-
کد خبر: 112308
تاریخ انتشار: 1403/04/09 12:22

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

بسیاری از مردم سراسر جهان، کشور امارات متحده عربی را با شهر مدرن و منحصربه‌فرد آن، یعنی دبی می‌شناسند. دبی یکی از معروف‌ترین شهرهای مدرن جهان است که با آسمان‌خراش‌ها، نمایشگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی پر زرق و برق، هتل‌های لوکس و مراکز خرید متنوع و معتبر، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و تجاری جهان به شمار می‌رود. اگر تصمیم دارید سفر به این شهر لوکس خاورمیانه را تجربه کنید، بد نیست درباره هزینه سفر به دبی و بودجه‌ای که باید برای این سفر کنار بگذارید، اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم همه اطلاعات موردنیاز درباره هزینه تقریبی سفر به دبی را در اختیارتان بگذاریم.

واحد پول دبی چیست؟

 

از آنجایی که دبی از شهرهای مهم کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود، واحد پول دبی درواقع همان واحد پول کشور امارات است. بنابراین واحد پول دبی، «درهم امارات» است که به صورت رسمی با علامت AED نشان داده می‌شود.

هزینه بلیط دبی چقدر است؟

سفر به دبی از طریق گزینه‌های مختلفی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید به صورت هوایی یا دریایی به این شهر سفر کنید. هزینه بلیط دبی در سفر دریایی، درواقع هزینه‌ای است که باید برای تهیه بلیط کشتی پرداخت کنید و برای سفر هوایی نیز باید بلیط هواپیما تهیه کنید. در بخش‌های بعدی به هریک از روش‌های سفر به دبی اشاره کرده‌ایم.

هزینه سفر به دبی با کشتی

برای این سفر، مسافران باید خود را به پایانه مسافربری دریایی بندر لنگه در هرمزگان برسانند و با کشتی‌های شرکت کشتی‌رانی والفجر عازم دبی شوند. هزینه بلیط کشتی به دبی را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مسیر

کلاس

نوع

قیمت

بندر لنگه - دبی

درجه دو

یکسره

4.500.000 تومان

بندر لنگه - دبی

درجه دو

دو سره

8.500.000 تومان

بندر لنگه - دبی

درجه دو

دو سره (Open)

9.350.000 تومان

 

 

 

 

 

هزینه سفر به دبی با هواپیما

هزینه خرید بلیط هواپیما از مبدأ تهران به مقصد فرودگاه دبی، به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • زمان سفر: در فصول شلوغ که گردشگران در مقاصد توریستی زیاد می‌شوند، بلیط هواپیما گران‌تر خواهد بود.
  • ایرلاین مجری پرواز: ایرلاین‌های داخلی مانند ایران ایر تور، ماهان ایر، سلام ایر و ایرلاین‌های خارجی مانند فلای دبی، امارات، ترکیش ایرلاین، قطر ایرویز و... مجری پرواز تهران به دبی هستند. همانطور که انتظار می‌رود هزینه بلیط ایرلاین‌های داخلی کمتر از ایرلاین‌های خارجی است.
  • نوع صندلی: در پرواز به دبی، صندلی شما می‌تواند اکونومی، بیزینس یا فرست کلاس باشد که هزینه کلاس اکونومی از سایرین کمتر است.

هزینه سفر به دبی با تور و بدون تور

در سفر بدون تور، دست شما بازتر است و می‌توانید روزهای اقامت، نوع هتل، نوع پرواز، گشت‌های شهری و بازدید از جاهای دیدنی را به میل و سلیقه خودتان تنظیم کنید. در مقابل، در سفر با تور باید تابع برنامه‌های تعیین‌شده از سوی تور باشید؛ اما از لحاظ هزینه‌ها به نظر می‌رسد سفر با تور می‌تواند گزینه بهتری باشد. هزینه تور دبی تابستان نیز از سایر زمان‌های سال ارزانتر است.

هزینه سفر به دبی با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی، یکی‌دیگر از راه هایی است که هم برای رفتن به دبی و هم برای تردد در دبی می‌توانید به آن نیم‌نگاهی داشته باشید. مسئله‌ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که باتوجه به نبود مرز زمینی بین ایران و دبی، شما می‌توانید تا بندر لنگه را با ماشین خودتان طی کنید و سپس فاصله بندر لنگه تا دبی را با کشتی بروید. برای اینکه ماشینتان هم با شما به دبی بیاید باید ماشین را نیز با کشتی به دبی ببرید.

