سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 19758
تاریخ انتشار: 1401/06/28 01:37

چرا وکیل بگیریم؟

بسیاری از افراد در مواقع خاص و ضروری به دنبال کسی هستند که با اطلاعات به روز و دقیق خود، به سوالات و ابهاماتی که در زمینه های مختلف با آن مواجه شده اند، پاسخ دهند.چرا که دریافت هر پاسخی مطمئنا در روند نهایی و کیفیت ادامه راه برای حل و فصل موضوع تاثیرگذار است.

با توضیح مختصری که در بالا آوردیم جواب به این سوال که "چرا وکیل بگیریم؟" و به عبارتی دیگر "چرا برای حل مشکلاتمان باید از یک متخصص کمک بگیریم ؟" همیشه ذهن ما را درگیر کرده است.

با یک بررسی کلی در اطرافمان به راحتی می توانیم دریابیم که کسانی که برای انجام کاری ویا در برخورد با مشکلات حقوقی از یک وکیل متخصص و کاربلد در همان حیطه مد نظرخود استفاده کرده اند به مراتب نتایج بهتر و مطلوب تری را نیز تجربه کرده اند.این بدان معناست که انجام مشاوره حقوقی با یک وکیل که از تجربه و اطلاعات حقوقی بالا برخوردار باشد و احاطه کاملی بر تمام قوانین ( منظور از تمام قوانین همان قوانین مربوط به تخصص مورد نظر وکیل است) داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس به این سوال جواب دهید.....

چرا وکیل بگیریم؟

همانطور که میدانید در نظام قضائی، وکلا بازوی قوی و یکی از دو بال فرشته عدالت هستند. با این تعریف میتوان گفت که وکلا افرد شایسته ای هستند که میتوانند اختلافاتی که بین برخی از افراد پیش می آیند اعم از حقوقی و کیفری را به بهترین شیوه ممکن و با رعایت عدالت و مطابق با ادله و مستنداتی که هست حل و فصل کنند.

وکیل دادگستری با دانش و تجربه ای که کسب کرده است، به منظور استقرار عدالت و رسیدن حق به حق دار، تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا از اموال، جان و مال و ناموس موکل خود به صورت قانونی و با در نظرگرفتن تمام جوانب ،دفاع خواهد کرد.

امروزه حضور وکیل مدافع در دادرسی و دفاع از حقوق مادی و معنوی موکل جزء لاینفک و اجتناب ناپذیر یک دادرسی منصفانه و عادلانه محسوب می شود.

در بدو انتخاب یک وکیل متخصص بهتر است ابتدا بدانید یک وکیل نیز مانند یک پزشک باید دارای صداقت و امین موکل خود باشد و دارای حسن معاشرت بوده و با اخلاق و درایت خود سعی در هدایت موکل برای حل مشکلش می باشد.

داشتن وکیل مجرب و متخصص در هر زمانی حتی وقتی که هنوز به مشکلی بر نخورده اید می تواند بسیار راهگشا بوده و از بسیاری از مسائل و خسارت های احتمالی که شما را تهدید می کند رها سازد.

به راستی یک وکیل خوب چه کسی می باشد؟ چه کسی می تواند وکیل خوبی باشد ؟

 ویژگی های وکیل متخصص

برای انتخاب یک وکیل متخصص و با تجربه باید به نکاتی توجه شود از جمله:

  1. یک وکیل باید با موکل خود صادق و روراست باشد.
  2. یک وکیل پایه یک دادگستری باید مراقب اراستگی ظاهری خود باشد.
  3. به دلیل اینکه یک وکیل نماینده صنف خود است باید در رفتار خود همواره وقار، ابهت و متانت را رعایت کند
  4. سخن گفتن یک وکیل باید در خور شان او باشد.و از به کار بردن الفاظ عامیانه در صحبتهای خویش خودداری کند.
  5. یک وکیل باید در برخورد و پذیرایی از موکلین خود نهایت دقت را داشته باشد.

سایت

چرا باید وکیل بگیریم؟

بسیاری از افراد عقیده ای به گرفتن وکیل ندارند و این مورد ممکن است به ضررشان تمام شود. و بعد از بروز مشکل تازه به فکر مشاوره با یک وکیل متخصص و کاربلد می افتند.

