یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 19928
تاریخ انتشار: 1401/07/18 14:21

طراحی ویلای مدرن کوچک در شمال ایران

طراحی ویلای مدرن کوچک در شمال ایران ، به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت بکری که دارد ، امروزه بسیار رواج پیدا کرده است .

طراحی ویلای مدرن کوچک در شمال ایران ، به دلیل آب و هوای مطلوب و طبیعت بکری که دارد ، امروزه بسیار رواج پیدا کرده است . شهرهای شمالی ایران به دلیل آن که دارای آب و هوای معتدل و طبیعت زیبا و سرسبزی می باشد ، برای طراحی و اجرای پروژه های ویلایی بسیار مناسب است . شهرهای شمال کشور به دلیل آن که در کرانه دریای خزر قرار دارند ، آب و هوای معتدل ، بارندگی زیاد و طبیعت بکر و سرسبزی دارند .

 

چرا طراحی ویلا مدرن کوچک؟

بسیاری از کارفرمایان ، طراحی ویلا های کوچک را به طراحی و ساخت ویلاهای بزرگ ترجیح می دهند. زیرا ویلاهای کوچک علاوه بر زیبایی ، از نظر صرف هزینه نیز مقرون به صرفه تر می باشند. همچنین در عین حال فضایی زیبایی و کارآمد برای شما ایجاد می کند. اما برخی از افراد فکر میکنند که ویلا حتما باید بزرگ و در متراژ بالا طراحی شود. اما باید گفت که بالایی متراژ ویلا صرفا نشانه ی بهتر بودن آن نیست بلکه با طراحی یک ویلای کوچک با نقشه و حفظ اصول طراحی ویلا ، می توان مثلا ویلای دوبلکس بسیار کارآمد ، زیبا و آرام بخش ایجاد کرد .

طراحی ویلا باید توسط افراد حرفه‌ ای ، متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود تا بتوان به نتیجه مطلوب و دلخواه دست پیدا کرد . در طراحی ویلای مدرن کوچک ، بدلیل کوچک بودن فضای در دسترس ، باید طراحی به گونه ای انجام شود که بازدهی و استفاده از فضا به حداکثر و پرتی فضا به حداقل برسد بنابراین باید طراحی پلان اصولی و توسط افراد متخصص انجام شود . شرکت معماری هیرادانا ، دارای سابقه ای درخشان و کادری مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ویلایی می باشد . متخصصین با تجربه تیم هیرادانا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه طراحی و اجرای ویلا خدمت شما کارفرمایان محترم می باشند .

طراحی ویلای مدرن بر پایه ی مینیمالیسم ، یعنی جمله معروف میس وندروهه Less is more ، کمتر بیشتر است ، طراحی می گردد . سادگی در طراحی ویلا مدرن باعث ایجاد آرامش ، ظرافت و نظم در محیط می‌ شود .

8 نکته مهم در طراحی ویلا کوچک

  • موقعیت مکانی ویلا

یکی از مباحث مهم در زمینه طراحی ویلا ، وجود طبیعت و منظره زیبا در موقعیت مکانی ساخت ویلا می باشد . ویلا بهتر است در جایی ساخته شود که طبیعت بکر و زیبایی داشته باشد تا بتوان از منظره زیبای آن لذت برد ، طراحی ویلا در شمال با توجه به موقعیت و مکان قرار گیری ، می تواند دارای دیدی رو به جنگل و درختان سرسبز این منطقه ، دریا و … باشد . این امر باعث می شود تا ساکنین ویلا از دیدن این مناظر لذت ببرند .

  • طراحی ویلا با توجه شرایط آب و هوایی شمال کشور

طراحی و ساخت ویلا با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم آن منطقه انجام می شود . به عنوان مثال اقلیم شمال کشور دارای آب و هوای معتدل و مرطوب و بارندگی زیاد است به همین دلیل در این مناطق بهتر است از سقف شیبدار در طراحی استفاده کرد . در این مناطق اغلب ویلا بر روی پیلوت طراحی و اجرا می شود تا مانع از تجمع رطوبت در فضاهای داخلی شود . ویلا در این مناطق در جهت کشیدگی شرقی - غربی و در مقابل جهت دریا طراحی می شود همچنین طراحی پلان به صورت خطی انجام می شود تا تهویه به صورت طبیعی انجام شود .

  • کدام سبک معماری مناسب طراحی ویلای کوچک می باشد ؟

سبک مدرن یکی از بهترین سبک ها برای طراحی ویلاهای کوچک است . این سبک به علت سادگی مناسب ترین سبک برای طراحی ویلاهای کوچک است زیرا وجود طرح های شلوغ باعث می شود فضا کوچک تر و بی نظم به نظر آید همچنین این سبک محیطی کاربردی و عملکردگرایانه ایجاد می کند که این ویژگی نیز یک امتیاز مثبت برای فضاهای کوچک و متراژ پایین می باشد .

سبک مدرن به دلیل سادگی در طراحی ، فضای کاربردی و آرام بخشی که ایجاد می کند طرفداران بسیاری دارد .

  • ویژگی های طراحی ویلای مدرن

اولین اصل در طراحی ویلای مدرن توجه به عملکرد است . در طراحی ویلای مدرن اولویت طراح ایجاد فضایی عملکردگرایانه می باشد به همین دلیل قبل از طراحی ، باید طبق سبک زندگی و نیاز های خود مشخص کنید که چه نوع فضاهایی و با چه ویژگی هایی احتیاج دارید تا طراحی طبق نیاز و خواسته شما انجام شود در واقع زمانی می‌ توان طراحی ویلای مدرن را موفق دانست که تمام بخش های مختلف آن به خوبی و مطابق با نیاز و خواسته کاربران طراحی شود . در سبک مدرن همه چیز باید کاربردی و عملکردگرایانه طراحی شود .

