاتی که در قرار دادن بازیکنان در لیست تیم داشته است، سخن به میان آورد. ضمن اینکه او درباره اتلاف وقت بازیکنان ملوان نیز گلایه مند بود که این اظهارات نکونام با پاسخ مازیار زارع در کنفرانس خبری همراه شد.

نکونام تصمیم خود را گرفت

یکی از مواردی که بار دیگر در بازی استقلال دیده شد، عملکرد ضعیف خط دفاعی و اشتباهات فردی مدافعان بود. سیلوا و سهرابیان در قلب خط دفاعی، نمایش مستحکمی نداشتند و ایرادات بازی با شمس آذر بر قوت خود باقی بود. میلاد زکی پور علی رغم عملکرد نسبتا خوب در کارهای تهاجمی، در فاز دفاعی چندان موفق نبود و موقعیت های زیادی از سمت او ایجاد شد.

روزبه چشمی دیگر عنصر دفاعی استقلال در فصل جاری است که هنوز با آن بازیکن همیشه مطمئن فاصله ملموسی دارد. روزبه همانند فصل گذشته قادر به پوشش فضای مقابل مدافعان استقلال نیست و فصل جدید را متزلزل آغاز کرده است. عملکرد دفاعی نفراتی نظیر زبیر نیک نفس و آرش رضاوند نیز که اظهر من الشمس است و نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

نکونام هنوز از سامان فلاح به عنوان خرید جدید آبی ها استفاده نکرده اما شنیده های حکایت از آن دارد که عملکرد او در تمرینات باعث تردید کادر فنی  شده است. ترفند بهره گیری از چشمی در قلب خط دفاعی نیز هیچگاه به مذاق هواداران استقلال خوش نیامده و مربیان نیز خیلی مایل به این تصمیم نیستند.

 

مرادمند ۱

مرادمند در یک قدمی بازگشت

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد که مسیر بازگشت برای محمدحسین مرادمند هموار شده است. مرادمند در ابتدای فصل جاری و با توجه به تصمیم گیری نکونام تصمیم به جدایی گرفت اما در ادامه مدیریت باشگاه از وی حمایت کرد و موضوع فسخ قرارداد و پیوستن به تیم جدید منتفی شد.

باشگاه پرسپولیس در مقطعی از فصل نقل و انتقالات خواستار عقد قرارداد با مرادمند بود اما این اتفاق رخ نداد. مدافع ۳۱ ساله حتی در بازی اول آبی ها روی سکوها و در کنار فرشید سمیعی نشسته بود که همین موضوع شایعات بازگشت او را قوت بخشید. گفته می شود که نکونام حالا با بازگشت او مشکلی ندارد و با توجه به عملکرد ضعیف سیلوا در هفته های گذشته و احتمال اعمال محرومیت سهرابیان، به مدیریت باشگاه چراغ سبز نشان داده است.

مرادمند نیز به میل به این اتفاق نیست و درصورت عدم وقوع اتفاق خاص، باید در روزهای آتی شاهد پیوستن او به جمع آبی پوشان و شرکت دوباره در تمرینات باشیم. مسلما حضور مجدد مرادمند در ترکیب استقلال می تواند هم دست نکونام را در این پست بازتر کند و خط دفاعی آبی ها را در این فصل از لیگ برتر مستحکم سازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین