جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 4081
تاریخ انتشار: 1400/08/03 11:26

تولید‌کنندگان، مقررات ثبت اطلاعات را جدی بگیرند

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در شهرستان ملارد با حضور مسئولان نهادهای اجرایی استان و شهرستان و تعدادی از صاحبان صنایع و تولید در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش صمت به نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، یداله صادقی، رئیس سازمان در این جلسه گفت: براساس قوانین و مقررات وضع شده، گردش کالا اعم از مواد اولیه و کالای ساخته شده باید در سامانه‌هایی که طراحی شده توسط واحد تولیدی درج و بارگذاری شوند. از سامانه جامع انبار‌ها گرفته که تمامی کالاهای ساخته شده که مواد اولیه آن درج می‌شود تا آمار تولید که در سامانه بهین‌یاب ارائه می‌شود و سامانه جامع تجارت که تمام فرآیندها و عوامل اقتصادی موظف به ثبت در آن هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: این سامانه‌ها از سال۹۲ تاکنون به‌تدریج عملیاتی شده و عدم ثبت اطلاعات موردنیاز از قانون‌گذار به منزله تخلف است که همه این مقررات، قوانین، باید‌ها و نباید‌ها از طریق تشکل‌ها و ادارات شهرستان‌ها به واحدهای تولیدی اطلاع‌رسانی شده است. 

بر این اساس همه تولیدکنندگان باید مقررات ثبت اطلاعات در سامانه‌ها را جدی تلقی کنند.

صادقی با اشاره به تخلف برخی از واحدهای تولیدی در نگهداری مواد اولیه تولید در انبار‌های تحت‌نظر خود در خارج از محل شرکت و شهرستان افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی به‌ویژه واحدهایی که مواد اولیه پتروشیمی استفاده می‌کنند، انبار و محل نگهداری کالا در سایر شهرستان‌ها دارند که تاکید کرده‌ایم این واحدها باید کالای واحد تولیدی و مواد اولیه خود را در انبار محل کارخانه یا حداقل در سطح شهرستان واحد تولیدی نگهداری کنند. در غیر این صورت، مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی با این انبارها به عنوان کالای قاچاق برخورد خواهند کرد.

وی تاکید کرد: تولید و ایجاد ارزش‌افزوده برای تولیدکننده سودآور است و عرضه مواد اولیه خارج از شبکه تولید برای تولیدکننده ضرر و زیان به‌دنبال دارد.

گفتنی است در این جلسه، ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند که مصوبات آن جهت اجرا ابلاغ شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gwkd4