یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 14401
تاریخ انتشار: 1401/01/23 01:05

چرا باید کتاب دست دوم خود را بفروشیم؟

همان‌قدر که در جریان قرار دادن پول و سرمایه باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود، به جریان انداختن فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم نیز می‌تواند باعث مزیت‌های بسیار زیادی اعم از بالا بردن فرهنگ کتاب خوانی در هر جامعه‌ای گردد.

همان‌قدر که در جریان قرار دادن پول و سرمایه باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود، به جریان انداختن فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم نیز می‌تواند باعث مزیت‌های بسیار زیادی اعم از بالا بردن فرهنگ کتاب خوانی در هر جامعه‌ای گردد. خرید کتاب دست دوم و فروش آن برای هر جامعه‌ای یک نیاز ضروری است و اقدام برای آن حتی می‌تواند مزیت‌های بسیار بزرگی در سطح کلان برای حفظ محیط زیست در جهان داشته باشد. البته که خرید و فروش کتاب دست دوم نیاز به بسترهای مناسبی هم دارد که بدون آن عملاً چنین فرایند با اختلال زیادی روبرو خواهد بد. در اینجا با شما همراه هستیم تا همراه با بررسی مزیت‌های فروش کتاب دست دوم، اولین سامانه هوشمند خرید و فروش این کتاب‌ها یعنی ریباکس را نیز به شما معرفی کنیم. توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله جذاب را با ما همراهی کنید.

چرا باید کتاب دست دوم خود را بفروشیم؟

صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست اولین و مهم‌ترین موضوع است

به عنوان اولین و مهم‌ترین موضوع باید به صرفه جویی در مصرف کاغذ و حفظ محیط زیست دور بر خود اشاره کنیم. هرساله میلیون‌ها درخت برای تولید کاغذ و چاپ؛ و نشر کتاب‌های تازه قطع می‌شوند. جالب است که بسیاری از این کتاب‌ها همان محتوای گذشته را در برداشته و عملاً ناشرین برای فروش و تأمین نیازهای کاربران چاره‌ای جز استفاده مجدد از کاغذ ندارند. همین امر سلامت محیط زیست کره زمین را با خطر بسیار بزرگی روبرو کرده و می‌تواند آینده‌ای چالش برانگیز را برای زندگی ما در این کره خاکی رقم بزند. خرید و فروش کتاب دست دوم می‌تواند یک قدم بسیار بزرگ و تأثیرگذار برای برون رفت از این چالش و قدم گذاشتن در یک مسیر جدید باشد.

برخلاف بسیاری از روش‌های حفظ محیط زیست که معمولاً نیاز به برنامه ریزی‌های در سطح کلان داشته و یا بودجه‌های قابل توجهی را نیاز دارند، این روش عالی حتی بدون نیاز به دخالت دولت‌ها برای افزایش فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم در میان جامعه جهانی قابل اجرا است. این روش حتی می‌تواند از نظر مالی نیز شرایط خوبی برای هر دو طرف خریدار و فروشنده نیز به دنبال داشته باشد و عملاً یک روش چند سر برد خواهد بود.

 

فراهم کردن شرایط مطالعه کتاب برای دیگران با قیمت مناسب

همچنین شما می‌توانید با شرکت در طرح فروش کتاب دست دوم امکان خرید و مطالعه این کتاب‌ها با قیمت مناسب را برای سایرین فراهم آورید. اگر به تازگی در بازار کتاب و کتاب فروشی‌ها غرق نشده باشید، از قیمت کتاب‌ها نیز ناآگاه هستید. به دلیل افزایش هزینه‌های چاپ، افزایش قیمت انرژی و کاغذ، در حال حاضر کتاب‌ها با قیمت‌های بسیار سرسام‌آوری به دست کاربران می‌رسد. بسیاری از افراد حتی از امکان پرداخت هزینه‌های خرید بسیاری از کتاب‌ها نیز عاجز بوده و به دنبال راه حلی برای به دست آوردن راحت‌تر و کم هزینه‌تر کتاب‌های خود می‌باشند. مشکلی که با فروش کتاب‌های دست دوم به سادگی و بدون نیاز به هیچ فرایند چالش برانگیز قابل رفع است. جالب است که حتی خود شما به عنوان فروشنده نیز می‌توانید از مبلغ دریافتی برای خرید کتاب‌های نو و یا سایر کتاب‌های مدنظر خود اقدام کنید.

