یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 15434
تاریخ انتشار: 1401/02/11 01:25

چرا تجارت لوازم دندانپزشکی محبوب شده است؟

بزرگی بازار جهانی تجهیزات دندانپزشکی در سال 2020، 5.4 میلیارد دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود از سال 2021 تا 2028، با نرخ رشد سالانه 12.1 درصد گسترش یابد.

تجهیزات دندانپزشکی ابزاری می باشند که برای بررسی، دستکاری، درمان و ترمیم هر گونه بیماری دهانی استفاده می شوند. عواملی مانند افزایش جمعیت سالمندان که مبتلا به بیماری‌ های دهانی می باشند، توریسم پزشکی در حال تکامل مربوط به دندان‌ پزشکی و معرفی طرح ‌های متعدد دولتی برای مراقبت‌ های بهداشت عمومی دهان و دندان تعدادی از علل رشد این بازار هستند. علاوه بر این، معرفی تجهیزات دندانپزشکی مفید و پیشرفته توسط شرکت ‌های بزرگ نیز در این بازار رونق ایجاد می‌ کند.

شرکت‌هایی مانند Planmeca Oy، Dentsply Sirona و Danaher Corporation، قویا در حال معرفی فناوری جدید تصویربرداری به کمک کامپیوتر می باشند. این فناوری به پزشکان اجازه می‌ دهد یک دوره دقیق درمان دندانپزشکی را محیا کنند. بر اساس محصول، بازار به طور گسترده به تجهیزات رادیولوژی دندان، لیزرهای دندانی، سیستم ها و قطعات، ماشین های آزمایشگاهی، دستگاه های نگهداری بهداشت و سایر تجهیزات تقسیم می شود.

تأثیر OVID19: کاهش 32 درصدی در تقاضا مشاهده شد

تاثیر شیوع بیماری

چشم انداز پس از بیماری کوید

بیمارستان‌ها برای آزاد کردن تخت ‌ها در بیمارستان‌ ها درمان های اختیاری را به تعویق انداختند و شرکت‌ های تولیدکننده تجهیزات اصلی با اختلال در زنجیره تامین مواجه شدند که منجر به فشار مالی شد.

بازار تجهیزات دندانپزشکی در سال 2021 بهبود یافت زیرا بسیاری از اقدامات دندانپزشکی در جهان با دستورالعمل‌ های Covid-19 از سر گرفته شدند.

گسترش ویروس منجر به کاهش سرعت در بخش مواد مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی شده و رشد فروش را تحت تأثیر قرار داد.

کارشناسان پیش ‌بینی می‌ کنند که به دلیل از سرگیری فعالیت‌ های دندان ‌پزشکی و بهبود حجم بیماران که سریع ‌تر از حد انتظار بوده است، هزینه ‌های مراقبت‌ های دندانی پس از همه ‌گیری به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

شرکت‌ های توسعه ‌دهنده تجهیزات دندانپزشکی مانند DENTSPLY Sirona از کاهش فروش و درآمد خود در سال 2020 خبر دادند.

هزینه های دندانپزشکی بیشتر شده و به 80 درصد از سود حاصل در سال 2019 می رسد.

چرا تجارت تجهیزات دندانپزشکی در حال محبوب تر شدن است؟

مصرف زیاد تنباکو، الکل، عادات غذایی ناسالم و مصرف زیاد قند، علت اصلی پوسیدگی دندان می باشد که شایع‌ ترین نوع بیماری مزمن در سطح جهانی است. افزایش جمعیت سالمندان و نیاز آنها به خدمات دندانپزشکی را نیز افزایش می دهد. با توجه به دورنمای جمعیت جهانی، تا سال 2050، از هر 6 نفر در جهان، 1 نفر بالای 65 سال سن خواهد داشت، یعنی جمعیتی حدود 1.5 میلیارد نفر بالای 65 سال خواهند داشن، اما در سال 2019، این آمار یک نفر در هر 11 نفر بوده است .