اقامت؛ هزینه هتل در دبی چقدر است؟

از آنجایی که دبی یکی از شهرهای مهم و محبوب خاورمیانه محسوب می‌شود، گزینه‌های اقامتی متنوعی در این شهر در دسترس شما خواهد بود. میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های مختلف دبی را می‌توان به شرح زیر جمع‌بندی کرد:

  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های اقتصادی: ۳۶ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های خیلی خوب براساس نظرات مسافران: ۹۶ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های میان‌رده و متوسط: ۶۹ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های لاکچری: ۱۸۲ دلار

هزینه حمل و نقل شهری در دبی

باتوجه به حضور پررنگ گردشگران در شهر دبی، گزینه‌های حمل و نقل عمومی در دبی به خوبی توسعه یافته‌اند و هر نقطه‌ای از شهر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس مسافران است. در ادامه، به روش‌های مختلف حمل و نقل در دبی می‌پردازیم:

هزینه تاکسی در دبی

هزینه استفاده از تاکسی در دبی گران است. نرخ ورودی تاکسی‌های دبی برای هر مسافر ۵ درهم امارات بوده و به ازای هر یک کیلومتر، ۲ درهم به آن اضافه می‌شود.

هزینه مترو در دبی

مترو دبی یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین متروهای جهان است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن شما را به مقصد برساند. هزینه رفت و آمد با مترو به نوع نول کارت خریداری‌شده و مسیر طی‌شده بستگی دارد و بین ۳ تا ۱۵ درهم متغیر است.

هزینه اتوبوس در دبی

اگرچه سرویس‌های اتوبوس‌رانی در شهر دبی از کیفیت مطلوبی برخوردارند؛ اما گستردگی آنها به اندازه مترو نیست و تمام نقاط شهر را پوشش نمی‌دهند. هزینه استفاده از اتوبوس نیز حداقل ۳ درهم است و با استفاده از نول کارت پرداخت می‌شود.

هزینه اجاره خودرو در دبی

باتوجه به اینکه همراه بردن ماشین شخصی به دبی، می‌تواند سفر شما را کمی پیچیده کند و نیاز به حمل خودرو با کشتی و اخذ مجوزهای لازم دارد، بنابراین گزینه اجاره خودرو می‌تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد. هزینه اجاره خودرو در دبی بسته به نوع خودروی انتخابی، تعداد روزهای موردنظر و هزینه‌های مربوط به بنزین و... دارد.

هزینه غذا در دبی چقدر است؟

یکی دیگر از نکاتی که باید در تعیین هزینه سفر به دبی به خاطر داشته باشید، بحث خورد و خوراک است. به طور میانگین گردشگران در دبی در هر روز ۵۶ دلار معادل ۲۰۴ درهم را برای وعده‌های غذایی خرج می‌کنند.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی دبی

هزینه بازدید از برخی جاهای دیدنی دبی که حتماً باید در فهرست هزینه سفر به دبی بگنجانید را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • بلیط بازدید از برج خلفیه: شروع از ۱۷۹ درهم
  • بلیط ورودی باغ معجزه دبی (Miracle Garden): ۹۵ درهم
  • بلیط بازدید از قاب دبی (Dubai Frame ): ۵۲ درهم
  • بلیط بازدید از موزه آینده دبی: شروع از ۱۴۹ درهم
  • بلیط موزه دنیای سه بعدی دبی: ۸۹ درهم
  • بلیط بازدید از باغ پروانه‌های دبی: ۵۰ درهم

بهترین تور دبی را از الفبای سفر بخواهید

دبی یکی از مشهورترین و جذاب‌ترین شهرهای خاورمیانه در کشور امارات متحده عربی است که با پیشرفت‌های چشمگیر در سال‌های اخیر، توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند. اگر شما توجهتان به جاذبه‌های این شهر مجلل جلب شده است، با براورده هزینه سفر به دبی می‌توانید تصمیم خود را برای همراه شدن با تور دبی بگیرید و یک سفر عالی و ناب را به خودتان هدیه دهید. برای خرید تور هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ الفبای سفر بروید. آژانس گردشگری الفبای سفر با تجربه زیادی که در اجرای تور دبی دارد، می‌تواند بهترین تجربه سفری را برای شما بسازد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت الفبا (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با سماره 0214935 تماس بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3epgrv