هوش مصنوعی جهان را برق انداخته است!

پریسا حاجی محمدی دکتری کسب و کار حرفه‌ای DBA

یییییییییییی

کسب‌وکارهای موفق، اغلب شیوه زندگی جهان را تغییر می‌دهند، اپل، گوگل و... و ارزش بسیار زیادی که برای کدام به مشتریان ارائه می‌دهند را در نظر بگیرید، با وجود حاشیه‌های سود بلندپروازانه، استراتژی‌های تجاری شرکت‌ها صرفاً از اهداف مالی ناشی نمی‌شود. هر کدام ارزش مصرف‌کننده را از طریق نوآوری هایی مانند تلفن‌های هوشمند، موتورهای جست‌وجوی سریع تر، انتشار فیلم و ویدئو، در اولویت قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید یک استراتژی کسب‌وکار موفق ایجاد کنید، نحوه ایجاد ارزش در مدل‌های مختلف کسب‌وکار را بایستی بررسی کنید. به احتمال زیاد درحال‌حاضر به نوعی از هوش مصنوعی در کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید. ابزارها و خدماتی مانند Google Maps، فیلترهای ایمیل و بانکداری آنلاین همگی نمونه هایی از نفوذ فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به زندگی روزمره ما هستند. فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی زندگی روزمره ما را به عنوان مصرف‌کننده روان‌تر می‌کند، اما استفاده از هوش مصنوعی چه معنایی برای دنیای تجارت دارد؟ فرصت‌های کارسازی شده و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره و ظرفیت حذف خطای انسانی قطعا پیامدهای مهمی برای هر کسب‌وکار است. هوش مصنوعی به نوعی ذاتی از آنچه یک شرکت موفق را می‌سازد تبدیل خواهد شد و ابزاری برای خلق ارزش در سازمان محسوب می‌گردد. هوش مصنوعی به یک همکار سازمانی ضروری و قابل اعتماد تبدیل شده است که استفاده از آن در استراتژی کسب و کارمان امری اجتناب‌ناپذیر است. حتی توانمندسازی معماران کسب و کار و مدیران سازمانی برای تصمیم‌گیری‌های تجاری بهتر بایستی با هوش مصنوعی گره بخورند.کسب و کارها هر روز حجم عظیمی از اطلاعات را در تمام بخش‌ها تولید می‌کنند. این شامل هر چیزی از تراکنش‌های مالی گرفته تا ثبت اطلاعات منابع انسانی و استفاده از برنامه‌ها و نرم افزارهای مختلف است. برای اینکه داده‌ها ارزشمند باشند، باید تحلیل‌های قابل هضم و عملی را به همراه داشته باشند.  در حالی که مدیریت داده معمولا یک تحلیلگر داده است، فرمول‌بندی داده‌ها در رویکردهای مبتنی بر کسب‌وکار نقش مهمی دارد و ارائه راه‌حل‌های خاص در سراسر یک سازمان با استفاده از قدرت هوش مصنوعی است که امکان‌پذیر است که باعث می‌شوند تصمیم‌های بهتری بگیریم. هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که فرصت‌ها و تهدیدهای کسب و کارمان را در لحظه شناسایی کند، در حالی‌که ممکن است یک مدیر هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد تا آن را پیدا کند. هوش مصنوعی می‌تواند بسیار مستعد «تصمیم‌سازی» باشد، که با تجزیه و تحلیل داده‌ها و آموزش و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانیم در تشخیص خطرات و ریسک‌های کسب و کار ماهر شویم. هوش مصنوعی درحال‌حاضر ثابت کرده است که یک تغییر دهنده پیش‌بینی است. شکاف بین بازارهای نوظهور مشتاق هوش مصنوعی وکشورهای با درآمد بالا که هوش مصنوعی جزلاینفکی از تجارت‌شان است توجه ما را به این مهم جلب می‌کند.ضمن آنکه هیجان استفاده از هوش مصنوعی در میان نسل‌های جوان‌ترو در افراد با درآمد یا تحصیلات بالاتر بیشتر است. اکثریت مردم انتظار دارند که محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در سال‌های آینده زندگی روزمره آنها را عمیقا تغییر دهد. این در حالی است که خوش‌بینی در مورد مدیریت زمان وجود دارد، اما نگرانی گسترده‌ای در مورد تاثیرات منفی که بر اشتغال افراد می‌گذارد نیزوجوددارد. همانطور که استفاده از هوش مصنوعی به گسترش سریع خود ادامه می‌دهد، ساز و کار اینکه چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که این سیستم‌ها برای همه به درستی کار می‌کنند خود نکته حائز اهمیتی است. تحقیقات تخمین می‌زند که هوش مصنوعی ۹۷ میلیون شغل ایجاد خواهد کرد.بر اساس تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعی حدود ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد کند که به‌طور بالقوه با نگرانی‌های جابه‌جایی نیروی کار مقابله می‌کند زیرا درصد قابل توجهی از مردم نگرانی اندکه هوش مصنوعی می‌تواند باعث از دست دادن شغل آنها در آینده قریب الوقوع شود. پیمایش در دنیای فناوری می‌تواند به ویژه برای رهبران تجاری سنتی، یک کار دلهره آور باشد، . با این حال، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، 10 درصد وسایل نقلیه بدون راننده و خودران باشند. همچنین یک چهارم شرکت‌ها به دلیل کمبود نیروی کار مبتکر، از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. به‌علاوه هوش مصنوعی هم می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا آینده خود را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنند وهم با تجزیه و تحلیل عادات مصرف‌کننده و شناسایی فرصت‌ها برای بهبود عملکردشان به شرکت‌ها کمک کند تا تصمیم بگیرند که کدام محصول بعدی را توسعه دهند یا حذف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین