چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 40642
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/23 08:28

علت روغن سوزی موتورسیکلت چیست؟

یکی از بدترین شرایطی که ممکن است برای یک موتورسوار به وجود آید، روغن‌سوزی موتور‌سیکلت است. اگر موتورسیکلت شما دچار روغن‌ سوزی شود باید بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید آسیب آن را در مدت کوتاهی برطرف کرده و از کاهش سطح روغن آن جلوگیری نمایید.
علت روغن سوزی موتورسیکلت چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای هر وسیله نقلیه پیش می‌آید روغن‌سوزی است. عوامل مختلفی در این امر شریک هستند که باید با اطلاع از نحوه برطرف کردن آن‌ها از جلوگیری و آسیب به قسمت‌های مختلف وسیله نقلیه خود جلوگیری نمایید. روغن‌سوزی موتورسیکلت نیز به دلایل مختلفی انجام می‌شود. اگر بخواهید این مشکل را در موتورسیکلت خود برطرف کنید باید حتماً علتهای مختلف آن را بدانید تا با بررسی قسمت‌های گوناگون موتورسیکلت خود علت اصلی آن را متوجه شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

خراب شدن رینگ و پیستون

یکی از دلایل مهمی که باعث روغن‌سوزی موتور‌سیکلت میشود خرابی رینگ و پیستون‌های موتور سیکلت است. درصورت فرسودگی و معیوب شدن این قطعات موتور‌سیکلت، روغن به داخل محفظه احتراق نشد پیدا کرده و میسوزد. رینگ‌ها وظیفه جداسازی دیواره سیلندر از پیستون را برعهده داشته و نقش بسیار مهمی را در موتورسیکلت ایفا می‌کنند. پیستون باید گازهای ناشی از احتراق را به بیرون از محفظه سیلندر هدایت کرده و اگر عملکرد درستی نداشته باشد باعث ورود روغن به بخش میل لنگ می‌شود. اگر روغن به میل لنگ وارد شود به درون محفظه سوخت می‌ریزد و روغن‌سوزی موتور‌سیکلت آغاز می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل باید به طور کامل رینگ و پیستون موتورسیکلت را تعویض نمود. گاهی اوقات با تراشیدن سیلندر می‌توان مشکل را برطرف نمود. تراشیدن سیلندر باعث میشود که سایز سیلندر به حالت استاندارد خود بازگردد و دیگر فضایی برای عبور روغن و روغن‌سوزی وجود نداشته باشد. اگر سیلندر را به یک تراشکار ماهر بسپارید می‌تواند آن را به درستی تعمیر کرده و نیازی به تعویض آن وجود ندارد. برای تشخیص تعویض و یا تعمیر سیلندر باید از تعمیرکار ماهر بخواهید که این قسمت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

معیوب بودن سیلندر و سرسیلندر

یکی از دلایل دیگری که باعث روغن‌سوزی در موتورسیکلت میشود معیوب بودن سیلندر و سرسیلندر موتورسیکلت است. اگرچه موتورسیکلت‌ها با کیفیت بالا تولید و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند اما پس از مدتی ممکن است قسمت‌های مختلف آنها دچار آسیب‌های جدی شود. در این صورت باید این قسمت‌ها مورد بررسی قرار گرفته و گاهی اوقات از قطعات یدکی برای برطرف کردن عیب آنها استفاده نمود. طراحی سیلندر و سرسیلندر موتورسیکلت به صورتی است که از نشتی و ترکیب روغن و آب جلوگیری می‌شود. این ترکیب می‌تواند منجر به روغن سوزی در موتور سیکلت شود. اگر سیلندر و سرسیلندر به درستی وظیفه خود را انجام ندهند باعث روغن‌سوزی خواهد شد. برای برطرف کردن این مشکل باید سیلندر و سرسیلندر را تعویض و یا با استفاده از تراشکاری آنها را تعمیر کرد.

خراب بودن سوپاپ‌های موتورسیکلت

خراب بودن سوپاپ‌های موتورسیکلت دلیلی برای روغن‌سوزی آن هستند. اگر گاید سوپاپ هوا در موتورسیکلت فرسوده باشد روغن از سرسیلندر وارد بخش هوا شده و همراه با آن‌ها میسوزد. برای حل این مشکل باید گاید سوپاپ و لاستیک آن را تعویض و یا با تراشکاری تعمیر نمود. انتخاب یک برند معتبر برای خرید موتور‌سیکلت اهمیت زیادی دارد. اگر شما موتورسیکلت خود را با کیفیت بالایی خریداری نمایید به راحتی دچار روغن‌سوزی نشده و قطعات آن دارای دوام و طول عمر بالایی هستند.

