جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 96576
تاریخ انتشار: 1402/08/14 09:08
فعال بازار طلا در گفت و گو با تیترکوتاه عنوان کرد:

طلای دست دوم بلای جان تولید کنندگان / طلای نو بخرید

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: درصورتی‌که طلای دست‌دوم خریدوفروش شود، تولیدکنندگان طلا با مشکل مواجه می‌شوند.
طلای دست دوم بلای جان تولید کنندگان / طلای نو بخرید

خرید و فروش طلا و در کل بازار طلا و جواهر با توجه به شرایط اقتصادی و تورمی که وجود دارد مدتی است که در رکود به سر می برد و نوسان های ارزی نیز بازار را مستاصل کرده است. از سویی مردم برای آنکه هزینه های کمتری برای خرید طلا پرداخت کنند رو به خرید طلای دست دوم آورده اند.
ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با تیتر کوتاه درباره وضعیت بازار طلا بیان کرد: بی‌شک هر گونه نگاه و رفتار سیاسی و غیرسیاسی یا حتی اقتصادی همچنین بهره بانکی کشورها در کل دنیا به‌سرعت بر بحث قیمت طلا و انس جهانی آن تأثیر خواهد گذاشت. طبیعی است در صورت ایجاد تنش میان کشورها مکمل آن بوده و تأثیرگذار است؛ بنابراین قیمت طلا و سکه داخل کشور هم همانند دیگر کشورها متأثر و دچار نوسان می‌شود این نوسان در برخی موارد افزایشی و در برخی دیگر کاهش خواهد بود. موضوع اختلاف روزهای کاری میان بازارهای جهانی و کشورمان هم بی‌تأثیر بر قیمت نیست؛ چراکه به‌نوعی هم بیش از دو روز است.

ابراهیم+محمدولی

 

 وی افزود: روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) در ایران تعطیلات ۶۰-۷۰ درصدی را در اقتصاد شاهد هستیم از طرف دیگر بازارهای جهانی شنبه و یکشنبه تعطیل است. در نتیجه ارتباط از نظر دادوستد اقتصادی به حداقل می‌رسد، حتی ۲ روز هم بیشتر است که تأثیراتی را دارد مسئولان هم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا وقفه‌ای زیادی رخ ندهد. تأثیرات ۱۰۰ درصدی ندارد؛ اما بی‌تأثیر هم نیست.

 این فعال بازار طلا در پایان عنوان کرد: در بحث طلای دست‌دوم بسیار عنوان شده که به چند دلیل برای خرید و سرمایه‌گذاری توصیه نمی‌شود. ابتدا اینکه مطابق گفته رهبری باید از تولید حمایت شود. درصورتی‌که طلای دست‌دوم خریدوفروش شود به‌نوعی تولیدکنندگان طلا با مشکل مواجه می‌شوند. در بحث طلای دست‌دوم نه اینکه در تمام موارد یا ۱۰۰ درصد مطلق مشکلات و اتفاقات ناگوار رخ می‌دهد، چراکه در هر صنف احتمال حضور فعالان کم‌تجربه و یا متقلب وجود دارد. طلا هم کالایی است به جز فعالان در این حوزه اطلاعاتی فنی لازم را ندارند. این حوزه مانند دیگر کالاهای مصرفی نیست که عامه مردم با یک نگاه متوجه دست‌دوم و نو بودن آن شوند. پس باتوجه‌به اینکه افراد اطلاعات کافی برای تشخصی طلا ندارند به سمت خرید طلای دست‌دوم نروند. طلاهای نو در ویترین فروشگاه‌ها وجود دارد و افراد می‌توانند خرید و استفاده کنند. در صورت بروز اتفاقات ناگوار قابل‌رصد و پیگیری است.

منبع:تیتر کوتاه


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/396yew