خرید نهال کشاورزی

خرید نهال کشاورزی

صنعت کشاورزی یکی از صنایع مهم در هر کشوری است که کشاورزان عزیز از این طریق هم میتوانند در آمد داشته باشند و از طریق در آمد خود، امرار معاش کنند.

از طرفی گسترش صنعت کشاورزی باعث می شود تولید مرکبات و میوه جات به حداکثر برسد. چرا که میوه و مرکبات، یکی از مایحتاج اصلی زندگی انسان ها است.

همانطوری که همه ما میدانیم، میوه ها میتوانند ویتامین و املاح معدنی بدن انسان را تامین کنند و انسان ها را از مصرف دارو های شیمیایی تا حدود بسیار زیادی بی نیاز سازند. به همین دلیل میتوان گفت که مصرف میوه و وجود آن در سبد غذایی ما، نقش به سزایی دارد.

نکته اصلی این است که پایه و اساس میوه های خوشمزه، درختانی هستند که در زمان گذشته نهال های جوان و بدون بار بودند که کشاورزان و باغداران عزیز، با زحمات فراوان، این نهال ها را تبدیل به درختان پر بار میوه کرده اند.

همچنین بعضی از مردم، اقدام به خرید نهال با تعداد چند عددی نموده اند و آنها را در حیاط منازل، درب منازل و درب مغازه های خود کاشت نموده اند تا از سایه درختان استفاده کنند و همچنین در زمان باردهی، بتوانند از میوه های این درختان نیز استفاده نمایند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به خرید نهال و احداث باغ علاقه دارید، توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل کاشت نهال

اقلیم آب و هوایی

همانطور که همه ما میدانیم، هر نهال و درختی در یک منطقه آب و هوایی خاصی توانایی رشد و باردهی دارد، البته این بدین معنا نیست که شما نمیتوانید نهال مورد نظر خود را در اقلیم خود پرورش دهید.

همه نهال های میوه ها به صورت اصلاح شده هستند و عده ای از آنها توانایی رشد و باردهی در مناطق سردسیر و عده دیگری توانایی رشد و باردهی در مناطق گرمسیر را دارند. از همین رو شما باید نهال سازگار با منطقه آب و هوایی خود را انتخاب، خرید و اقدام به کاشت آن نمایید.

آبیاری نهال

نهال های کشاورزی بر حسب نیاز خود به میزان آب معینی نیاز دارند که اگر این میزان آب از حد نیاز درخت بیشتر یا کمتر باشد، امکان دارد صدمات جبران ناپذیری را به درختان شما وارد نماید. پس در این موضوع دقت کنید که نهالی را انتخاب کنید که از لحاظ آبیاری بتوانید آب مورد نیاز آن را تامین کنید.

نور مناسب

بسیاری از درختان برای رشد و باردهی به نور مستقیم خورشید نیاز دارند. از همین رو سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد نهال مورد نظر خود داشته باشید. اگر شما خرید نهال خود را قبل از مطالعه انجام دهید و نهالی را خریداری کنید که به شدت به نور نیاز دارد و آن را در منطقه ای که سایه دارد کاشت نمایید، مطمئنا نهال شما رشد و باردهی مطلوبی را نخواهد داشت.

خاک پای نهال

هر نهالی میتواند در یک نوع خاک، رشد و باردهی حداکثری داشته باشد. بعضی از آنها قابل رشد در خاک های سبک و بعضی در خاک های سنگین با زهکشی های متفاوت رشد میکنند. به این موضوع توجه داشته باشید که با مطالعه قبل از خرید نهال، شما میتوانید اطلاعات کامل را درمورد نهال خود به دست آورید و با توجه به آن اطلاعات اقدام به خرید و کاشت نهال نمایید.