خراب شدن سوپاپ دود

خراب شدن سوپاپ دود موتورسیکلت هم یکی از علت‌های روغن‌سوزی آن محسوب می‌شود. سوپاپ مانع از ورود روغن به اگزوز می‌شود. اگر سوپاپ وظیفه خود را به درستی انجام ندهد روغن وارد بخش اگزوز شده و می‌سوزد. برای برطرف کردن این مشکل باید گاید سوپاپ دود را تعویض نمود. برای جلوگیری از روغن‌سوزی موتورسیکلت باید در انتخاب روغن موتور نیز دقت داشته باشید. انواع روغن موتور سیکلت از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و باید یک روغن مناسب برای موتورسیکلت انتخاب شود. یکی از گزینه‌های مناسبی که این روزها مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است، روغن موتور دنیز نام دارد. این روغن موتور با غلظت و کیفیت مناسب خود به عنوان یکی از روغن‌های مناسب برای مصرف موتور‌سیکلت شناخته می‌شود.

علائم روغن‌ سوزی موتورسیکلت

خروج دود آبی رنگ و غلیظ از اگزوز می‌تواند یکی از علائم روغن‌سوزی موتور‌سیکلت باشد. اگر شما با این صحنه مواجه شدید شک نکنید که موتورسیکلت شما دچار روغن‌سوزی شده و باید برای برطرف کردن این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید. اگر زمان روشن کردن موتور‌سیکلت خود متوجه خروج دود آبی رنگ از اگزوز شدید، حتما به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. از علائم دیگر برای روغن‌سوزی موتور‌سیکلت می‌توان به کم شدن دائمی سطح روغن موتور‌سیکلت اشاره نمود. چرب شدن شمع‌ها و روغن گرفتگی نیز از دیگر علائم هستند. روغنی شدن لوله اگزوز و انتشار بوی سوختگی روغن از محفظه موتور به عنوان علائم روغن‌سوزی شناخته می‌شوند. اگر متوجه کاهش قدرت موتور‌سیکلت خود شدید باید حتماً بررسی‌های لازم را برای روغن‌سوزی موتور‌سیکلت خود انجام دهید.

خرید یک روغن مرغوب برای موتور سیکلت

برای خرید یک روغن مرغوب می‌توانید از سایت مجموعه پیشتاز تجارت بهره‌مند شده و خرید خود را به راحتی انجام دهید. این مجموعه به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر خدمات خود را به صورت غیر‌حضوری ارائه می‌دهد. شما با مراجعه به صفحه رسمی ما می‌توانید محصولات متنوع را مشاهده کرده و توجه به نیازی که دارید خرید خود را انجام دهید. یکی از برندهای محبوبی که توسط مجموعه ما به فروش می‌رسد روغن موتور دنیز است. این روغن که غلظت بسیار مناسبی برای جلوگیری از روغن‌سوزی و نشت در موتور‌سیکلت دارد مورد توجه بسیاری از موتورسواران قرار گرفته است. در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره‌های مجموعه ما تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا متوجه شدید که یکی از بدترین شرایطی که ممکن است برای یک موتورسوار به وجود آید، روغن‌سوزی موتور‌سیکلت است. اگر موتورسیکلت شما دچار روغن‌ سوزی شود باید بخش‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید آسیب آن را در مدت کوتاهی برطرف کرده و از کاهش سطح روغن آن جلوگیری نمایید. روغن‌سوزی موتور‌سیکلت باعث آسیب به بخش‌های مختلف آن خواهد شد. عوامل مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با شناخت آنها متوجه روغن‌ سوزی در موتور‌سیکلت خود شوید. اگر با این مشکل مواجه شدید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص بخواهید که این مشکل موتورسیکلت شما را برطرف کند. 

منبع: فروشگاه قطعات موتور سیکلت پیشتاز تجارت https://pishtaztejarat.com/

 

برچسب ها : موتور,روغن سوزی موتور سیکلت,روغن سوزی موتور,موتور سیکلت


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rb65w