شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 105049
تاریخ انتشار: 1402/12/05 08:22

معرفی ۵ تا از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت

براساس اطلاعات سالنامه مهاجرتی کشورهای حوزه OECD ویرایش چهل‌وهفتم در آبان ۱۴۰۲، ایران بیشترین نرخ رشد افزایش مهاجرت به کشورهای این منطقه را (۱۴۱ درصد) به ثبت رسانده است. کشورهای منطقه OECD شامل آمریکا، ترکیه، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، کره جنوبی، مکزیک، استونی، لیتوانی، کلمبیا، ایرلند، کانادا، فرانسه، بلژیک، نروژ، سوئد و ۲۲ عضو دیگر هستند.
معرفی ۵ تا از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت

براساس اطلاعات سالنامه مهاجرتی کشورهای حوزه OECD ویرایش چهل‌وهفتم در آبان ۱۴۰۲، ایران بیشترین نرخ رشد افزایش مهاجرت به کشورهای این منطقه را (۱۴۱ درصد) به ثبت رسانده است. کشورهای منطقه OECD شامل آمریکا، ترکیه، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، کره جنوبی، مکزیک، استونی، لیتوانی، کلمبیا، ایرلند، کانادا، فرانسه، بلژیک، نروژ، سوئد و ۲۲ عضو دیگر هستند. آمارمذکور که صرفا مربوط به مهاجرت قانونی به خارج از کشور است، نشان از میل بالای ایرانیان به مهاجرت دارد.

چه قصد پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتری را داشته باشید و چه بخواهید شرایط زندگی خود را بهبود ببخشید، شناخت راحت‌ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت برای‌تان مفید خواهد بود. در این مقاله، ما ۵ مورد از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت را معرفی می کنیم.

۱- کانادا؛ بهترین کشور برای مهاجرت کاری انگلیسی زبانان

کانادا به داشتن سبرنامه های متنوع مهاجرت کاری  ، برای متخصصان، کارآفرینان و سرمایه گذاران با تجربه مشهور است. هم چنین، محیط چند فرهنگی کانادا، وجود سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته، مناظر طبیعی زیبا، و استاندارد بالای زندگی از دیگر ویژگی‌های کشور کاناداست که  برای مهاجران دلچسب است و منجر به ایجاد احساس تعلق به این کشور، می شود. با وجود فرصت‌های بسیار در بخش‌های فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و منابع طبیعی،  شرایط مهاجرت به کانادا برای ایرانیان آسان به نظر می‌رسد.

ناگفته نماند که نظام آموزشی  مدرن کانادا و انگلیسی زبان بودن آن، این کشور را به یکی از بهترین کشور‌های انگلیسی زبان برای مهاجرت تحصیلی بدل کرده است. انواع مختلفی از ویزاهای کانادا شامل کار (شامل ویزای فدرال اسکیل ورکر)، تحصیل، سرمایه‌گذاری (شامل ویزای استارتاپ) و ویزای توریستی بلند مدت می‌شود.

۲- انگلستان؛ بهترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت تحصیلی

مهم‌ترین دلایل انتخاب انگلستان برای مهاجرت عبارتند از وجود زیرساخت‌های بسیار توسعه یافته و اقتصاد قوی که آن را به مکانی ایده آل برای مهاجران تبدیل می‌کند تا آرزوهای شغلی و تجاری خود را برآورده کنند. ایرانیان بسیاری در انگلستان زندگی می‌کنند که به کار، تحصیل و تجارت مشغول هستند. بریتانیا خدمات بهداشتی و آموزشی در سطح جهانی را برای ساکنان خود ارائه می‌دهد. وجود دانشگاه‌های مشهوری مانند آکسفورد و کمبریج، انگلستان را در رتبه نخست  مهاجرت تحصیلی به کشورهای انگلیسی زبان قرار داده است.

در سال ۲۰۲۰، مجله Ceoworld سیستم آموزشی بریتانیا را پیشرفته‌ترین سیستم آموزشی در جهان معرفی کرد. در‌نتیجه افرادی که صرفا به دلیل اروپایی بودن و صنعتی بودن، مهاجرت تحصیلی به آلمان را انتخاب می‌کنند، در کنار آن بهتر است به تحصیل به زبان انگلیسی در انگلستان نیز فکر کنند. در حال حاضر بسیاری از ویزاهای سرمایه‌گذاری انگلستان برای خارجی‌ها متوقف شده‌اند، اما اگر قصد اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در انگلستان را دارید می‌توانید از طریق ویزای Innovator Founder اقدام کنید. این ویزا ویژه افرادی است که قصد راه‌اندازی کسب و کار جدید و نوآورانه در کشور انگلستان را دارند.

