جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 103793
تاریخ انتشار: 1402/11/11 05:59

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

حتی با توجه به روند رو به افزایش تعداد دانشجویان خارجی در سراسر جهان، کشور آمریکا همچنان به عنوان یکی از مقصدهای برتر و محبوب برای تحصیل دانشجویان در سطح جهانی شناخته می‌شود. با داشتن دانشگاه‌های برجسته و پیشرو در بسیاری از رشته‌های تحصیلی، کشور آمریکا به عنوان یکی از مراکز پویای آموزش عالی در جهان شناخته می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

حتی با توجه به روند رو به افزایش تعداد دانشجویان خارجی در سراسر جهان، کشور آمریکا همچنان به عنوان یکی از مقصدهای برتر و محبوب برای تحصیل دانشجویان در سطح جهانی شناخته می‌شود. با داشتن دانشگاه‌های برجسته و پیشرو در بسیاری از رشته‌های تحصیلی، کشور آمریکا به عنوان یکی از مراکز پویای آموزش عالی در جهان شناخته می‌شود.

در این مقاله، به بررسی مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا، مقاطع تحصیلی و هزینه‌های تحصیل در این کشور پرداخته خواهد شد.

تحصیل-در-آمریکا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در آمریکا، مدارک مورد نیاز ممکن است شامل موارد زیر باشد که ارائه درست و صحیح آن می‌تواند روند پذیرش و ادامه تحصیل در این کشور را آسانتر نماید:

  • فرم درخواست تکمیل شده: این مدارک شامل اطلاعات شخصی، تاریخ تولد، تحصیلات قبلی و سایر جزئیات مربوط به درخواست تحصیلی شما است.

  • ریز نمرات از مؤسسات قبلی: این شامل مدارک رسمی از مؤسسات تحصیلی قبلی است که نمرات و رتبه‌های درسی شما را نشان می‌دهد.

  • توصیه‌نامه‌ها: برخورداری از توصیه نامه اساتید یا افرادی که شما را به خوبی می‌شناسند باعث می‌‌گردد که توانایی‌ها و استعدادهای وی را تأیید می‌کنند.

  • بیانیه هدف یا مقاله: یک مقاله یا بیانیه که شرح می‌دهد چرا شما مایل به تحصیل در آمریکا و یک دوره خاص هستید و چگونه تحصیل در آن برنامه می‌تواند به اهداف شخصی و حرفه‌ای شما کمک کند.

  • رزومه (برای برخی از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی): یک سابقه کار یا تحصیلی است که نشان دهنده تجربیات و مهارت‌های شماست.

  • تعهدنامه مالی یا اثبات وجوه: اطلاعات مالی و اثبات آن که نشان دهنده توانایی شما برای تأمین هزینه‌های تحصیلی و زندگی در ایالات متحده است.

  • عکس‌هایی در اندازه پاسپورت: عکس‌های شناسایی برای استفاده در مدارک و فرم‌های مختلف.

  • کپی پاسپورت: کپی از صفحات مهم پاسپورت شما که شامل اطلاعات شخصی و ویزاها است.

این مدارک بسته به نوع برنامه تحصیلی و مؤسسه آموزشی ممکن است متغیر باشند. برای اطمینان از صحت مدارک مورد نیاز، توصیه می‌شود که با دفتر پذیرش مؤسسه آموزشی مورد نظر تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی آمریکا

مقاطع تحصیلی در آمریکا

در کشور آمریکا دو نوع مدرک کارشناسی در حال حاضر ارائه می شود: مدارک کاردانی و مدارک لیسانس. هر دو نوع این مدارک به طور متنوع در سطح و مدرک‌های تحصیلی و رشته‌های مختلف ارائه می‌شوند.

  • مدرک کاردانی: این مدرک در طول دو سال تکمیل می‌شود و معمولاً در کالج‌های فنی، اجتماعی یا دوره متوسطه تحصیل ارائه می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند برای مدرک کاردانی در طیف وسیعی از موضوعات تحصیل کنند و سپس به یک برنامه لیسانس منتقل شوند تا دو سال تحصیلی اضافی را برای کسب مدرک لیسانس کامل بگذرانند.

