چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 34741
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/17 11:45

المنت لباسشویی ال جی _ هرمس پارت

ماشین لباسشویی شما از قطعات الکتریکی متفاوتی ساخته شده است. هریک از این قطعات مسئولیتی را بر عهده داشته و خرابی آن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
المنت لباسشویی ال جی _ هرمس پارت

 

ماشین لباسشویی شما از قطعات الکتریکی متفاوتی ساخته شده است. هریک از این قطعات مسئولیتی را بر عهده داشته و خرابی آن مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. المنت یکی از این قطعات کاربردی در ماشین لباسشویی است. شما برای شستشو خوب لباس‌ها به آب گرم نیاز دارید. ماشین لباسشویی به کمک المنت این آب را تأمین خواهد کرد.

خراب شدن المنت با دردسرهای زیادی همراه است. فردی که در انجام تعمیرات لوازم الکتریکی مهارت داشته باشد به سادگی می‌تواند از روی علائم متوجه مشکل در المنت شود. بهتر است برای رفع خرابی المنت لباسشویی ال جی و تعویض این قطعه با نمایندگی‌های فعال در شهر خود در تماس باشید. البته اگر خودتان کمی فنی هستید شاید با راهنمایی‌های زیر بتوانید مشکل را بدون کمک تعمیرکار حل کنید.

نقش المنت در ماشین لباسشویی

المنت لباسشویی ال جی یکی از قطعه‌های مهم و ضروری در عملکرد ماشین لباسشویی می‌باشد. شما برای تمیز شدن لباس‌های خود نیاز دارید آب ورودی به ماشین گرم شود. بدون آب گرم لباس‌های شما خوب شسته نخواهد شد. المنت باعث می‌شود مطمئن شوید آب تا دمای مورد نیاز گرم شده است. در کل می‌توان گفت نقش المنت تنظیم دمای آب درون دستگاه و گرم کردن آن است. هر ایراد در المنت روند کار دستگاه را تحت تأثیر قرار خواهد داد. برای رفع این ایراد باید از کارشناسان تعمیرات لوازم برقی کمک بخواهید.

المنت‌ها چه انواعی دارند؟

المنت در واقع مجموعه‌ای از گرمایش-قدرت می‌باشد که به نگه‌دارنده و اتصالات برقی وصل شده است. چیزی حدود هشتاد درصد از این قطعه را ماده‌ای به نام نیکروم تشکیل می‌دهد. ماده دیگری که در ساخت المنت استفاده می‌گردد کرومیوم است. علت زیاد بودن میزان نیکروم در المنت خاصیتی است که این ماده دارد، یعنی مقاومت بسیار زیاد. وقتی برای دفعه اول شما المنت را در معرض گرما قرار می‌دهید لایه‌ای از اکسید کروم روی آن ایجاد می‌گردد. اکسید کروم یک عایق مناسب برای المنت است که مانع از سوختن یا شکستن آن خواهد شد.

ما می‌توانیم از هردو المنت‌های میله‌ای و سرامیکی در ماشین‌های لباسشویی استفاده کنیم. برای انتخاب نوع مناسب المنت لباسشویی ال جی باید از متخصصین این کار راهنمایی بگیرید. المنت‌های میله‌ای باعث انتقال انرژی گرمایی به شکل تابشی یا هدایتی می‌شوند. در المنت‌های سرامیکی ما شاهد یک لایه عایق از جنس سرامیک هستیم. این لایه طول عمر المنت را بیشتر کرده و مانع از چسبیدن املاح موجود در آب به آن می‌شود.

چگونه به المنت لباسشویی ال جی دسترسی داشته باشیم

اگر قصد دارید خودتان المنت لباسشویی ال جی را عوض کنید باید بدانید کجای دستگاه شما قرار دارد. المنت را در قسمت زیرین دیگ لباسشویی قرار می‌دهند. برای آب‌بندی این قطعه از دو صفحه فلزی استفاده شده است. یک لاستیک فشرده میان این دو صفحه قرار دارد. با توجه به نوع کارکرد المنت باید دقت داشته باشید هرگز ماشین لباسشویی را بدون آب روشن نکنید. زیرا دمای قطعه از حد مجاز بالاتر رفته و به اصطلاح می‌سوزد. برای تعویض المنت بهتر است از کارشناسان این کار کمک بخواهید.