گردشگری دندانپزشکی در درجه اول به دلیل هزینه بالای درمان در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا، در اقتصادهای نوظهور مانند آسیا و آمریکای لاتین افزایش یافته است، زیرا درمان های دندانپزشکی در این مناطق به یک کالا تبدیل شده است. ابتکارات مختلف کشورها برای ایجاد قوانین و کمپین های دندانپزشکی برنامه ریزی شده با هدف بهبود در دسترس بودن و دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی دهان مفید می باشد. بنابراین، عوامل ذکر شده احتمالاً به رشد بازار کمک می کنند.

دیدگاه منطقه ای

آمریکای شمالی بر بازار تجهیزات دندانپزشکی تسلط داشته و بیشترین سهم و درآمدی با 38.2٪ در سال 2020 را به خود اختصاص داد. انتظار می رود این منطقه در دوره پیش بینی شده نرخ رشد سالیانه قابل توجهی را نشان بدهد. این امر به افزایش جمعیت سالمندان، زیرساخت های پزشکی قوی، سیاست های بازپرداخت مناسب، وجود رهبران کلیدی بازار و پیشرفت در درمان های پیشگیرانه و ترمیمی دندان نسبت داده می شود. علاوه بر این، 85.0٪ از افراد واقعاً برای سلامت دندان ارزش قائل هستند و سلامت دهان و دندان را یک مورد ضروری از مراقبت کلی می دانند. ترکیب همه این عوامل باعث می شود آمریکای شمالی به عنوان موثرترین بازار در طول دوره پیش بینی شده ظاهر شود.

کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن و هند، اقتصادهای نوظهوری با زیرساخت ‌ها و امکانات مراقبت ‌های بهداشتی توسعه‌ یافته ای می باشند و اکنون بیشتر بر پیشروی فعالیت‌ های تحقیق و توسعه تمرکز دارند. این کشرها زیرساخت ها و بودجه مناسب برای این کار را دارند. پیش بینی می شود در مجموع 43.6 درصد از هزینه ‌ها در آسیا باشد و کشورهایی مانند چین، ژاپن و هند بیشترین هزینه‌ ها را در فعالیت‌ های تحقیق و توسعه داشته باشند. ویژگی هایی مانند سیاست های مطلوب دولتی، افزایش جمعیت سالمندان، حضور رهبران کلیدی بازار و افزایش تقاضا برای درمان های دندانپزشکی راه را برای بازار منطقه هموار می کند. علاوه بر این، توریسم پزشکی در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دلیل زمان کوتاه‌ تر منتظر بودن بیماران، درمان کم‌ هزینه، در دسترس بودن مجموعه وسیعی از دندان ‌پزشکان ماهر با فناوری پیشرفته و وجود مقاصد گردشگری و اقامتگاه‌ های با کیفیت، به سرعت در حال افزایش است. این عوامل به رشد بازار تجهیزات دندانپزشکی در منطقه کمک خواهد کرد.

روش های صنعت

پرینت سه بعدی

همانطور که فناوری درمان های دندانپزشکی را در سراسر جهان متحول می کند، چاپ رزین سه بعدی برای درمان های دندانپزشکی شخصی سازی شده مرسوم تر می شود. هرچند مفهوم پرینت سه بعدی کاملاً جدید نیست، اما استفاده از آن در اعمال دندانپزشکی در هر مقیاسی یک پدیده نسبتاً جدید می باشد. در ابتدا، در بیشتر آزمایشگاه‌ های دندانپزشکی، پزشک متخصص ارتودنسی از آن برای ایجاد ارتودنسی مخصوص هر بیمار استفاده می‌ کرد. چاپ سه بعدی اکنون برای دندانپزشکی عمومی، دستگاه های آپنه خواب و پروتزهای دندانی استفاده می شود و حتی توسط متخصصان ایمپلنت های دندانی نیز برای ایجاد درمان های ایمپلنت دندانی بدون درد نیز از آن استفاده می کنند. رزین به عنوان یک ماده چاپی محبوب می باشد زیرا پرداخت (صیقل داده) عالی و قابلیت تولید جزئیات دقیق از نوع مورد نیاز برای دستگاه های دندانپزشکی را فراهم می کند.

