پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 90847
تاریخ انتشار: 1402/05/07 11:46
تیتر کوتاه گزارش می‌دهد؛

قیمت باورنکردنی دُم گاو در بازار! / کیلویی ۲۷۰ هزار تومان

آنطور که به نظر می‌رسد فروش دم گاو هم در بازار مد شده است.
قیمت باورنکردنی دُم گاو در بازار! / کیلویی ۲۷۰ هزار تومان

اگر به دنبال خرید دم گاو باشید برخی از فروشگاه ها این کار را انجام می‌دهند.

قیمت دم گاو در بازار حدود کیلویی ۲۷۰ هزار تومان است.
 

دم-گاو۲

دم گاو یکی از قطعات گوشت گاو است که ممکن است خواص زیر را داشته باشد:

پروتئین: دم گاو حاوی پروتئین بالاست که برای ساخت بافت عضلانی بدن بسیار حیاتی است. همچنین، پروتئین در ساخت مواد مورد نیاز برای سلول‌ها و بافت‌های بدن نقش دارد.

آهن: دم گاو حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که برای تولید هموگلوبین (پروتئین موجود در سلول‌های خونی که به اکسیژن رسانی می‌کند) و جلوگیری از کم خونی مفید است.

روی: دم گاو حاوی مقدار قابل توجهی روی است که برای ساخت و تعمیر بافت‌های بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست و مو مفید است.

ویتامین‌ها: دم گاو حاوی ویتامین‌های گروه ب، به خصوص ویتامین ب۱۲، و ویتامین D است. ویتامین ب۱۲ برای سلامت سیستم عصبی بدن و تقویت حافظه، و ویتامین D برای جذب کلسیم و فسفر، حفظ سلامت استخوان‌ها و بهبود سیستم ایمنی مفید است.

چربی: دم گاو حاوی مقدار قابل توجهی چربی است که ممکن است برای بعضی افراد نامطلوب باشد. اما، چربی در گوشت گاو حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده و امگا ۳ است که ممکن است برای سلامت قلب و عروق مفید باشد.

لازم به ذکر است که مقدار و نوع مواد مغذی موجود در دم گاو ممکن است با نوع گوشت، شرایط پرورش و رژیم غذایی گاو متفاوت باشد. همچنین، مصرف دم گاو باید با رعایت اصول بهداشتی و توصیه‌های پزشکی صورت گیرد.

موارد مصرف دم گاو

دم گاو یکی از قطعات گوشتی گاو است که ممکن است به شکل سرخ کرده، پخته شده یا آهسته پخت شده در ظروف فشاری مورد استفاده قرار گیرد. موارد مصرف دم گاو عبارتند از:

  1. غذایی: دم گاو می‌تواند به عنوان یکی از اجزای پخت شده غذایی استفاده شود و در طبخ غذاهای مختلف مانند خوراک، قورمه سبزی، قیمه و... به کار برده شود.

  2. پیش غذا: دم گاو به عنوان پیش غذایی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این قطعه گوشتی ممکن است با نوشیدنی‌هایی مانند آب‌های معطر، چای یا نوشیدنی‌های دیگر همراه شود.

  3. ساندویچ: دم گاو می‌تواند به شکل ساندویچ با مواد دیگری مانند سبزیجات، گوجه فرنگی، پنیر و مایونز همراه شود.

  4. پیتزا: دم گاو می‌تواند به عنوان یکی از مواد اصلی در پیتزا استفاده شده و با مواد دیگری مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای، زیتون و پپرونی به همراه خورده شود.

  5. منبع:تیترکوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zpewj