 خیلی از مردم بر این باورند که وکیل ها هزینه زیادی را دریافت می کنند و با اینکه هزینه زیادی که به یک وکیل میپردازند ولی کار خاصی را برای ما انجام نمی‌دهند. در صورتی که واقعا اینطور نیست .

دلایل نیاز به وکیل

1- جهت تنظیم متن دفاعیه

مشاوره حقوقی با وکیل برای نوشتن متن دقیق و حرفه ای برای جلسه دفاع شما از موردی که برایتان پیش آمده بسیار مهم و حیاتی است.

 

2- همه فن حریف بودن

وکیل پایه یک دادگستری با تسلط به علوم مختلفی از جمله روانشناسی ؛ انسان شناسی، جامعه شناسی که آشنا است ، براحتی میتواند تمام موارد لازم را تشخیص داده و از حقتان دفاع کند و این فوق العاده برای شما میتواند عالی باشد .

 

3- مشاوره رایگان

همه ما به مشکلاتی در طول زندگی خود بر میخوریم که کم وبیش ممکن است نیاز داشته باشیم به دادگاه برویم . اما هر روزه فرایند دادگاه انقدر عوض می شود که ممکن است از لحاظ زمانی و مالی برای ما بصرفه نباشد که بخواهیم با خطا و آزمون کارمان را در دادگاه پیش ببریم .اما وقتی شما از وکیل استفاده می کنید

تا پایان پرونده شما را راهنمایی می کند و به شما مشاوره حقوقی میدهد  و بهترین راه را به شما نشان می دهد.

 

4- نوشتن قرار داد

چرا باید در زمینه نوشتن قرارداد وکیل بگیریم؟

زمانی که با کمک یک وکیل شروع به تنظیم قرادداد می کنید دیگر باید خیالتان از همه لحاظ راحت باشد.

مخصوصا در قراردادهای مشارکت در ساخت که بسیار با اهمیت بوده که در اینصورت بهترین گزینه، مشاوره با وکیل ملکی است.

زیرا یک وکیل ملکی ، با تجربه ای که دارد تسلط بالایی در تنظیم انواع قرار دادها دارد و این تسلط و حرفه ای بودن بسیار مهم است.

 

گروه وکلای حکمت با در نظر گرفتن تمام شرایط و دغدغه های موجود و با بهره گیری از وکلا ی مجرب و تحصیل کرده در حوزه های مختلف حقوقی،کیفری، قراردادها، ملکی و .....برای همکاری و همیاری با شما عزیزان آمادگی لازم را دارد.

 

دقت داشته باشید که لزوم داشتن وکیل در تمام امور قضایی بسیار مهم و شاید غیر قابل تکرار باشد. مانند برخی از دعاوی که به خاطر داشتن اعتبار امر مختومه و به دلیل عدم رعایت اصول در نگارش و طرح دعوی دیگر امکان بررسی مجدد ندارد. و این کار کار یک وکیل دادگستری است که کاملا در این زمینه ها تخصص داشته و جلوی رد شدن دعوای شما را خواهد گرفت.

5- الزامی بودن در برخی پروندها

در برخی پرونده ها شما حتما باید  وکیل داشته باشید شاید سوال این باشد که کدام پرونده ها باید وکیل داشته باشیم؟

  • پرونده های مربوط به قتل ؛
  • اکثر پرونده های ملکی(وکیل ملکی)‌ ؛
  • جرائم مربوط به موارد مخدر ؛
  • چک های با مبلغ بالا
  • و همچنین دعاوی خانواده که پیچیدگی خاص خودش را دارد؛

می بایست در این پرونده ها  داشتن وکیل الزامی است .

در آخر.....

در قانون اساسی کشور ما، داشتن وکیل حقی است که برای تمام مردم به رسمیت شناخته شده و همه افراد حق دارند در تمام دادگاه ها و مراجع قضایی وکیل داشته باشند. اما از آنجا که خدمات گرفتن وکیل رایگان نیست و وکلا در قبال کاری که انجام می دهند حق الوکاله دریافت می کنند پس همه افراد ممکن است بضاعت پرداخت حق الوکاله و در نتیجه استخدام وکیل را نداشته باشند. حال سؤال اینجاست که تکلیف این افراد چیست؟ آیا به خاطر ناتوانی مالی باید از حق داشتن وکیل محروم بمانند؟

 

 

       


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j5lwp