چرا المنت ماشین لباسشویی می‌سوزد

المنت لباسشویی ال جی قطعه‌ای است که مسئول گرم کردن آب می‌باشد. توان این قطعه در مدل‌های مختلف متفاوت بوده و تا 2400 وات هم می‌تواند باشد. المنت‌هایی که در ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شوند دارای حرارت نقطه‌ای هستند. با عبور کردن جریان الکتریکی از درون قطعه این حرارت به سرعت زیاد خواهد شد. اگر حرارت در حدی باشد که المنت نتواند آن را جذب کند مسیر عبور ذوب شده و المنت می‌سوزد.

با توجه به نوع المنت حداکثر دمایی که برای آن قابل تحمل خواهد بود متغیر است. این عدد چیزی بین 180 تا 250 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. با بیشتر شدن دما از حد مشخص شده المنت می‌سوزد. به همین علت همیشه المنت لباسشویی ال جی داخل آب قرار دارد. زیرا وجود آب مانع از افزایش خیلی زیاد دما می‌شود. حداکثر دمای آب می‌تواند به 100 درجه سانتی‌گراد برسد. در بین المنت سنسور دمایی را خواهیم داشت. این سنسور مرتباً دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند و اگر مناسب نبود دستورات لازم را صادر خواهد نمود.

دلایل خراب شدن المنت لباسشویی ال جی

با توجه به نکاتی که در بخش قبلی توضیح دادیم متوجه شده‌اید یکی از دلایل سوختن المنت لباسشویی ال جی نبود آب است. اگر شما به هر دلیلی ماشین لباسشویی خود را بدون وصل بودن آب روشن کنید المنت آن خواهد سوخت. مورد دیگری که منجر به سوختن المنت می‌شود خرابی برد الکتریکی ماشین است. رله قطعه‌ای در برد است که گاهی می‌چسبد. این اتفاق باعث می‌شود با وجود فرمان برد رله جریان را قطع نکند. بعد از خالی شدن آب و قطع نشدن جریان المنت خواهد سوخت.

اگر جرم روی المنت لباسشویی ال جی را بگیرد ممکن است این قطعه دچار آسیب شود. به مرور زمان و با استفاده مکرر از ماشین لباسشویی روی المنت جرم جمع شده و سولفاته می‌کند. این لایه میان آب و المنت قرار خواهد گرفت. در نتیجه حرارت کمتر به آب منتقل شده و می‌تواند به المنت آسیب برساند. مورد دیگر فرسوده شدن المنت به خاطر بی‌کیفیت بودن آب است. سختی آب باید چیزی حدود 400 ppm باشد. این استاندارد همه‌جا رعایت نمی‌شود. اسیدی بودن آب به المنت لباسشویی ال جی آسیب زده و عمر آن را کم می‌کند.

تعمیر المنت در ماشین لباسشویی

برای تعمیر المنت لباسشویی ال جی بهترین گزینه کمک گرفتن از کارشناسان هرمس پارت است. اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را ادامه دهید اول جریان برق ماشین را قطع کنید. سپس پیچ‌های مربوط به پنل در بخش پشتی دستگاه را باز کرده و کنترل پنل را جدا کنید. بعد از آن محفظه پودر را بیرون بیاورید. پیچ‌هایی که زیر این محفظه هستند را نیز باز کرده و پنل کناری را جدا نمایید. در ادامه لازم است درب ماشین را از جای خود خارج کنید.

حالا می‌توانید المنت را که در زیر دیگ قرار دارد ببینید. اگر فراموش می‌کنید اتصالات المنت چه شکلی داشته‌اند از آن عکس بگیرید. پس از این کار تمام پیچ‌ها را باز کرده و المنت را بیرون بیاورید. حالا بر اساس عکسی که گرفته‌اید المنت جدید را در جای قبلی ببندید. البته لازم است قبل از آن ترموستات را از المنت سوخته بیرون آورده و در المنت جدید قرار دهید. پس از وصل کردن سیم‌ها پنل و درب ماشین را جای خود بگذارید.

 

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qdbwn