شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 102173
تاریخ انتشار: 1402/10/17 11:20
سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

به دنبال انجام مطالعات جامع ریلی منطقه جنوب هستیم

سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه حمل ریلی در جنوب کشور، نبود مطالعات جامع ریلی در این منطقه است و از شرکت‌های بزرگ فولادی در جنوب کشور درخواست داریم نقطه نظرات خود را در رابطه با این موضوع به راه آهن هرمزگان اعلام کنند.
به دنبال انجام مطالعات جامع ریلی منطقه جنوب هستیم

به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علیرضا نصیری برازنده، سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان در دیدار با عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: حمل ریلی در شرایط کنونی ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه برای حمل مواد اولیه به شمار می‌رود و از ظرفیت بالایی برخوردار است. از این رو یکی از مهم‌ترین راهبردهای ما حمایت از تولید و افزایش ظرفیت حمل ریلی بوده و طی چند ماه گذشته نیز به وضوح این موضوع قابل مشاهده است.

وی با اشاره به چالش‌های حمل ریلی مطرح شده به ویژه تخلیه گندله و کمبودهای ریلی در منطقه ویژه، تصریح کرد: با توجه به وجود دو واگن‌برگردان در این منطقه که مالکیت آن با منطقه ویژه است، به طور مشخص برای افزایش سهم حمل ریلی باید مشکلات تخلیه مواد اولیه حل شود. البته می‌توان با همین ظرفیت کنونی و با برنامه‌ریزی مناسب، میزان حمل ریلی را تا 2.5 برابر میزان کنونی افزایش داد.

سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های توسعه حمل ریلی در جنوب کشور این است که مطالعات جامع ریلی در این منطقه انجام نشده است. از این رو برای منطقه ویژه خلیج فارس، اسکله شهید رجایی و اسکله شهید باهنر اقدام به گرفتن یک مشاور کرده‌ایم و به زودی مشاور در این زمینه شروع به کار خواهد کرد.

نصیری برازنده در پایان عنوان کرد: انتظار ما این است که شرکت‌های بزرگ که با حمل ریلی با حجم بالا سر و کار دارند، با راه آهن هماهنگ باشند و برای طرح جامع، نقطه نظرات خود را به راه آهن هرمزگان ارائه و مشاورهای خود را معرفی کنند. حتی می‌توان از ظرفیت استانداری نیز برای این منظور استفاده کرد و ضروری است همه پای کار بیایند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36899j