شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 107007
تاریخ انتشار: 1402/12/19 07:45

مشکلات مک بوک در ایران

انواع محصولات اپل مثل مک بوک بین ایرانی‌ها و عاشقان وسایل دیجیتال طرفدار زیادی دارند. بسیاری از جوان‌ها و متخصص‌های باتجربه ترجیح می‌دهند به جای خرید لپ‌تاپ‌های دیگر، مک بوک بخرند و سطح کارشان را ارتقا دهند.
مشکلات مک بوک در ایران

انواع محصولات اپل مثل مک بوک بین ایرانی‌ها و عاشقان وسایل دیجیتال طرفدار زیادی دارند. بسیاری از جوان‌ها و متخصص‌های باتجربه ترجیح می‌دهند به جای خرید لپ‌تاپ‌های دیگر، مک بوک بخرند و سطح کارشان را ارتقا دهند. مک بوک لپ‌تاپ پیشرفته‌ای است و مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی دارد؛ اما اگر قصد خرید قسطی لپ تاپ اپل را دارید، بهتر است با مشکلات آن در ایران آشنا شوید. در این مقاله می‌خواهیم درباره مشکلات مک بوک در ایران صحبت کنیم.

ایرادات مک بوک

معایب خرید مک بوک

مشکلات خرید مک بوک شامل قیمت، مشکلات نرم‌افزاری، ارتقای سخت‌افزاری محدود، فضای ذخیره‌سازی کم و کیفیت وب کم هستند. در این بخش هر کدام از معایب را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

قیمت بالای مک بوک

مهم‌ترین مسئله هنگام خرید لپ‌تاپ اپل، قیمت بالای آن است. بسیاری از کسانی‌که قصد خرید لپ‌تاپ را دارند، با مشاهده قیمت بالای مک بوک سراغ خرید آن نمی‌روند و لپ‌تاپشان را از بین برندهای دیگر انتخاب می‌کنند. مک‌بوک‌ اپل قیمت بالایی دارد و حتی ارزان‌ترین لپ‌تاپ اپل هم جزو لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرد.

پشتیبانی نرم‌افزار

سیستم عامل مک بوک از نوع macOS است. این سیستم عامل از ویژگی‌های خوبی برخوردار است، ولی پشتیبانی نرم‌افزاری ندارد. به‌علاوه، بعضی از نرم‌افزارها هم روی این سیستم عامل اجرا نمی‌شوند و فقط برای کاربران ویندوز هستند. اگر می‌خواهید با نرم‌افزار و اپلیکیشن خاصی کار کنید، حتما قبل از خرید، لپ‌تاپ را بررسی کنید. 

از طرف دیگر، بسیاری از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها به طور پیش‌فرض روی سیستم عامل ویندوز نصب شده‌اند، ولی در لپ‌تاپ اپل این ویژگی وجود ندارد. به همین دلیل، بسیاری از سازمان‌ها سراغ خرید لپ‌تاپ‌های ویندوزی می‌روند. البته هنگام خرید مک بوک این نکته را هم در نظر بگیرید که بعضی از اپلیکیشن‌های ویندوز در مک بوک هم کپی‌ شده‌اند.

ارتقای سخت‌افزاری محدود

شرکت اپل به ارتقا دادن سخت‌افزار اعتقادی ندارد. به همین دلیل، کاربران مک بوک نمی‌توانند سیستم خودشان را ارتقا دهند و گزینه‌های موجود هم محدود هستند. نکته مهم این است که پردازنده و حافظه مک بوک به هیچ وجه ارتقا پیدا نمی‌کند. 

معایب مک بوک

پشتیبانی نکردن از تراشه‌های جدید اپل

مک بوک‌های قدیمی مجهز به پردازنده‌های اینتل هستند. کاربران با استفاده از این پردازنده‌ها می‌توانند ویندوز نصب کنند. اما مک‌بوک‌های جدید تراشه سری M1 و M2 دارند. این تراشه‌ها با سرعت بالایی کار می‌کنند و قدرتمندتر از پردازنده‌های اینتل هستند. اما تراشه‌های M1 و M2 از ویندوز پشتیبانی نمی‌کنند.

فضای ذخیره‌سازی کم

لپ‌تاپ‌های مک بوک فضای ذخیره‌سازی کمی دارند. مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD دارند. نکته مهم این است که برای ارتقا حافظه باید هزینه اضافی پرداخت کنید. در حالی‌که لپ‌تاپ‌های ویندوزی حداقل ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD دارند و ارتقای حافظه آن‌ها هم هزینه کمتری دارد. برای رفع مشکل فضای ذخیره‌سازی کم در مک بوک، می‌توانید از فضاهای ابری استفاده کنید.

کیفیت وب کم

یکی از مشکلات متداول مک‌بوک‌ها، کیفیت پایین وب کم‌ها است. تصویری که از وب کم مک بوک نشان داده می‌شود، رزولوشن 720p دارد و به اندازه کافی نمی‌تواند نیاز کاربرها را برطرف کند. جدیدترین مک بوک اپل با رزولوشن 1080p کار می‌کند و کیفیت بهتری از مدل‌های قبلی دارد. برای خرید مدل‌های جدید مک بوک می‌توانید از روش خرید قسطی مک بوک استفاده کنید.

