-
کد خبر: 112091
تاریخ انتشار: 1403/04/03 08:19

صفر تا صد برنامه ریزی برای کنکور ریاضی! دقیق و قابل اجرا

تقریبا همه داوطلبان کنکور برنامه‌ای برای خود دارند، اما چرا فقط بعضی از دانش‌آموزان نتیجه خوبی می‌گیرند؟
صفر تا صد برنامه ریزی برای کنکور ریاضی! دقیق و قابل اجرا

باید بگوییم فقط داشتن یک برنامه کنکوری برای بچه‌های ریاضی کافی نیست. بلکه برنامه‌ریزی باید کاملا متناسب با شرایط شما طراحی شده باشد. هیچوقت یک برنامه یکسان، نتیجه مشابهی برای دو نفر ندارد. به‌علاوه برنامه ریزی برای کنکور ریاضی باید انعطاف‌پذیر و قابل‌اجرا بوده و بر اساس زمان باقی‌مانده طراحی شود. در غیر این صورت همه زحمات شما از بین خواهد رفت.

ما در این مقاله همه فاکتورهای لازم برای یک برنامه‌ریزی بی‌نقص و عملی را برای شما بررسی می‌کنیم تا برای هر داوطلبی در رشته ریاضی شرایط موفقیت وجود داشته باشد. اما این برنامه‌ریزی باید با هنر خودتان شخصی‌سازی شود تا احتمال موفقیتتان را بالا ببرد. اگر فکر می‌کنید مهارت کافی در این کار ندارید توصیه می‌کنیم از مشاوران کنکور رشته ریاضی کمک بگیرید تا پیشرفت در کنکور ریاضی را تجربه کنید. پشنهاد ما به شما استفاده از یک موسسه با تجربه و با کارنامه درخشان و موفق در زمینه کنکور ریاضی است. ما به شما مشاوره کنکور ریاضی از موسسه کنکور نوتروفیل را معرفی می‌کنیم. با مراجعه به این صفحه می‌توانید با نکات مشاوره‌ای کنکور ریاضی، روش‌های موفقیت در کنکور ریاضی و شرایط مشاوره ریاضی با موسسه نوتروفیل را به خوبی بررسی کنید.

چرا باید برنامه ریزی درسی برای کنکور ریاضی را جدی بگیرید؟

دروس رشته ریاضی در مقایسه با سایر گروه‌های آزمایشی، از حجم و پیچیدگی بیشتری برخوردار است و فقط با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان به همه آنها مسلط شد. از طرفی برای پیشگیری از سردرگمی در بین تنوع مباحث ریاضی، فیزیک و شیمی، هم‌زمان برای کنکور و امتحان نهایی مجبورید هر قدم را حساب شده بردارید.

در نهایت با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌توانید از تمام توان و استعداد خود برای یادگیری مطالب و کسب رتبه برتر در کنکور استفاده کنید.

ویژگی‌های یک برنامه‌ریزی ایده‌آل چیست؟

اگر قبول شدن در رشته موردعلاقه‌تان و در دانشگاه‌های برتر کشور برایتان مهم است؛ پس باید بهترین برنامه ریزی برای کنکور ریاضی را داشته باشید.

  • واقع‌بینانه و قابل‌اجرا: برنامه‌ریزی شما باید با توجه به شرایط و توانایی‌های شما تدوین شود. اهداف غیرقابل‌دسترس و زمان‌بندی هیجانی باعث می‌شود از برنامه عقب بمانید و دچار سرخوردگی شوید.

  • انعطاف‌پذیر: هیچ برنامه‌ای کامل نیست و ممکن است در طول مسیر با مشکلاتی روبرو شوید که نیاز به تغییر داشته باشید.

  • متناسب با نیازهای شما: متناسب با نقاط قوت و ضعف خود برنامه بریزید. اگر در درسی مشکل دارید، باید زمان بیشتری را به مطالعه آن اختصاص دهید.

  • شامل تمام دروس: هیچ درسی را حذف نکنید، حتی اگر به آن علاقه ندارید یا در آن مشکل دارید.

  • زمان‌بندی مشخص: برنامه حجمی - زمانی، بهترین گزینه ایست که شما را وادار می‌کند هر روز حجم مشخصی را مطالعه کنید.

  • زمان استراحت: مطالعه مداوم بدون استراحت، نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند باعث خستگی و افت تحصیلی شما شود.

  • قابل رصد و پیگیری: با چنین برنامه‌ای می‌دانید تابه‌حال چقدر از مسیر را طی کرده‌اید و چه بخش‌هایی را باید در ادامه بخوانید.

5 نکته در نحوه برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

تا اینجای مقاله باید توجیه شده باشید که چرا به برنامه نیاز دارید و چه برنامه‌ریزی می‌تواند شما را به هدف برساند. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که اگر در برنامه خود مدنظر قرار دهید، معجزه خواهد کرد:

  1. در درجه اول بسته به سال تحصیلی خود برنامه بریزید.

