شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 90482
تاریخ انتشار: 1402/04/31 12:03

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره حقوقی یکی از راه حل هایی است که در مواقعی که نمیتوانید چگونه تصمیم درست بگیرید که منافعتان حفظ شود یا درست تری راه حل را اتخاب کنید میتواند بسیار کارآمد باشد.
مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره حقوقی یکی از راه حل هایی است که در مواقعی که نمیتوانید چگونه تصمیم درست بگیرید که منافعتان حفظ شود یا درست تری راه حل را اتخاب کنید میتواند بسیار کارآمد باشد.

هنگام دریافت مشاوره حقوقی چه نکاتی رو رعایت کنم؟

1- نکته اول اینکه اگر هر پیش فرض ذهنی در رابطه با سن و جنسیت و تاثیرش بر مشاوره حقوقی دارید را فراموش کنید. جنسیت یا سن لزوما تاثیری در کیفیت مشاوره حقوقی ندارند. گاهی اوقات یک مشاوره حقوقی از یک مشاور جوان در یک موضوع مشخص برای شما بهره وری بیشتری به همراه دارد. سعی کنید بیشتر از سابقه ی فردی که از او مشاوره حقوقی دریافت می‌کنید مطلع باشید تا سن و سال .

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

2- اگر می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که مشاوره حقوقی دریافتی کیفیات لازمه رو دارا هست توجه کنید که از فردی مشاوره دریافت کنید که جز وکلای پایه یک دادگستری یا کارآموز وکالت باشد. کارشناس حقوقی ممکن است در بعضی موضوعات پاسخگوی شما باشد اما توجه کنید که مشاوره حقوقی دریافتی از سوی وکلای متخصص از لحاظ کیفی احتمالا بهتر از مشاوره حقوقی دریافتی از سوی غیر وکلا خواهد بود.

3- برای دریافت مشاوره حقوقی به تبلیغات اکتفا نکنید. سعی کنید با بررسی سوابق فرد، مطالعه رزومه و همچنین مشاهده نظرات کاربران دیگری که از این فرد مشاوره حقوقی دریافت کردند به یک تصویر کلی برسید.

4- از مشاوره حقوقی تخصصی استفاده کنید و سعی کنید فردی رو انتخاب کنید که در حوزه‌ی موضوع مشاوره حقوقی تخصص و دانش لازم را دارا هست. متاسفانه در بسیاری از وبسایت‌ها و موسسات مشاهده می شود که مشاور امکان ارائه مشاوره حقوقی در تمام موضوعات را دارد.

5- پیش از دریافت مشاوره حقوقی با مقایسه تخصص و نرخ حق‌المشاوره، مشاور حقوقی مورد نظر خود را پیدا کنید.

6- در صورتی که اسناد و مدارکی دارید، پیش از دریافت مشاوره حقوقی آن را به اطلاع ارائه کننده برسانید. مخصوصا این روزها که با شیوع کرونا مصادف گردیده است، در صورتی که قصد دریافت مشاوره حقوقی به صورت غیرحضوری را دارید اطمینان حاصل نمایید که راه ارتباطی درست و امن بین شما و ارائه کننده مشاوره حقوقی وجود دارد تا وی بتواند پیش از ارائه مشاوره به شما، اسناد را مطالعه کرده و بر اساس آن شما را راهنمایی کند.

مشاور حقوقی چه وظایفی دارد؟

به طور معمول، مشاوران حقوقی در یک زمینه معین از ضابطه متخصص هستند و برای خودداری از هرگونه پیامد و عواقب حقوقی موکل خود استخدام می شوند.در ضمن مشاوران حقوقی بایست درباره رویه ها و قانون حقوقی قابل مقایسه تحقیق کنند. آنها اینگونه بایست بدانند که چگونه ضابطه را برای شروط مشتری خود اعمال کنند.به طور کلی ، شرکت ها یا اشخاص و همچنین دفاتر و یا سازمان های دولتی برای مشاوره کارکنان و سایر مدیران اجرای خود جهت عالی شدن روند کارها و نحوه مدیریت کارکنان ، عمل به استخدام مشاوران حقوقی می نمایند.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

چرا به مشاوره حقوقی نیاز داریم؟

همه ما کم و بیش در زندگی خود اعم از شخصی کاری و یا حتی در معاملات که روزانه انجام می‌دهیم با مشکلاتی مواجه شده‌ایم . مشکلاتی که اگر از راهنمایی یک فرد به عنوان مشاور بهره‌مندی شویم خیلی سریعتر و آسانتر می توانستیم در آن مشکلات فائق آورده و حضورشان را در زندگیمان کمرنگ سازیم.به جرعت می توان گفت این شگرد اصلی افراد موفق است که همیشه پیش از انجام هر کاری از راهنمایی یک مشاور حقوقی استفاده می‌کنند مشاوره‌های که می‌تواند میلیون‌ها سود و منفعت را با آن برسند و جلوی هرگونه ضرر و مشکلات پیش رو را بگیرد و این در حالی است که همه چیز در راستای قانون پیش می‌رود.