هزینه های اختیاری بیمار

افزایش هزینه های دندانپزشکی اختیاری در بازارهای بین المللی باعث می شود که صادرات شرکت های تجهیزات دندانپزشکی فریبنده تر شوند. از آنجایی که بسیاری از درمان های دندانپزشکی اختیاری هستند، بیمه معمولاً آنها را پوشش نمی دهد. حاشیه سود اغلب درمان هایی که تحت پوشش بیمه نیستند بیشتر می باشد. این خدمات اختیاری شامل سفید کردن دندان، روکش، ارتودنسی و ایمپلنت است. برای موفقیت آمیز بودن عمل دندانپزشکی و دیگر خدمات ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی، دندانپزشک و کارکنان باید در انجام درمان های درخواست شده مهارت داشته باشند و برای بیماران خود ارزش قائل شوند تا استفاده از آن درمان را افزایش یابد. این خدمات اختیاری و شرکت هایی که آنها را ارائه می دهند و از آنها حمایت می کنند با سرعتی سریع به رشد خود ادامه خواهند داد.

دندانپزشکی کودکان

مواد ترمیمی نوین و پیشرفته که به متخصصان دندانپزشکی اجازه می ‌دهند تا حفره ‌های دندانی را بدون برداشتن ساختار زیادی از دندان درمان کنند به پیشرفت‌ دندانپزشکی کودکان در سراسر جهان کمک کرده است. به طور اتفاقی، تا سال 2020، اکثر کشورها سریع ترین رشد را در جمعیت خود در افراد 18 ساله و کمتر دارد که نیازمند تمرکز مجدد در آمادگی متخصصان دندانپزشکی و درمان های مناسب بود. به همین ترتیب، همانطور که هزینه های مراقبت های دندانی و مراقبت های بهداشتی به طور کلی مورد بررسی بسیاری قرار می گیرند، مسئولیت پذیری برای انجام درمان هایی که بر اساس روش های علمی صحیح و نتایج قابل پیش بینی است، تشدید می شود. پیش بینی می‌ شود که درمان‌ های ایجاد شده در آینده، به‌ ویژه زمانی که روش‌های ترمیمی گران ‌تر هستند، ماهیت پیشگیرانه ‌تری داشته باشند. پیشرفت در مواد، تکنیک ها و افزایش دانش، دندانپزشکی را از یک مدل ترمیمی تغییر داده و بیشتر به سمت مدلی مبتنی بر نظارت و پیشگیری جهت داده است. دندانپزشکی در سرتاسر جهان ممکن است به هدف ایجاد نسلی از بیماران با پوسیدگی کمتر و تجربه دندانپزشکی مثبت‌ تر، برسد و امیدوار هستیم این هدف کودکان بیشتری که در بازارهای سنتی ضعیف زندگی می‌ کنند و ممکن است شانس کمی برای دریافت مراقبت‌ های بهداشت دندانی بهینه داشتند را شامل شود.

نتیجه

صنعت تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی درامردهای بالاتر از میانگین را تولید می کند و انتظار می رود که به رشد خود ادامه دهد. تولیدکنندگان، اگر مسائل نظارتی و روندهای جهانی در بازارهای مورد علاقه را در نظر بگیرند، می توانند فرصت های جدیدی برای صادرات تجهیزات و لوازم دندانپزشکی بیابند. جهان نه تنها برای مراقبت های دندانی بیشتر، بلکه برای درمان های بهتر و نوآورانه آماده می باشد. شرکت های ایرانی تولید کننده محصولات تجهیزات دندانپزشکی از این بازار رو به رشد برای ایجاد رشد پایدار و حاشیه سود بهتر بهره می برند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j5e9e