شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 39219
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/29 11:22

راهنمای جامع تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا رویای افراد زیادی است. پتانسیل‌های زیاد این کشور مانند محیط چند فرهنگی، اقتصاد قوی، وجود برترین دانشگاه‌های دنیا با امکانات تحصیلی فراوان به علاوه محیط‌های آکادمیک انعطاف‌پذیر تنها بخشی از دلایلی هستند که باعث جذب دانشجویان به سمت این کشور می‌شوند.
راهنمای جامع تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا رویای افراد زیادی است. پتانسیل‌های زیاد این کشور مانند محیط چند فرهنگی، اقتصاد قوی، وجود برترین دانشگاه‌های دنیا با امکانات تحصیلی فراوان به علاوه محیط‌های آکادمیک انعطاف‌پذیر تنها بخشی از دلایلی هستند که باعث جذب دانشجویان به سمت این کشور می‌شوند. برای آشنایی بیشتر در مورد تحصیل در آمریکا از این مقاله مای آرمان دیدن کنید.

شرایط تحصیل در آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا بسته به نوع مدرسه یا دانشگاه مورد نظر متفاوت است. بدیهی است که هر چه سطح یک مرکز آموزشی بیشتر باشد، شرایط پذیرش سخت‌تر خواهد بود، زیرا رقابت بر سر تحصیل در این مراکز بسیار بالاست. این شرایط بیشتر به توانایی‌ها، نمرات، سوابق، مهارت‌های زبانی و کاری و دانشگاه‌های محل تحصیل سابق دانشجو مرتبط می‌شوند.

  • گزینه‌های پیش روی خود را بررسی کنید و با تحقیق کافی، مؤسسه‌ای را انتخاب کنید که با کلیه نیازهای شما هماهنگی داشته باشد.
  • برای تأمین هزینه‌های مالی باید پس‌انداز مشخصی داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید کمک‌های مالی مختلف در هر دانشگاه را بررسی کنید و اگر واجد شرایط هستید برای آن‌ها درخواست دهید.
  • در زمان لازم برای پذیرش در مدرسه یا مرکز دانشگاهی مورد نظر درخواست دهید. قبل از درخواست، برنامه‌ریزی درست را انجام دهید. به این معنی که شرایط لازم را بدانید و مدارک خواسته شده را تکمیل کنید.
  • شرایط ویزای دانشجویی را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزا زمان زیادی لازم است. پس آن را در برنامه‌ریزی خود بگنجانید.
  • در صورت پذیرش از سوی مؤسسه یا مرکز آموزشی مورد نظر، تمامی مدارک یا اسناد لازم را با خود به همراه داشته باشید و درباره شرایط ورود و اقامت به آمریکا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید.

هزینه تحصیل در آمریکا

یکی از مهم‌ترین مواردی که دانشجویان بین‌المللی قبل از درخواست برای تحصیل در آمریکا درباره آن تحقیق می‌کنند، هزینه‌های تحصیل در این کشور است. البته هزینه‌های تحصیل جدا از هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا خواهد بود و این دو هزینه باید هنگام بررسی شرایط مالی به صورت مجزا مورد توجه قرار بگیرند. اگرچه در ابتدا گفتیم که ایالات متحده یکی از بهترین مقاصد تحصیلی هم برای دانش‌آموزان و هم برای دانشجویان است، اما این کشور از جمله گران‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان خارجی نیز محسوب می‌شود.

مزایای تحصیل در آمریکا

به دلایل زیادی تحصیل در آمریکا مورد توجه دانشجویان بین‌المللی است. شاید مهم‌ترین این دلایل که بارها در طول مطلب به آن اشاره کردیم، بحث کیفیت آموزشی بالا در این کشور باشد. از دیگر مزایای تحصیل در آمریکا می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • محیط آموزشی قوی با امکانات آموزشی گسترده
  • فرصت‌های شغلی عالی
  • محیطی غنی از نظر فرهنگی
  • دوره‌ها و دانشگاه‌های متنوع برای انتخاب
  • محیط چند فرهنگی به دلیل وجود افراد از کشورهای مختلف
  • اطمینان به آینده‌ای روشن برای بازگشت و شاغل شدن در کشور خود

بهترین مقطع برای تحصیل در آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا

تحصیل در مدارس آمریکا از دیگر موضوعات مورد بحث برای آموزش در این کشور محسوب می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند در مقاطع تحصیلی مختلف در این کشور در مدارس بین‌المللی یا خصوصی مشغول به تحصیل شوند. در صورتی که والدین دانش‌آموز اقامت ایالات متحده را دریافت کرده باشند، حتی شرایط برای تحصیل رایگان فراهم خواهد بود.