مشاوره حقوقی

مشاور حقوقی به گفته بسیاری از وکلای دادگستری نیازی است بسیار ضروری که نادیده گرفتن آن تاوان سنگین را به دنبال دارد . شاید همه مردم از این موضوع اطلاع چندانی نداشته باشند که مشاوره حقوقی چه میزان ضروری در انجام کارهای روزمره دارد .

مشاوره حقوقی خود را با بهترین وکیل خانم در تهران دریافت کنید

اما کسانی که در سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند می دانند که در راستای تمام فعالیت های خود از جمله تنظیم قراردادهای متعدد می توانند از مشاور حقوقی ، مشاورانی که فارغ التحصیل رشته حقوق هستند یاری بگیرند . در مقابل که برات دیده شده که مشاور حقوقی نادرست مشکلات را پیچیده و درمواردی پرونده و مسائل حقوقی را لاینحل کردند که نتیجه آن چیزی جز پایمال شدن حقوق افراد نمی باشد.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

مرز بین «مشاوره حقوقی» و «اطلاعات حقوقی» اغلب مبهم است. به عنوان یک موضوع کلی، فقط یک وکیل می تواند مشاوره حقوقی واقعی بدهد، در حالی که هر غیر وکیلی می تواند  اطلاعات حقوقی را بازگو کند . علاوه بر این، ارائه مشاوره حقوقی یا نمایندگی دیگری غیر از خود در دادگاه برای یک وکیل غیر وکیل یا وکیل بدون مجوز، به طور کلی غیرقانونی است.

برخلاف اطلاعات حقوقی، مشاوره حقوقی به مشاوره کتبی یا شفاهی در مورد یک موضوع حقوقی اشاره دارد که بر حقوق و مسئولیت های شخص دریافت کننده مشاوره تأثیر می گذارد. مشاوره حقوقی واقعی مستلزم تجزیه و تحلیل دقیق قانون است زیرا در موقعیت خاص یک شخص اعمال می شود، برخلاف حدس و گمان مبتنی بر حقایق عمومی.

از منظر حقوقی، مشاوره حقوقی مانند وکالت است. فقط یک وکیل پایه یک دادگستری دارای مجوز که موکل با او رابطه وکیل و موکل برقرار می کند می تواند مشاوره حقوقی واقعی بدهد. به دلیل تعهداتی که از ارائه مشاوره حقوقی ناشی می شود، مشاوره دهنده نیز وظایف خاصی دارد که باید به آنها احترام بگذارد.

وکیل خانم

افرادی که خواسته یا ناآگاهانه مشاوره حقوقی را بدون مهارت، قضاوت یا اختیار انجام این کار ارائه می‌دهند، اساساً در اجرای قانون غیرمجاز شرکت می‌کنند و بنابراین مشمول مجازات‌های دادگاه می‌شوند.

مشاوره حقوقی رایگان

بسیاری از افراد در موقعیت های مختلف مانند دعاوی حقوقی و کیفری مانند دعاوی ارث، مهریه، کلاهبرداری و … به مشاوره حقوقی رایگان نیاز پیدا می‌کنند. ممکن است شما نیز مایل باشید در زمینه موضوع مد نظر خود مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

  • مشاور حقوقی خوب کسی است که بدون انگیزه مالی و فارغ از این‌که مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌کند یا بابت آن وجهی دریافت می‌کند، مطالب و اطلاعات درستی را به شما منتقل کند.
  • یک مشاوره حقوقی رایگان خوب، شامل امکان پیروزی در دادگاه بوده و کارشناس حقوقی به عنوان فرد یا گروه مسلط بر قوانین به شما کمک می‌کند تا شانس پیروزی خود را ارزیابی کنید. 
  • زمانی که یک مشاوره حقوقی رایگان دریافت می‌کنید، فارغ از این‌که موضوع مشاوره شما در زمینه مسائل حقوقی یا کیفری است، مشاور حقوقی شما وظیفه دارد صحیح‌ترین راه را که شامل کمترین خسارت و سریع‌ترین بازدهی است به شما معرفی کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jpnee