شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 20898
تاریخ انتشار: 1401/09/19 11:12

مشکلات زیادی که ساخت ویلا بدون طراحی حرفه ای به وجود می‌آورد

بدون طراحی ویلا، اقدام به ساخت ویلا نکنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلاتی که ساخت یک ویلا بدون طراحی توسط تیمی حرفه ای به وجود می‌آورد بپردازیم و مراحل طراحی تا ساخت یک ویلارا بررسی کنیم.همراه ما باشید.

بدون طراحی ویلا، اقدام به ساخت ویلا نکنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلاتی که ساخت یک ویلا بدون طراحی توسط تیمی حرفه ای به وجود می‌آورد بپردازیم و مراحل طراحی تا ساخت یک ویلارا بررسی کنیم.همراه ما باشید.

فردی نیست که علاقه‌ای به داشتن یک خانه ویلایی در منطقه خوش آب و هوا یا محیطی به دور از شهر نداشته باشد. اما متاسفانه افراد زیادی هستند که برای داشتن ویلا با کمترین هزینه‌، شروع به ساخت ویلاهایی با نقشه های آماده می‌کنند. 

در این مقاله قصد داریم از این موضوع سخن بگوییم که چرا نباید از طرح‌های آماده یا ارزان هنگام ساخت ویلا استفاده کنید؛ همچنین این را مورد بررسی قرار بدیم که طراحی ویلا مدرن یا کلاسیک توسط تیم یا شرکت حرفه‌ای چگونه انجام می‌شود و چه کمکی به ساخت ویلا می‌کند. همراه ما باشید.

ساخت ویلا بدون طراحی باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

اگر قصد ساخت یک ویلا بدون طراحی و با استفاده از نقشه های آماده را دارید، مخاطب این پاراگراف به صورت مستقیم خود شمایید. به عنوان شرکتی که طراحی ویلاهای بسیاری را انجام داده است؛ بارها مشاهده کرده‌ایم که یک کارفرما بدون طراحی ویلا، پروژه خود را استارت زده است اما پس از اجرای سازه، به دلیل نبود نقشه‌های مهندسی مجبور به تخریب بنا و ساخت دوباره آن با طراحی حرفه‌ای به همراه تمامی نقشه‌های اجرایی و فاز دو شده است.

بنابراین در این زمینه دقت لازم را داشته باشید و صرفا به دلیل هزینه کمتر، طراحی ویلای خود را به افراد آماتور که سابقه کار اجرایی یا طراحی ویلا نداشته اند، نسپارید. در صورتی که ویلای شما بدون توجه به موقعیت زمین و اصول طراحی شود، ممکن است مجبور به تخریب و ساخت دوباره شوید که می‌تواند منجر به هزینه‌های بسیاری برای شما شود.

حتی اگر طراح ویلا زیباترین ویلای جهان را برای شما طراحی کند؛ اما امکان اجرای آن وجود نداشته باشد یا صرفا در هنگام اجرا احتیاج به تغییرات گسترده داشته باشد؛ آن طراحی صرفا چیزی جز یک نقاشی زیبا نیست.

طراحی ویلا

طراحی ویلا شامل تمامی نقشه‌هایی می‌شود که قبل از ساخت ویلا تهیه می‌شوند. این نقشه‌ها توسط مهندسان و معماران حرفه‌ای ترسیم می‌شوند و تمامی موارد مانند ضوابط شهرداری، اصول طراحی ویلا، خواسته های کارفرما، توپوگرافی زمین، وضعیت اقلیمی و مهم تر از همه بودجه کارفرما در آن در نظر گرفته می‌شود.

 

نکته: توجه به بودجه کارفرما امر بسیار مهمی است، طرح‌های آماده به این موضوع توجهی ندارند. به همین علت زمانی که کارفرمایان ساخت ویلا را با این نقشه ها به پایان می‌رسانند، متوجه تفاوت‌های بسیاری با طرح اولیه می‌شوند. شرکت‌های معماری از همان ابتدا طراحی ویلا را با توجه به بودجه شما انجام می‌دهند و ویلایی که ساخته می‌شود کاملا مطابق طرحی است که در ابتدا به عنوان ویلای طراحی شده تحویل می‌گیرید.

