-
کد خبر: 111713
تاریخ انتشار: 1403/03/27 06:06

در هنگام خرید دیسک و صفحه به چه نکاتی باید دقت کرد؟

در هنگام خرید دیسک و صفحه به چه نکاتی باید دقت کرد؟

یکی از مهمترین اجزای جلوبندی و موتور خودرو، سیستم کلاچ است. اجزای این سیستم شامل دیسک، صفحه و بلبرینگ بوده که با اتصال به صفحه فلایویل، موجب انتقال نیرو به چرخ دنده و حرکت کردن خودرو می شوند. در صورتی که دیسک و صفحه دچار خرابی شده یا به اتمام برسند، کیفیت عملکرد خودرو را کاهش خواهند داد؛ در نتیجه شتاب گیری، دنده پذیری و نوع حرکت خودرو با اختلال مواجه خواهد شد. برای جلوگیری از این خسارات، لازم است بدانید در هنگام خرید دیسک و صفحه به چه نکاتی باید دقت کرد. با مقاله یدک پارت همراه باشید تا با نکات لازم جهت خرید و مراقبت از این قطعات آشنا شوید.

راهنمای خرید دیسک و صفحه

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟


به طور کلی سیستم کلاچ واسطه ای میان جعبه دنده و موتور بوده که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ دنده انتقال می دهد. پس از آن به کمک سایر اجزا، این نیرو به چرخ ها منتقل و خودرو شروع به حرکت می کند. با حرکت خودرو و دنده پذیری آن، نیروی موتور افزایش یافته و به چرخ دنده ها انتقال می یابد. وظیفه مدیریت این انتقال، بر عهده دیسک و صفحه می باشد. با توجه به عملکرد این قطعات، جنس دیسک و صفحه را به گونه ای طراحی می کنند که پس از مدتی، در اثر اصطکاک به اتمام برسند؛ در غیر این صورت، شاهد بروز آتش سوزی خواهیم بود. از این رو معمولا دیسک و صفحه را با آزبست و آلومینیوم و قطعات داخلی آن را با فولاد تولید می کنند.

نکات مهم در هنگام خرید دیسک و صفحه


در هنگام خرید دیسک و صفحه به چه نکاتی باید دقت کرد؟ به توصیه یدک پارت بهترین دیسک و صفحه کوییک ، سمند و خودروهای دیگر، لازم است انتخاب خود را از فیلترهای زیر عبور دهید؛ در این صورت می توانید محصولی مرغوب، مناسب و کاربردی برای خودرو خود تهیه کنید.

  • تناسب محصول با نوع خودرو
    دیسک و صفحه باید با مدل و سال ساخت خودرو مطابقت داشته باشد. برای یافتن محصولی مناسب، می توانید از کاتالوگ فنی یا سایت های معتبر کمک بگیرید. عدم تناسب دیسک و صفحه با خودرو، منجر به اختلال در عملکرد سایر اجزا خواهد شد.
  • توجه به نوع گیربکس
    دیسک و صفحه گیربکس های اتوماتیک و دستی با یکدیگر متفاوت می باشند. در واقع این تفاوت از نظر اندازه، ضخامت و نوع فنر دیسک و صفحه قابل بررسی خواهد بود.
  • میزان کارکرد خودرو
    هرچه خودرو کارکرد بیشتری داشته باشد، فشار زیادتری به سیستم کلاچ وارد می شود. به همین دلیل برای خودروهایی با کارکرد بالا، باید دیسک و صفحه ای قدرتمند در انتقال نیرو خریداری کنید.
  • برند محصول
    با توجه به اینکه برندهای متعددی مشغول ساخت دیسک و صفحه هستند، باید برندی معتبر و باسابقه برای خرید محصول انتخاب کنید. این برندها از متریال با کیفیت و فناوری مدرن برای ساخت دیسک و صفحه استفاده کرده و محصول مقاوم و باکیفیت ارائه می دهند. شما با خرید دیسک و صفحه باکیفیت، نیاز به پرداخت هزینه های اضافی برای تعویض زودهنگام یا تعمیر قطعات خودرو نخواهید داشت.
  • قیمت دیسک و صفحه
    معمولا محصولاتی که با مواد اولیه مقاوم تولید می شوند، طول عمر طولانی تری داشته و با قیمتی بیشتر از محصولات تقلبی ارائه می شوند. با این حال، برای جلوگیری از پرداخت هزینه اضافی، هنگام خرید از استاندارد بودن قیمت فروشگاه اطمینان حاصل کنید. برای این کار می توانید قیمت محصول را در چندین فروشگاه معتبر بررسی کرده و با در نظر گرفتن اعتبار آنها، اقدام به خرید نمایید.
  • بررسی نشانه های ظاهری
    مواردی مانند نوع بسته بندی محصول، دارا بودن شماره فنی، کد محصول، هولوگرام شرکت سازنده و ...، نشانه اصالت کالا می باشند. بنابراین با بررسی این ویژگی ها در هنگام خرید، می توانید محصول اصلی و تقلبی را تشخیص دهید.
  • خرید از فروشگاهی معتبر
    در صورتی که قصد دارید دیسک و صفحه انواع خودروها را از فروشگاه آنلاین سفارش دهید، از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خیال شما را از بابت خرید و کیفیت محصول آسوده می سازند.
  • دریافت ضمانت کیفیت
    بهتر است دیسک و صفحه خودرو را از فروشگاهی تهیه کنید که محصول خود را با ارائه گارانتی و ضمانت کیفیت به شما ارائه دهد. در این صورت هنگام بروز هرگونه ایراد، می توانید از خدمات محصول بهره مند شوید.