  • اگر پشت‌کنکوری هستید؛ با تجزیه و تحلیل کارنامه کنکورتان، نقاط ضعف و قدرت خود را پیدا کنید. بعد از یک وقفه و استراحت کوتاه، با انگیزه بیشتر دوباره استارت بزنید. از همان ابتدا با زمان طولانی شروع نکنید، بلکه با تمرکز بر نقاط ضعف خود کم‌کم پیش بروید.

  • اگر سال دوازدهمی هستید، حتما از تابستان به صورت جدی مطالعه خود را با دروس پایه و رفع اشکال آغاز کنید. در طول سال تحصیلی هم علاوه بر مطالعه کنکوری، برای امتحان نهایی هم آماده شوید.

  1. برنامه‌ریزی شما باید انگیزه‌بخش باشد و شما را به مطالعه ترغیب کند. پس از تیک زدن اهداف کوچک، برای خود جایزه در نظر بگیرید.

  2. از روش‌هایی استفاده کنید که مناسب یادگیری شخص شما هستند. نکته‌برداری، حل تمرین، رسم شکل، تصویرسازی و...

  3. منابع مناسب سطح خودتان را تهیه کنید.

  4. در آزمون آزمایشی شرکت کرده و نتیجه هر آزمون را به دقت تحلیل کنید.

اگر برنامه‌ای طراحی کنید که همه ویژگی‌های بالا را داشته باشد، می‌توانید به کسب رتبه برتر امیدوار باشید. البته به شرطی که این برنامه را موبه‌مو اجرا کنید. شاید احساس کنید اطلاعاتی که تا اینجا گفتیم به‌اندازه‌ای نبوده که بتوانید به‌تنهایی برای برنامه‌ریزی اقدام کنید، پس توصیه می‌کنیم این مقاله را به‌عنوان یک منبع تکمیلی و برای تسلط در برنامه‌ریزی مطالعه نمایید.

انواع برنامه ریزی برای کنکور

برای موفقیت در کنکور، لازم است از برنامه‌ریزی منظمی در سطوح مختلف استفاده کنید. به‌طورکلی، برنامه‌ریزی برای کنکور به سه دسته تقسیم می‌شود:

1. برنامه ریزی بلندمدت:

برنامه‌ریزی بلندمدت برای کنکور، چشم‌انداز کلی شما را برای این مسیر دشوار مشخص می‌کند. در این برنامه با توجه به هدفتان، مشخص می‌کنید که چقدر درس بخوانید، چه مباحثی را بیشتر مطالعه کنید، از چه منابعی کمک بگیرید و...

2. برنامه ریزی میان‌مدت:

برنامه‌ریزی میان‌مدت، نقشه راه شما برای رسیدن به اهداف بلندمدتتان را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مانند ماهانه یا هفتگی مشخص می‌کند.

  • تقسیم دروس هر هفته یا هر ماه

  • تعیین تعداد ساعات مطالعه برای هر درس در طول هفته

  • در نظر گرفتن زمان برای مرور و جمع بندی

3. برنامه ریزی کوتاه مدت:

برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، برنامه روزانه شما برای مطالعه است.

  • تعیین درس‌های مطالعه‌ای هر روز

  • مشخص کردن تعداد صفحات یا مباحثی که باید مطالعه کنید

  • در نظر گرفتن زمان‌های استراحت کوتاه

نمونه جدول برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

ایام هفته/اسم درس

ریاضی

فیزیک

شیمی

شنبه

خواندن فصل 2 هندسه

تست های مروری فصل 3

---

یکشنبه

تست های آموزشی هندسه

---

خلاصه برداری فصل 3

دوشنبه

خواندن درسنامه مشتق

تست های تثبیتی فصل 3

مرور خلاصه های فصل 3

سه شنبه

تست های آموزشی مشتق

---

---

چهارشنبه

---

درسنامه فصل 4

تست های تثبیتی فصل 3

پنج شنبه

تست های آموزشی مشتق

---

مشاهده ویدئو کمک آموزشی

جمعه

---

مشاهده ویدئو کمک آموزشی

---

 

آیا می‌توان به‌تنهایی برای کنکور ریاضی برنامه‌ریزی کرد؟

با توجه به اهمیتی که برنامه‌ریزی در موفقیت شما دارد؛ اگر خواندن روش برنامه ریزی درسی برای کنکور ریاضی برای شما کافی بود، به‌تنهایی این کار را انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی دچار ابهام هستید، حتما از یک فرد آگاه کمک بگیرید. توصیه ما این است که ریسک نکنید؛ زیرا باید تاوان آن را با عمر و انرژی خود بپردازید.

 

برچسب ها : کنکور,کنکور سراسری,کنکور رشته ریاضی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vgq8n