مراحل طراحی ویلا

اگر طراحی ویلا را به یک شخص آماتور بسپارید، احتمالا در ابتدا ابعاد زمین، سطح اشغال و متراژ پروژه را از شما دریافت خواهد کرد و پس از آن اقدام به طراحی ویلا می‎‌کند، در ادامه به بررسی روش استاندارد و اصولی طراحی ویلا می‌پردازیم.

  • خرید زمین

اگر در حال حاضر زمین مورد نظر خود برای ساخت ویلا را انتخاب کرده و آن را تهیه کرده‌اید، این مورد شامل شما نمی‌شود. اما اگر قصد طراحی و ساخت ویلا دارید ولی هنوز زمینی برای ویلای خود انتخاب نکرده اید، برخی از شرکت‌های معماری به شما کمک می‌کنند تا زمینی مناسب نیز برای ویلای خود خریداری کنید.

  • تعیین تیم طراحی

پس از تهیه زمین، باید به دنبال طراحان با تجربه در زمینه طراحی ویلا بگردید. برای انتخاب شرکت معماری مواردی مانند نمونه پروژه‌های سابق یک شرکت را حتما بررسی کنید و این موضوع را مد نظر قرار دهید که با اعتماد به یک شرکت معماری با سابقه می‌توانید ویلایی شاخص با ارزش مالی بالا داشته باشید.

  • مشاوره طراحی ویلا

پس از انتخاب شرکت معماری نوبت به مشاوره اولیه طراحی ویلا است. در این مرحله کارشناسان در محل پروژه حضور پیدا می‌کنند و تمامی موارد مهمی که در طراحی ویلا نقش دارند را بررسی می‌کنند. این موارد شامل توپوگرافی زمین، جهت باد، جهت تابش آفتاب و … می‌شود.

  • برآورد هزینه ها

پس از مشاوره اولیه، عموما با توجه به موارد بررسی شده، پیش فاکتوری از هزینه‌های طراحی ویلا به شما ارائه خواهد شد که بتوانید قیمت حدودی ساخت ویلا را تخمین بزنید.

 

  • عقد قرارداد

پس از ارائه پیش فاکتور قرارداد طراحی ویلا بین شما و شرکت معماری بسته می‌شود که تمامی موارد (از هزینه ها و زمان اتمام طراحی) در آن ذکر شده است. بعد از عقد قرارداد طراحی ویلا آغاز می‌شود.

  • بررسی ضوابط شهرداری یا دهیاری زمین پروژه

یکی از موارد مهم در مراحل طراحی ویلا این است که کارفرما به شهرداری یا دهیاری منطقه مراجعه کند و دستور نقشه را دریافت کند و آن را در اختیار تیم طراحی قرار دهد. این کار باعث می‌شود که از ابتدا طراحی بر اساس ضوابط انجام شود تا هنگام دریافت جواز ساخت مشکلی بروز نکند.

  • شروع به طراحی ویلا

پس از تهیه دستور نقشه طراحان با کارفرما جلساتی برگزار می‌کنند تا با سلیقه او در طراحی ویلا، سبک مورد علاقه و فضاهای مورد نیاز او آشنا شوند و آن را در طراحی ویلا اعمال کنند.

طراحی ویلا با نمادیزاین

از اینکه این مقاله را تا انتها مطالعه کردید از شما سپاسگزاریم. ما در نمادیزاین نه تنها طراحی، بلکه ساخت ویلای شما را نیز به صورت صفر تا صد بر عهده می‌گیریم و به واسطه سابقه ده ساله خود و ارائه راهکارهایی می‌توانیم هزینه طراحی و ساخت ویلا را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهیم. برای اطلاع از این راهکارها می‌توانید اینجا کلیک کنید تابه وب سایت نمادیزاین هدایت شوید و با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qxgn