در طراحی به سبک مدرن ، فرم و ظاهر ساختمان اولویت بعدی طراح قرار می گیرد . در این سبک همه چیز در اوج سادگی و به دور از شلوغی ، زرق و برق و تجملات طراحی می شود .

در طراحی ویلا مدرن هیچ نشانی از مکان ، زمان ، اعتقادات و باورهای شخصی نمی باشد و هیچ چیز جز اصول زیبایی شناسی بصری یعنی : ترکیب رنگی جذاب ، توازن ، تعادل ، ایستایی و تناسب به چشم نمی‌ خورد .

از دیگر ویژگی های سبک مدرن می توان به ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های غنی و روشن ، طراحی پنجره‌ های سرتاسری و بهره مندی از نور طبیعی و ... اشاره کرد .

  • طراحی ویلای مدرن کوچک

یکی از مهمترین نکات در طراحی ویلای مدرن کوچک ، نحوه ی بزرگ تر نشان دادن فضاهای داخلی آن است که می توان با چند ترفند ساده این کار را براحتی انجام داد .

اولین موضوعی که باید به آن توجه ویژه ای کرد ، بحث انتخاب رنگ می باشد . در طراحی داخلی ویلای کوچک بهتر است که از رنگ های روشن استفاده کنید و اگر قصد استفاده از رنگ تیره را دارید رنگ اول یا رنگ غالب را از رنگ های روشن و رنگ دوم را از رنگ مورد نظر خود استفاده کنید .

بهترین رنگ برای فضاهای مدرنی که دارای متراژ و ابعاد اندازه کوچکی هستند ، رنگ سفید می باشد . استفاده از این رنگ در طراحی داخلی باعث می شود فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر آید . علاوه بر آن رنگ سفید پرکاربردترین رنگ در طراحی به سبک مدرن می باشد .

نکته مهم بعدی انتخاب رنگ پرده می باشد برای ویلاهای مدرن کوچک بهتر است از پرده های ساده رنگ روشن استفاده کنید .

  • نورپردازی ویلای مدرن کوچک

همانطور که به آن اشاره کردیم یکی از ویژگی های سبک مدرن استفاده از پنجره های بزرگ و سرتاسری است بنابراین می توان به راحتی از نور طبیعی بهره مند شد . نور طبیعی علاوه بر مزایا و صرفه جویی در هزینه ها ، در بزرگتر جلوه دادن ویلا نیز نقش چشمگیری دارد .

برای نورپردازی مصنوعی نیز می توان از نورپردازی مدرن استفاده کرد . نورپردازی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که علاوه بر تامین نور مورد نیاز هر فضا ، باعث زیباتر شدن فضاهای داخلی نیز شود .

در طراحی ویلای لوکس مدرن ، توصیه می شود برای یک نورپردازی شیک و کاربردی از انواع چراغ و لامپ های سقفی و دیواری ، لامپ های کوچک نقطه ای و ... استفاده کنید .

  • طراحی نمای ویلا

نمای ویلا به نوعی کالبد اصلی سازه را تشکیل میدهد و اولین جلوه از ویلا می باشد که افراد هنگام ورود به محوطه ویلا توجه افراد را به خود جلب می کند . پس طراحی نما ویلا را به عنوان اصلی ترین بخش ها باید در نظر گرفت.

یکی دیگر از نکات مهم نورپردازی اصولی نمای ویلا می باشد که نباید از آن غافل شد زیرا شب و هنگام تاریکی نوردپردازی جلوه ای خاص و جذاب به ویلای شما می بخشد .

طراحی نمای ویلا با توجه به سلیقه شخصی کارفرما ، شرایط و ویژگی های پروژه طراحی و اجرا می شود . طراحی نمای ویلای کوچک موضوعی بسیار مهم و تخصصی است و نیاز به مشاوره با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه دارد .

  • طراحی روفگاردن ویلا

در طراحی ویلای مدرن کوچک اغلب فضای محوطه بسیار کم و محدود است. به همین علت طراحی روف گاردن می تواند ایده ای مناسب و کاربردی باشد . در واقع به دلیل این محدودیت فضا و کم بودن متراژ زمین‌ اطراف ساختمان ویلا ، اجرای روف گاردن می تواند بسیار کاربردی و جایگزین داشتن محوطه‌ ای وسیع باشد همچنین می توان هنگام قرارگیری در روفگاردن ، علاوه بر محیط روف گاردن از منظره و طبیعت اطراف ویلا نیز لذت برد .

کلمه روف گاردن یا بام سبز برای همه یاداور فضای سبز و پوشش گیاهی در بام است از این رو اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که از چه گیاهانی برای این قسمت استفاده کنید و کدام گیاهان مناسب اب و هوای منطقه قرارگیری ویلای شما می‌ باشند ؟ و سپس با توجه به شرایط آب و هوایی از گیاهان مناسب این منطقه استفاده کنید . البته در طراحی روف گاردن یا بام سبز ویلا ، فضای بام تنها به منظور ایجاد فضای سبز طراحی نمی شود بلکه می توانید در بام ویلای خود با توجه به نیاز و سبک زندگی استخر و دیگر المان‌ ها مانند آلاچیق ، آبنما ، مبلمان مدرن مناسب فضای باز و … نیز طراحی کرد .

شرکت معماری هیرادانا همواره برای بازدید و مشاوره رایگان جهت طراحی ویلا مدرن کوچک و طراحی نما ویلای شما از طریق شماره 09125754921 آماده خدمت رسانی به کارفرمایان گرامی میباشد.

جهت مشاهده نمونه کارها به بخش پروژه ها در سایت هیرادانا مراجعه کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3998vo