در ادامه سعی داریم دو مورد از نهال های کشاورزی را برای شما معرفی کنیم که با احداث باغ میتوانید سود بسیار خوبی را عاید خود سازید:

نهال بادام

درختان بادام از سری درختانی می باشند که دارای ارقام مختلف و متفاوتی هستند که این ارقام هر کدام قابلیت رشد و باردهی در مناطق مختلف را دارند. از همین رو شما میتوانید با توجه به منطقه آب و هوایی خود و خاک و ...، نهال بادام مناسب با منطقه خود را خریداری کنید و اقدام به پرورش آنها نمایید.

نهال های بادام بسیار پر بار و اکثرا زود بازده هستند و از سال های دوم الی سوم کاشت، باردهی خود را شروع میکنند.

درختان بادام میتوانند تا ارتفاعات 6 متر رشد کنند و طول عمر اقتصادی این درختان بین 35 الی 40 سال است و در این مدت شما میتوانید بهره برداری اقتصادی بسیار خوبی را داشته باشید.

همانطور که میدانید بادام، یکی از مهم ترین خشکبار ها در صنعت خشکبار است که فواید بسیار زیادی نیز برای انسان دارد.

از همین رو خرید نهال بادام و کاشت و پرورش آن را برای شما بسیار توصیه میکنیم.

نهال گردو

گردو یکی دیگر از خشکبار هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و علاوه بر صنعت خشکبار، در آشپزی و تولید کیک و دسر و شیرینی جات نیز از گردو استفاده بسیار زیادی می شود.

درختان گردو میتوانند بیش از 10 متر رشد کنند و بیش از 50 سال برای شما باردهی اقتصادی به همراه داشته باشند.

درختان گردو نیز همانند باقی درختان دارای ارقام و گونه های مختلفی هستند که شما باید با توجه به اقلیم و شرایط منطقه خود، نهال مورد نظر خود را انتخاب کنید و اقدام به خرید نمایید.

با خرید نهال گردو و پرورش آن، شما میتوانید به سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. چرا که گردو و مغز گردو، یکی از پرفروش ترین خشکبار های بازار است و از این طریق می توانید سد بسیار خوبی را از آن خود سازید.

سخن پایانی

همیانطور که میدانید، وجود درختان، عامل هوای پاک است و به محیط زیست کمک بسیاری میکند. علاوه بر این میوه هایی که از این درختان به دست می آید بسیار لذیذ و خوردن آنها بسیار لذت بخش است.

اگر شما عزیزان نیز دارای زمین های زراعی هستید و یا باغاتی دارید که زمان جایگزینی درختان آنها فرا رسیده است، توصیه میکنیم که نهال های بادام و یا گردو رو جایگزین درختان فعلی خود نمایید.

خرید نهال 

برای خرید نهال های سالم با باردهی بسیار مطلوب، توصیه میکنیم نهال های خود را از سایت ها و مراکز معتبری همچون سیمین نهال تهیه نمایید.

سیمین نهال دشت سبز به مدیریت مهندس عیوضی، یکی از بزرگترین نهالستان های شمال غرب کشور است که کیفیت و قیمت نهال های خود را تضمین میکند.

علاوه بر آن، مجموعه سیمین نهال هدیه ویژه ای از طرف خود برای شما در نظر دارد که به همراه سفارشات شما، هدیه ویژه خود را نیز برای شما ارسال خواهد کرد.

مزیت ویژه خرید از سیمین نهال، خرید مستقیم و بدون واسطه از نهالستان است که این مسئله باعث می شود نهال های مورد نظر خود را با قیمت بسیار پایین خریداری نمایید.

همچنین سیمین نهال ارسال به سراسر کشور دارد و سفارشات شما را با بهترین و اصولی ترین بسته بندی در کوتاه ترین زمان ممکن خدمت شما عزیزان ارسال میکند.

جهت خرید نهال کافی است وارد سایت سیمین نهال به آدرس Siminnahal.com شوید و سفارشات مورد نظر خود را به ثبت برسانید. سپس کارشناسان ما با شما تماس میگیرند و نوع و زمان ارسال را در اختیار شما قرار میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین