جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 34849
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/11/18 11:27

پاور زیمنس چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم ترین اجزایی که در محصولات الکتریکی به کار می رود، پاور یا همان منبع تغذیه است.
پاور زیمنس چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از مهم ترین اجزایی که در محصولات الکتریکی به کار می رود، پاور یا همان منبع تغذیه است. انتخاب یک پاور مناسب و استاندارد از مهم ترین نکاتی است که در استفاده از این محصولات، بایستی توجه کافی به آن داشت. پاور زیمنس در بازار محصولات الکتریکی به عنوان یکی از محصولات و برندهای شناخته شده است که به دلایل متعددی از محبوبیت بسیار بالایی در بین متخصصان و مشتریان برخوردار است. در این مقاله قصد داریم با معرفی پاور زیمنس به انواع، کاربردها و اجزای این نوع پاورهای بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با فاکتورهای موثر در قیمت پاور زیمنس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پاور زیمنس چیست؟

یکی از برندهای جهانی و شناخته شده ای که در زمینه اتوماسیون صنعتی و برق صنعتی، محصولات متنوع و با کیفیتی ارائه می دهد، برند زیمنس است. پاور زیمنس به عنوان یکی از مهم ترین محصولات خط تولیدی این شرکت شناخته می شود که در بخش های مختلف صنعتی کوچک و بزرگ از آن استفاده می کنند. از دو نوع پاور زیمنس در تابلو برق های صنعتی استفاده می کنند. در طراحی اول، ماژول های سیگنال و شبکه در رک اصلی سیستم کنترل و درست در کنار ماژول کنترل کننده که همان cpu است، قرار گرفته می شود. در طراحی نوع دوم، هدف از طراحی پاور زیمنس، تامین ولتاژ و جریان سیگنال های سیستم خواهد بود.

 

انواع پاور زیمنس

پاور زیمنس سری S7-300

از این سری پاورها برای تغذیه HMI، PLC، کنترل های دما و انواع تابلو برق ها استفاده می کنند. دارای توان مصرفی 48 وات و توان هدر رفته 9 وات هستند. با اتصال موازی دو منبع تغذیه می توان عملکرد آن را افزایش داد. دارای ولتاژ تغذیه 230 ولت، ورودی 120 و 230 ولت و فرکانس 50 هرتز هستند.

 

پاور زیمنس سری S7-400

دارای جریان خروجی، 4، 10 و 20 آمپر هستند و در هر رک نیاز به یک ماژول دارند. ولتاژ مورد نیاز سنسورها و محرک ها را به طور جداگانه تامین می کنند. از این سری پاورها در سیستم ها متوسط به بالا مانند، تیا پورتال، تولید تجهیزات مکانیکی، صنایع غذایی، پتروشیمی، خودرو، خدمات آب و فاضلاب، کاغذ و چاپ، فولاد، تولید برق و... استفاده می کنند.

 

پاور زیمنس سری S7-1500

این نوع پاور زیمنس ها می توانند تا دمای محیطی 60 در جه سانتی گراد را تامین کنند. دارای ولتاژ خروجی 24 ولت و جریان خروجی 8 آمپر هستند. با قابلیت حفاظت اتصال 35 آمپر به تمامی شبکه های تک فاز وصل می شوند. توان مصرفی کمتری دارند و در مقابل ارتعاش و شوک مقاومت بالایی دارند. همچنین به LED های هشدار در زمان خرابی و خطا در سیستم مجهز هستند.

 

پاور زیمنس سری S7-1200

در صورت قطع شدن کوتاه مدت جریان برق، می تواند برق سیستم را پشتیبانی کند. با بازدهی و سرعت پردازش بالا به تمامی شبکه های تک فاز از طریق سوئیچینگ خودکار وصل می شود. با وجود قابلیت استفاده از چند CPU، گرمای کمتری تولید می کند و توان مصرفی کمتری دارد.