طول عمر دیسک و صفحه

چگونه طول عمر دیسک و صفحه را افزایش دهیم؟


خرید دیسک و صفحه مانند دیسک و صفحه ال 90 از برندهای معتبر، دلیلی بر کارکرد طولانی مدت آنها نیست. در نظر داشته باشید که حتی بهترین دیسک و صفحه در صورت عدم رسیدگی و رانندگی غیر اصولی، پس از زمان کوتاهی دچار خرابی شده و شما را مجبور به خرید مجدد یا تعمیر محصول خواهد کرد. بنابراین توصیه می کنیم با رعایت موارد زیر، سلامت دیسک و صفحه و قطعات وابسته به آن را افزایش دهید:

  • دنده را به درستی جا بزنید
    هنگام تعویض دنده، به سرعت کلاچ را رها نکنید؛ این کار موجب درست جا نخوردن دنده و فرسودگی دیسک و صفحه خواهد شد.
  • بی دلیل از کلاچ استفاده نکنید
    پس از تعویض دنده، پدال کلاچ را به طور کامل رها کنید. درگیر کردن مداوم قطعات کلاچ، طول عمر دیسک و صفحه را به شدت کاهش خواهد داد.
  • بار سنگین جابجا نکنید
    حمل بار سنگین با خودرو، مخصوصا در سربالایی ها و جاده های شیب دار، باعث استهلاک دیسک و صفحه خواهد شد. در صورت قرار گرفتن در این وضعیت، از رانندگی و تعویض دنده سریع پرهیز نمایید.مراقبت هنگام بکسل کردن خودرو
    بکسل کردن خودرو یکی از مواردی است که باعث فرسودگی دیسک و صفحه خواهد شد. در این موقعیت، به آرامی رانندگی کرده و از ترمزگیری سریع راننده جلویی، جلوگیری نمایید.
  • در سربالایی از نیم کلاچ استفاده نکنید
    هنگام رانندگی در جاده های شیب دار، برای جلوگیری از حرکت خودرو به سمت عقب، از ترمز دستی استفاده کنید. استفاده از نیم کلاچ در ترافیک و سربالایی ها، طول عمر دیسک و صفحه را به شدت کاهش خواهد داد.

نکات مهم دیسک و صفحه

خرید دیسک و صفحه از یدک پارت


مجموعه یدک پارت یکی از بزرگترین فروشگاه های لوازم یدکی خودرو است که تمامی محصولات خود را از برندهای معتبر داخلی و خارجی تامین می نماید. این مجموعه برای رفاه مشتریان، لوازم خود را با قیمتی مناسب تر از سایر فروشگاه ها عرضه می کند. همچنین ارائه ضمانت کیفیت، گارانتی و خدمات پس از فروش باعث شده تا مشتریان زیادی یدک پارت را برای خرید انتخاب نمایند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت دیسک و صفحه پراید، پژو و دیگر لوازم خودرو، به سایت یدک پارت مراجعه نمایید. خرید آنلاین لوازم یدکی، جانبی و مصرفی خود را، با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از یدک پارت انجام دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m98rb