شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 109756
تاریخ انتشار: 1403/02/18 07:09

فرماندار ویژه شهرستان ری: در اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی از ضروریات می باشد

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امروز نیازمند آن هستیم که شرح وظایف و اقدامات قانونی دستگاه های مختلف را در حوزه مدیریت بحران و بطور تخصصی در موضوع پیشگیری و مقابله با وقوع حریق و حوادث مختلف تعیین و تشریح نماییم.
فرماندار ویژه شهرستان ری: در اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی از ضروریات می باشد

به گزارش خبرنگار صمت ، در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران درخصوص موضوعات مرتبط با خدمات ایمنی، نشست بررسی مشکلات و احداث ایستگاه های آتش نشانی شهرک های صنعتی و صنفی در شهرستان ری به ریاست مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و باحضور مسئولین و نمایندگان شهرک های مستقر در سطح شهرستان در سالن جلسات شهدای مدافع حرم ساختمان فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در این نشست گفت: در تمام فرهنگ ها کمک به سایر انسان ها از جمله کمک در اطفای حریق و نجات جان و مال دیگران از آتش سوزی یک وظیفه انسانی و افتخار محسوب می شود. 

وی افزود: امروز نیازمند آن هستیم که شرح وظایف و اقدامات قانونی دستگاه های مختلف را در حوزه مدیریت بحران و بطور تخصصی در موضوع پیشگیری و مقابله با وقوع حریق و حوادث مختلف تعیین و تشریح نماییم. 
باب الحوائجی ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی در بحث اطفای حریق رعایت زمان طلایی جهت امدادرسانی و اجرای عملیات اطفاء می باشد. اگر در شهرک های صنعتی و صنفی تجهیزات و امکانات مربوط به آتش نشانی مهیا شود در هنگام وقوع حادثه با امدادرسانی فوری می توان تا حد بسیار زیادی از حجم خسارت های جانی و مالی جلوگیری نمود.

وی گفت: یکی از وظایف شهرداری ها موضوع ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی به شهروندان می باشد که این امر با قوت و ضعف درحال انجام است. اما در سطح شهرستان حلقه مفقوده ای بنام دهیاری ها وجود دارد که می توانند با فراهم نمودن برخی امکانات و تجهیزات و مشارکت شهرداری ها نسبت به ارائه خدمات ایمنی در سطح روستاها و محدوده اطراف آنها اقدام و مانع از افزایش میزان خسارت ها در نتیجه آتش سوزی در سطح روستاها بدلیل فاصله زیاد از شهرها و تأخیر در رسیدن نیروهای آتش نشانی گردند.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان اضافه کرد: شهرستان ری بدلیل تراکم بالای جمعیتی، استقرار شهرک های صنعتی و صنفی و تعداد بالای واحدهای تولیدی، واحدهای دامداری و اراضی کشاورزی، نیروگاه ها و پالایشگاه و سایر اماکن در موضوع ایمنی و مقابله با حریق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند دقت نظر بیشتر و برنامه ریزی بهتر در این زمینه می باشد که انشاالله با تمهیدات اندیشیده شده بتوانیم به سطح مطلوب تری در این حوزه دست یابیم.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ewjqa