 

پاور سیتاپ زیمنس

از پاور زیمنس های سیتاپ به دلیل بالا بودن میزان ایمنی، در صنایع خودروسازی و در محیط های سخت استفاده می کنند. این نوع پاور زیمنس ها با هر نوع بحرانی در شبکه کنار می آیند و تا سپری شدن بحران، به عملکرد صحیح خود ادامه می دهند. مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و در صورت اضافه بار، با اتصال کوتاه، میزان بارها را تامین می کنند. به عنوان یک پاور پیشرفته، امکان یکپارچه سازی در سیستم را دارند.

اجزای پاور زیمنس

پاورهای زیمنس از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. هر یک از این قطعات نقش مهمی در کارکرد کلی پاور زیمنس ایفا می کنند. به طوری که ایجاد هر نوع اختلال یا خرابی در هر یک از این اجزا، می تواند تاثیر به سزایی در عملکرد و بازدهی کلی پاور داشته باشد و ضروری است از یک تیم کارشناسی متخصص برای تعمیر این قطعات بهره مند شد. در این بخش از مطلب به معرفی برخی از مهم ترین اجزای پاور زیمنس می پردازیم.

  • Line Filter یا EMI: جریان های اضافی و ناخواسته ای به هنگام چرخش موتورهای الکتریکی ایجاد می شوند. با استفاده از این قطعه، می توان مانع از ورود و خروج این فرکانس های اضافی شد.
  • Input Capacitor: با استفاده از این قطعه میزان جریان ورودی و خروجی به سیستم، کنترل یا تنظیم می شود.
  • Power switching: با استفاده از این قطعه ولتاژ خروجی در زمان های روشن و خاموش شدن سیستم، کنترل می شود.
  • Transformer: تغییر سطح ولتاژ ر بخش رایانه ها با استفاده از این نوع خروجی در پاور زیمنس تنظیم می شود.
  • Output Diodes: مهم ترین نوع دیودی که در پاور زیمنس به کار برده می شود، این نوع قطعه است و در یک سو سازی جریان برق نقش مهمی را ایفا می کند. در موارد مورد نیاز نیز موجب قطع جریان برق در پاور می شود.
  • Output Filter: با استفاده از این قطعه، ذخیره انرژی در زمان روشن بودن سیستم انجام می شود. از دیگر وظایف این قطعه، انتقال انرژی به ترانزیستورها در زمان خاموش بودن سیستم است.
  • Heat Sink: در تمامی سیستم های الکتریکی، به هنگام روشن بودن پاور، انرژی بسیار زیادی به گرما تبدیل می شود. این قطعه وظیفه دفع گرما به وسیله فن را انجام می دهد.

 

قیمت پاور زیمنس

از آن جایی که پاور زیمنس در انواع مختلف دسته بندی می شود و بنا به نوع کاربردی که پاور در صنعت خواهد داشت، قطعات متعددی به این پاورها اضافه یا کم خواهد شد. در برخی موارد تعداد قطعات مورد استفاده بیشتر یا حتی اندازه و نحوه نصب آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، قیمت مشخصی برای پاور زیمنس تعیین می کنند.

خرید پاور زیمنس

در مطالب فوق به بررسی پاور زیمنس و همچنین اجزا، انواع و کابردهای آن در محصولات الکتریکی پرداخته شد. پاور زیمنس به دلیل توانایی بالایی که در برابر موقعیت های بحرانی شبکه ای دارد، یک برند نام آشنا و استانداردی شناخته شده است. پاور یا منبع تغذیه زیمنس در انواع AC، DC، کامپیوتر و... در انواع متفاوتی هستند که کاربردهای مختلفی تصحیح ضریب توان، تنظیم جریان، قطع کردن جریان در مواقع خطا و ذخیره انرژی دارد. شما می توانید برای تهیه یا استفاده از مشاوره های کارشناسی در مورد پاور زیمنس و بهره مندی از خدمات تعمیراتی قطعات الکتریکی به سایت تامین صنعت مراجعه داشته باشید.

 

اطلاعات تماس با مجموعه تامین صنعت

شعبه مرکزی: تهران – خیابان لاله زار جنوبی

شماره تماس : ۳۳۹۹۹۲۳۷ – ۳۳۹۹۹۲۳۸

شماره موبایل : ۰۹۱۲۴۵۹۱۰۵۰ – ۰۹۳۵۱۹۰۰۷۶۹

آدرس سایت: https://www.taminsanaat.com

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36bxxe