سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 10526
تاریخ انتشار: 1400/10/21 12:48

توسعه همکاری‌ تجاری در دستور کار تهران-عشق‌آباد

رئیس‌جمهوری در دیدار فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ترکمنستان تاکید کرد: توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و ترانزیتی در دستور کار تهران و عشق‌آباد قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، ابراهیم رئیسی در دیدار سردار بردی محمداف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری و رشید مردوف، وزیر خارجه ترکمنستان با بیان اینکه روابط تهران-عشق‌آباد در مسیر توسعه قرار گرفته، گفت: مصمم هستیم گام‌های مؤثر و مفیدی در روابط و مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به نفع ملت‌های خود برداریم.

رئیسی دیدار دوجانبه با رئیس‌جمهوری ترکمنستان در عشق‌آباد و تماس‌های تلفنی طرفین را آغاز فصل جدیدی در توسعه روابط دو کشور دانست و اظهار کرد: در این گفت‌وگوها با اتخاذ تصمیمات مناسب موانع موجود در توسعه همکاری‌ها از جمله در بخش حمل‌ونقل و انرژی رفع شده و زمینه گسترش و تعمیق روابط دو کشور فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تهران از پیشنهادهای طرف مقابل در زمینه تحکیم و ارتقای همکاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه انرژی، تجارت و بازرگانی استقبال می‌کند و هیچ مانع و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ترکمنستان نیز در این دیدار پس از تقدیم پیام کتبی قربانقلی بردی محمد اف و قدردانی از تلاش دولت ایران در چند ماه گذشته برای گسترش و تحکیم روابط با ترکمنستان، اظهار کرد: مصمم هستیم سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گاز، حمل‌ونقل، اقتصاد، بازرگانی و امور فرهنگی بیش از پیش افزایش دهیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27ngv3