  • مدرک لیسانس: این مدرک چهار سال طول می‌کشد تا تکمیل شود. دانشجویان قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه در دو سال آخر روی کدام موضوع تمرکز کنند، موضوعات مختلفی را مطالعه می‌کنند، که به عنوان رشته شناخته می‌شود. دانشجویان همچنین می‌توانند با گذراندن کلاس‌های فوق‌ برنامه در کنار رشته اصلی خود، صلاحیت فرعی کسب کنند. البته ناگفته نماند که برای کسب مدرک لیسانس، باید به حداقل پنج مدرک GCSE و دو سطح A ارائه دهند.

  • کارشناسی ارشد: برای کسب مدرک کارشناسی ارشد، باید به حداقل مدرک لیسانس را از یک موسسه معتبر ارائه کنند. در ایالات متحده آمریکا، مدرک کارشناسی ارشد به عنوان مدرک تحصیلات تکمیلی شناخته می‌شود و حدود 1000 کالج برنامه‌هایی را در موضوعات مختلف ارائه می‌دهند که در طول دو سال تکمیل می‌شود. رایج ترین رشته‌های کارشناسی ارشد، رشته‌های هنر (MA) و علوم (MS) است.

شایان ذکر است که در کشور آمریکا بر خلاف انگلستان، هیچ برنامه فارغ‌التحصیلی در پژوهشی خالص ارائه نمی شود یا به عبارتی دستورالعمل خاصی وجود ندارد. در عوض، دانشجویان از طریق ترکیبی از مؤلفه‌های آموزش داده شده و تحقیق یاد می‌گیرند. دانشجویان همچنین در کشور آمریکا به طور منظم تری ارزیابی می‌شوند. به جای انجام تعداد کمی از آزمون‌های بزرگ، با روش‌های ارزیابی مکرر و ساده‌تر روبرو خواهند شد. با این حال، درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد آمریکایی از روند مشابهی با انگلستان پیروی می‌کند. بدیهی است که هیچ نرخ تبدیل رسمی بین نتایج A-level/degree انگلستان و نمرات ایالات متحده وجود ندارد. بیشتر موسسات خط مشی خود را خواهند داشت، بنابراین ضروری است که قبل از درخواست با آنان تماس بگیرید و از شرایط آن مطلع گردید.

هزینه‌های تحصیل در آمریکا

هزینه‌های تحصیل در آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی شامل شهریه و هزینه‌های زندگی است. هزینه‌های تحصیل متفاوت بوده و بر اساس متغیرهای مختلفی از جمله دوره تحصیلی، نوع رشته تحصیلی و نوع دانشگاه است. دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی شهریه‌های متفاوتی دارند. برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه‌های تحصیل می‌تواند بین 25,000 تا 45,000 دلار در سال باشد. قابل ذکر است که میانگین شهریه در دانشگاه‌های دولتی بین 8,000 تا 35,000 دلار در سال برای مقطع لیسانس و 10,000 تا 35,000 دلار در سال برای مقطع کارشناسی ارشد است. در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی شهریه‌های بالاتری دارند، مثلاً بین 25,000 تا 50,000 دلار در سال برای مقطع لیسانس و 22,000 تا 55,000 دلار در سال برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید پرداخت نمایند. البته ناگفته نماند که در آمریکا بورسیه‌های تحصیلی مشخصی وجود ندارد ولی موسسات مالی هستند که در جهت تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجویان به آنان کمک شایانی می‌کنند.

کلام پایانی

در دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی، ما به شما فرصتی جذاب و بی‌نظیر برای تحقق رویاهای تحصیل در آمریکا ارائه خواهیم داد. با تخصص منحصر به فرد و تجربه بالای ما در زمینه مهاجرت و ویزا، شما می‌توانید با آرامش و اعتماد به نفس بیشتری به سمت هدفتان حرکت کنید.

ما در دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی مسئولیت امور شما را از مراحل اولیه تا اخذ ویزا بر عهده می‌گیریم. با استفاده از خدمات ما، شما بدون نگرانی‌ و فشارهای روحی و جسمی مربوط به مهاجرت به پیشبرد اهداف خود خواهید پرداخت. این دفتر مهاجرتی شما را در هنگام انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب همراهی خواهد کرد و همچنین در تهیه مستندات و مصاحبه ویزا به‌ طور کامل راهنمایی می‌کند.

امید که بتوانید در طول فرایند مهاجرت تحصیلی و اشتغال به آن از خدمات تخصصی و ارزنده دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی نهایت استفاده را ببرید و تضمین کننده آینده درخشان خود باشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xx6kw