بهترین دانشگاه‌های آمریکا

بهترین دانشگاه‌های آمریکا هم مانند سایر دانشگاه‌ها بر اساس یک سری از داده‌ها رتبه‌بندی می‌شوند. این رتبه‌بندی هر ساله به اشکال گوناگون انجام می‌شود و موارد متعددی از جمله کیفیت آموزش در آن دخیل هستند. بر این اساس بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده که رتبه‌های بالایی نیز در سطح دنیا دارند بر اساس لیست زیر تعیین شده‌اند.

  • دانشگاه هاروارد رتبه ۱ در ایالات متحده، رتبه ۲ در دنیا واقع در شهر کمبریج ماساچوست
  • دانشگاه استنفورد رتبه ۲ در ایالات متحده، رتبه ۳ در دنیا واقع در شهر استنفورد کالیفرنیا
  • مؤسسه تکنولوژی ماساچوست رتبه ۳ در ایالات متحده، رتبه ۵ در دنیا واقع در شهر کمبریج ماساچوست
  • مؤسسه فناوری کالیفرنیا رتبه ۴ در آمریکا، رتبه ۶ در دنیا واقع در شهر پاسادنا ماساچوست
  • دانشگاه پرینستون رتبه ۵ در ایالات متحده، رتبه ۷ در دنیا واقع در شهر پرینستون نیوجرسی

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا

تحصیل کارشناسی در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی در ایالات متحده این شرایط را برای شما فراهم می‌کند که علاوه بر رشته اصلی تحصیلی، در رشته‌های مختلف دیگر در کلاس‌های متفاوت نیز شرکت کنید. مدرک پایان دوره شما زمانی قابل دریافت خواهد بود که بتوانید تعداد واحد مشخصی را پاس کنید. این دوره درست مانند کشورمان حدود ۴ سال زمان می‌برد.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

یکی از دوره‌های دانشگاهی در آمریکا که طرفداران زیادی دارد، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس است. این دوره معمولا طی یک بازه ۲ ساله به صورت تمام وقت طول می‌کشد. البته ممکن است برخی از دوره‌های آموزشی نیز کوتاه‌تر از این زمان باشند. هزینه تحصیل در این دوره‌ها چیزی بین ۳۰ تا ۱۲۰ هزار دلار در سال است که هزینه بسیار بالایی محسوب می‌شود.

تحصیل دکتری در آمریکا

دوره دکتری نیز از دیگر دوره‌های تحصیلات تکمیلی در آمریکا محسوب می‌شود که در این کشور چیزی بین ۴ تا ۶ سال زمان می‌برد. این مدرک به عنوان پیشرفته‌ترین مدرکی است که می‌توانید در کشور آمریکا دریافت کنید و نماد حرفه‌ای بودن شما خواهد بود. مدرک دکتری به دو شکل پژوهش‌محور و کاربردی حرفه‌ای وجود دارد که هر کدام شامل رشته‌های خاص خود می‌شوند. دانشجویان این دوره، باید ۱ تا ۴ سال از زمان خود را به برنامه درسی اختصاص دهند و بین ۲ تا ۴ سال هم برای پایان‌نامه صرف کنند.

کار هنگام تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل به علاوه هزینه زندگی در آمریکا بسیار گران است. حتی هزینه تحصیل در ارزان‌ترین مراکز آموزشی هم برای ایرانیان بسیار زیاد خواهد بود. این هزینه با وجود کاهش ارزش پول کشور همچنان رو به افزایش است. به همین دلیل کار هنگام تحصیل در آمریکا می‌تواند به عنوان یک فرصت برای افزایش مهارت‌های زبانی و کاری نیز محسوب شود و به افراد کمک کند که رزومه‌ای قوی برای خود بسازند. البته برای کار در دوران دانشجویی محدودیت‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها زمان مجاز انجام کار است. 

اقامت پس از تحصیل در آمریکا

یکی از موارد مهم در ارتباط با مهاجرت دانشجویی به آمریکا، بحث اقامت پس از تحصیل در این کشور است. بسیاری از دانشجویان غیر بومی، خصوصا دانشجویان ایرانی علاقه دارند تا از طریق تحصیل در این کشور بتوانند اقامت آن را دریافت کنند که البته این امر تنها از طریق کار بعد از تحصیل در آمریکا میسر است.

جمع‌بندی

در این متن، سعی کردیم تا یک ساختار کلی از تحصیل در آمریکا را برای شما ترسیم کنیم. سرنخ‌ها را به دست شما دادیم تا با مسیر آشنا شوید برای دریافت اطلاعات بیشتر این زمینه به بلاگ مای آرمان مراجعه کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vqrqz