سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 20177
تاریخ انتشار: 1401/08/03 06:00
معاون اول رئیس‌جمهوری در آیین معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های دولت است

معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه تمام ارکان دولت آماده هستند تا پیشنهادات، انتقادات و ایده‌های راهگشا را با جان و دل دریافت کنند، گفت: رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویت‌های اصلی دولت است.

معاون اول رئیسجمهوری با بیان اینکه تمام ارکان دولت آماده هستند تا پیشنهادات، انتقادات و ایدههای راهگشا را با جان و دل دریافت کنند، گفت: رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویتهای اصلی دولت است.

 محمد مخبر در آیین تکریم و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این وزارتخانه را از دستگاههای اجرایی مهم کشور برشمرد و گفت: بیش از ۵۳ درصد و به روایتی ۷۰ درصد مردم کشور با خدمات و اقدامات این وزارتخانه مرتبط هستند و امکان بسیار عظیمی برای ارائه خدمات در حوزههای اشتغال، سلامت و آموزش در این مجموعه وجود دارد.

معاون اول رئیسجمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در دولت سیزدهم قدمهای مهم و بزرگی در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته شده، افزود: برای استفاده حداکثری از خدمات این دستگاه اجرایی لازم است تمامی ظرفیتهای آن بهدرستی شناسایی شود.

مخبر با یادآوری برخی مشکلات مهم کشور در زمینه کالاهای اساسی، تورم، اشتغال و دیپلماسی منطقهای و بینالمللی تصریح کرد: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم این بود که بدون توجه به مشکلات بیرونی، بتوانیم کشور را اداره کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون کشور را با استفاده از درآمدهایی نظیر صادرات نفت و مالیات اداره کردهایم، افزود: داراییهایی در کشور وجود دارد که تنها با بخش کوچکی از آن میتوانیم ناترازیهای مالی و بدهیهای دولت به بانک مرکزی را مرتفع کنیم و دولت هماکنون در حال برنامهریزی برای استفاده از این ظرفیتها است.

معاون اول رئیسجمهوری با اشاره به اینکه کارهای خوبی در بخش مسکن و اشتغال در حال انجام است، تصریح کرد: اگر همه دستگاهها و نهادها به کمک دولت بیایند، شاهد تحولات جدی در عرصه توسعه و پیشرفت خواهیم بود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود از تلاشها و خدمات عبدالملکی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زاهدیوفا، سرپرست این وزارتخانه در دوره مسئولیتشان قدردانی کرد و با اشاره به توانمندیهای وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر سید صولت مرتضوی از ویژگیهای خوبی برخوردار است که انضباط، دقت، پیگیری، شناخت از کار و تواضع از جمله آنها است.

وی مردمی کردن اقتصاد را از اصلیترین رویکردهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تاکید بر اینکه حوزه تعاون میتواند بستر انتقال اقتصاد به مردم را فراهم کند، گفت: در سالهای اخیر سیاست و امنیت را بهدست مردم سپردهایم و حتی جنگ تحمیلی را با مردم اداره کردیم اما متاسفانه در بخش اقتصاد هنوز نتوانستهایم امور را بهدست مردم بسپاریم و آنطور که باید مردم را وارد میدان اقتصاد  کنیم.

معاون اول رئیسجمهوری با اشاره به لزوم ایجاد تحول اساسی در نظام آموزشی و کسب مهارت، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفهای میتواند نقش کلیدی در زمینه آموزش مهارتهای موردنیاز بازار کار ایفا کند که در این زمینه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میخواهم این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

مخبر با تاکید بر اینکه بازنشستگان در جامعه و در میان خانوادهها از احترام ویژهای برخوردارند، ضرورت ساماندهی صندوقهای بازنشستگی را موردتاکید قرار داد و گفت: رفاه کارگران و بازنشستگان از اولویتهای اصلی دولت است و از این وزارتخانه میخواهم با تمام توان و ظرفیت به آنها رسیدگی کند.

در این مراسم عبدالملکی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زاهدیوفا، سرپرست سابق این وزارتخانه گزارشی از اقدامات انجام شده در دوران مسئولیت خود ارائه کردند و سید صولت مرتضوی، وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با قدردانی از اعتماد رئیسجمهوری و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی، به تشریح برنامههای خود برای این دستگاه اجرایی پرداخت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ay96k