۳- استرالیا؛ کشوری با استانداردهای زندگی بالا

عمده‌ترین هدف سیستم مهاجرتی استرالیا، جذب نیروی کار ماهر از طریق سیستم امتیازبندی است که ارزیابی واجد شرایط بودن را برای مهاجران نسبتا آسان می‌کند. استرالیا به‌عنوان یکی از کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت، به داشتن سبک زندگی مدرن و رفاه بالا مشهور است؛ این شهرت به‌دلیل وجود خدمات بهداشتی، آموزشی و رفاهی با کیفیت بالا در این کشور است.

اقتصاد استرالیا پر‌ رونق بوده و بازار اشتغال قوی آن فرصت‌های بسیاری را برای مهاجران، به ویژه در بخش‌های فناوری، پزشکی و مهندسی فراهم می‌کند. استرالیا با محیطی انگلیسی زبان و مردمی دوستانه، مقصد مناسبی برای کسانی است که در پی مهاجرت به یکی از  بهترین کشور های انگلیسی زبان برای مهاجرت هستند.

۴- نیوزیلند؛ راحت ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت

نیوزلند با اتخاذ سیاست‌های مهاجرتی مانند برنامه مهاجران ماهر، نیازمند جذب مهاجران متخصص است و همین سیاست‌ها این کشور را به راحت ترین کشور انگلیسی زبان برای مهاجرت کاری و تجاری تبدیل کرده است. نیوزلند کشوری در‌حال‌توسعه و سرسبز است که در بسیاری از شاخه‌های صنعت و کشاورزی نیاز مبرم به جذب نیروی ماهر و نیمه‌ماهر بین‌المللی دارد.

این کشور استانداردهای محیط زیست و آموزشی و بهداشتی بالایی دارد و مردم آن از سطح رفاه خوبی برخوردار هستند. اگر قصد کار، تحصیل یا راه اندازی کسب‌و‌کار در محیط اقتصادی نوظهور با فرصت‌های کاری و تجاری فراوان را دارید، نیوزلند یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان برای مهاجرت شماست.

۵- ایرلند؛ زندگی در کشور مردمان خونگرم با قوانین مهاجرتی آسان

ایرلند به داشتن سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مهاجرتی واضح برای متخصصان و دانشجویان نخبه شناخته شده است. این کشور دارای فرهنگ پویا، تاریخ غنی و مردمان خونگرم است که در کنار یکدیگر فضایی گرم و دلپذیر را برای مهاجران ایجاد می‌کنند.

اقتصاد قوی ایرلند فرصت‌های پیشرفت شغلی عالی را به ویژه در بخش‌های فناوری و دارو در اختیار متخصصین قرار می‌دهد. همچنین، با وجود نظام آموزشی پیشرفته مانند کشور انگلستان، این کشور نیز جزء بهترین کشورهای انگلیسی زبان اروپا برای مهاجرت محسوب می شود.

کشورهای انگلیسی زبان؛ مهم‌ترین مقصدهای مهاجرت ایرانیان

ایران یکی از بیشترین نرخ‌های مهاجرت سالانه به کشورهای اروپایی و کانادا را دارد که نشان‌دهنده تمایل بالای ایرانیان به مهاجرت است. کانادا با سیاست‌های مهاجرتی مناسب و محیط چندفرهنگی، بهترین مقصد برای مهاجرت کاری انگلیسی‌زبانان است. انگلستان با دارا بودن سیستم آموزشی برجسته و فرصت‌های شغلی و تجاری فراوان، مقصد ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی است. استرالیا با اقتصاد پر‌رونق و شرایط زندگی بالا، جذابیت خاصی برای مهاجران دارد.

نیوزیلند با سیاست‌های مهاجرتی ساده و فرصت‌های شغلی زیاد، از جمله کشورهایی است که به‌راحتی مهاجر متخصص می‌پذیرد. ایرلند با قوانین مهاجرتی آسان و فرهنگ دوستانه مردمانش، جایگاه ویژه‌ای در فهرست مقصدهای مهاجرتی انگلیسی‌زبان برای ایرانیان دارد. کشورهای ذکر شده با ارائه فرصت‌های مختلف مهاجرتی، گزینه‌های متنوعی را برای افرادی که در جستجوی بهترین کشور‌های انگلیسی زبان برای مهاجرت ایرانیان هستند، فراهم می‌کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/368v9e