کمبود پورت و درگاه

لپ‌تاپ‌های شرکت اپل پورت‌های کمی دارند. به همین دلیل، اگر مک بوک بخرید، متوجه می‌شوید که اپل بسیاری از پورت‌ها را حذف کرده است. مک بوک ایر و مک بوک پرو ۲ درگاه USB-Type C دارند. جدیدترین مدل مک بوک پرو هم درگاه‌های HDMI و شیار کارت حافظه دارد.

کاربری محدود

بیشتر کاربران لپ‌تاپ‌های اپل از مک بوک برای انجام کارهای تخصصی، پروژه‌های گرافیکی و کارهای روزمره استفاده می‌کنند. اما این لپ‌تاپ برای گیمینگ طراحی نشده است. بنابراین، اگر گیمر حرفه‌ای هستید، بهتر است سراغ لپ‌تاپ برندهای دیگر بروید و مک بوک نخرید.

 تنوع کم

مدل‌های مک بوک بسیار کم هستند و عملا شما قدرت انتخاب زیادی ندارید. در حال حاضر، ۲ محصول مک بوک ایر و مک بوک پرو در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با توجه به قیمت و نوع پردازنده یکی از این دو دستگاه را انتخاب کنید. همچنین، این ۲ لپ‌تاپ از نظر نمایشگر هم تفاوتی ندارند.

مزایا مک بوک

مزیت‌های مک بوک

به جز موارد بالا، لپ‌تاپ‌های اپل مزیت‌های زیادی دارند. طراحی محکم و بادوام، ماندگاری شارژ عالی، سیستم عامل کاربر پسند، امنیت بالا و طراحی زیبا از جمله این مزیت‌ها هستند.

طراحی محکم و بادوام

مک بوک‌های اپل در مقابل ضربه‌ها و آسیب‌های روزمره مقاوم هستند و قطعه‌های محکمی دارند. اگر زیاد سفر می‌کنید و لپ‌تاپتان را به جاهای مختلف می‌برید، قطعا مک بوک بخرید. چون این دستگاه در اثر زمین خوردن یا برخورد به جاهای سخت آسیب نمی‌بیند. سطح خارجی مک بوک از آلومینیوم ساخته شده است و بسیار مقاوم است.

ماندگاری شارژ عالی

یکی از مشکلات متداول کاربران لپ‌تاپ، تخلیه شارژ باتری در مدت زمان کم است. اگر ساعت‌های زیادی با لپ‌تاپ کار می‌کنید، به یک لپ‌تاپ با باتری قدرتمند احتیاج دارید. باتری مک بوک اپل ماندگاری شارژ بالایی دارد. طبق آزمایش‌های شرکت اپل، باتری مک بوک به بیشتر از ۱۸ ساعت هم می‌رسد. 

اگر دائما در سفر هستید و به پریز برق دسترسی ندارید، مک بوک انتخاب خوبی برای شماست. بعد از خرید مک بوک حتما به خوبی از آن مراقبت کنید، چون نوع استفاده شما از لپ‌تاپ روی ماندگاری شارژ تاثیر می‌گذارد. کار کردن با اپلیکیشن‌های سنگین و سطح روشنایی بالا باعث کاهش سریع شارژ باتری می‌شود.

امنیت بالا

مک بوک اپل از نظر امنیت حرف اول را می‌زند و نسبت به ویندوز امن‌تر است. اگر لپ‌تاپ ویندوزی بخرید، می‌توانید بخش‌های مختلف را سفارشی‌سازی و تنظیم کنید. اما همین مسئله باعث آسیب‌پذیری دستگاه می‌شود و احتمال هک آن را افزایش می‌دهد. در مقابل، مک‌‌بوک‌ها خیلی کم دچار آلودگی ویروسی می‌شوند و براساس لینوکس طراحی شده‌اند.

سیستم عامل کاربر پسند

مک بوک اپل سیستم عامل کاربر پسندی دارد و کاربرها را از خودش نا امید نمی‌کند. اگر تا الان لپ‌تاپ اپل نخریده‌اید، بهتر است در تصمیمتان تجدید نظر کنید. کار با مک بوک راحت است و شما با هر تخصص و مهارتی می‌توانید با آن کار می‌کنید.

خرید مک بوک در ایران

بسیاری از طرفدارهای لپ‌تاپ‌های اپل به دلیل معایب مک بوک مثل قیمت بالا و محدود بودن مدل‌ها از خرید آن منصرف می‌شوند. اما با استفاده از امکان خرید اقساطی، قیمت بالای مک بوک مانعی برای خرید این دستگاه پیشرفته نیست. شما می‌توانید با شماره تلفن همراه در سایت‌های خرید اقساطی ثبت‌نام کنید و اعتبار بگیرید و در نهایت با دریافت اعتبار می‌توانید برای خرید مک بوک اقدام کنید. 

 

 

برچسب ها : خرید اقساطی,خرید قسطی,لپ تاپ,مک بوک,لپ تاپ قسطی,مک بوک اقساطی


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4dwnam