 

فروش کتاب‌هایی که جز اشغال فضا استفاده دیگری در خانه شما ندارند

واقعاً جای بسی تأمل است. بسیاری از افراد هستند که از کتاب به عنوان دکوری در منزل استفاده کرده و به محض رسیدن یک کتاب با زیبایی بیشتر دکوری خانه خود را نیز با کتاب‌های جدیدتر زینت می‌بخشند. بسیاری از ماها نیز کتاب‌های زیادی را که درگذشته به آنها نیاز داشته و از آنها استفاده کرده‌ایم را در قفسه‌های کتابخانه‌هایمان بلا استفاده رها کرده‌ایم. امری که البته نشان از ضعف بزرگ در سیستم کشور برای خرید و فروش کتاب‌های دست دوم دارد. شما می‌توانید با فروش این کتاب‌ها عملاً علاوه بر اینکه فضای بیشتری در خانه در اختیار داشته باشید، جایی هم برای کتاب‌های جدید باز کنید.

ریباکس اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم در ایران

بالا بردن فرهنگ کتاب خوانی در کشور

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌هایی فروش کتاب دست دوم بالا رفتن فرهنگ کتاب خوانی در کشور و اعتلای این فرهنگ خواهد بود. دلایل بسیار زیادی برای کاهش میانگین زمان مطالعه در کشور وجود دارد که یکی از آنها قیمت بالای متاب و عدم دسترسی بسیاری از کاربران برای خرید آن است. در حال حاضر کتاب‌ها با قیمت‌های بسیار زیادی به فروش می‌رسند که این مهم به دلیل هزینه‌های جانبی حتی از سوی ناشرین نیز غیرقابل کنترل می‌باشد. عملاً چنین فرایند اجازه خرید کتاب و مطالعه بیشتر را از بسیاری از کاربران سلب نموده است. با افزایش میزان فروش کتاب در کشور این مشکل نیز قابل رفع خواهد بود. کاربران می‌توانند هر کتابی را با قیمت مناسب به صورت دست دوم خریداری کرده و حتی بعد از مطالعه آنها را بفروشند. این فرایند باعث می‌شود تا عملاً چالش و بهانه هزینه‌ها و قیمت‌ها سدی روبروی کتاب خوانی نباشد. در حالی که در حال حاضر این سد مانع از پرداخت به سایر موانع شده و حتی در صورت حل آنها نیز این قیمت‌های بالا را نمی‌توان به هیچ روشی برطرف نمود. افزایش فرهنگ کتاب خوانی هم جز با برطرف کردن چالش قیمت‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

 

ریباکس اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم در ایران

ریباکس به عنوان اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم در ایران اکنون اینجاست تا این فرایند را به صورت کاملاً سیستماتیک و به صورت هوشمند برای شما به اجرا درآورد. در این سامانه شما می‌توانید با چند کلیک و بدون نیاز به خروج از منزل، کتاب‌های دست دوم خود را به فروش گذاشته و در ازای دریافت قیمت منصفانه برای آنها، در این فرهنگ بزرگ و همگانی نیز شرکت کنید. با وجود ریباکس عملاً هیچ بهانه‌ای چه برای فروشندگان کتاب دست دوم و چه برای خریداران این کتاب‌ها از جهت پشت گوش انداختن این وظیفه جهانی وجود نخواهد داشت.

ریباکس به نشانی اینترنتی rebox.ir با ساده کردن فرایند خرید و فروش کتاب دست دوم در کنار مزیت‌های بسیار زیادی که در بالا به آنها اشاره کردیم، می‌تواند باعث کسب سودهایی نیز برای علاقه‌مندان به کتاب به دنبال داشته باشد. افراد می‌توانند با فروش کتاب‌های دست دوم به این مجموعه، درآمد خوبی کسب کرده و از همین درآمد برای خرید کتاب‌های جدید و یا سایر مقاصد مالی خود اقدام نمایند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36eeqe