جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 10 May 2024
کد خبر: 6024
تاریخ انتشار: 1400/08/26 15:35

دنیای سلبریتی‌ها

قربانعلی تنگ‌شیر- مدرس دانشگاه: ارتباطات

در دوران کرونا با تغییرات جدی همراه بوده است. به‌همراه احساس مسئولیت، بهره‌گیری از فناوری‌ها و دستورالعمل‌های جدید و نمایش‌های گوناگون سلبریتی در فضای مجازی از جمله این تغییرات هستند. سلبریتی به‌معنای ستاره و فرد مشهور دارای شخصیت و چهره‌ای محبوب و پرطرفدار در میان همه مردم دنیاست. هر فرد تاثیر‌گذار و مشهور و شناخته‌شده‌ای در عرصه سیاست، اقتصاد، علم و فرهنگ، سینما، موسیقی، ورزش، مدلینگ می‌تواند یک سلبریتی محسوب شود. ستاره‌ها این سلبریتی شدن را مدیون رسانه‌ها هستند و هم برای خود و هم صاحبان صنعت و ثروت درآمدزایی می‌کنند.

 مردم دنیا به سلبریتی‌ها توجه می‌کنند، آنها را می‌بینند و به آنها علاقه نشان می‌دهند. البته باید یادآوری کرد بعضی از سلبریتی‌ها مراکز خیریه و درمانی به‌همراه کمک‌های بشردوستانه نیز دارند. 

سلبریتی‌ها اکثرا به‌دنبال پول درآورن، مشهور شدن و دنبال حاشیه رفتن و حاشیه کشیدن بقیه هستند و بعضی از آنها اعتقاد دارند ما یک بار زندگی می‌کنیم؛ پس هر جور که مایلیم زمان می‌گذرانیم. برخی از افراد این گروه پول زیادی در می‌آورند اما ظرفیت پولدار شدن را ندارند. عده‌ای سلبریتی را غرور و تکبر معنی کرده‌‌اند. البته آدم‌های مشهور زیادی داریم که سلبریتی نیستند و بیشتر اوقات آثار و خدمات‌شان جهانی می‌شود. یک سلبریتی ممکن است از راه‌های منفی نظیر اختلاس، اعتیاد، خشونت و تهمت زدن و نمایش اغراق‌آمیز آنچه دارد نیز مشهور شود. سلبریتی بدون مخاطب یا طرفدارانش که او را خلق و از او حمایت می‌کنند هیچ چیز نیست. در حوزه جامعه‌شناسی هم این عقیده وجود دارد. البته پیوند برخی سلبریتی‌ها با مسائل روز جهان در راستای حمایت از امور انسانی، حمایت از حیوانات و مسائل محیط‌زیست را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در ایران نیز انتقادهایی به برخی سلبریتی‌ها می‌شود و در مقابل هم هستند انسان‌های شریف و بزرگی از همین خانواده که انسانیت و مرام را به کمال آموخته‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45gwq3