-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی یکی از تجهیزات کاربردی برای کاهش املاح آب و کمک به قابل استفاده شدن آب شور است. در این دستگاه ها از روش اسمز معکوس و چندین سیستم فیلتراسیون برای جداسازی املاح استفاده شده و خروجی آن در سطح مطلوبی از کیفیت قرار دارد.

عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی بر اساس عوامل و پارمترهای متعددی تعیین می گردد و به همین دلیل نرخ های گوناگونی برای آنها ارائه میشود. در ادامه مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی را معرفی بررسی خواهیم کرد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست؟

یکی از مشکلات اصلی در منابع آبی موجود در کره زمین، شور و غیر قابل آشامیدنی بودن آنها است. مقدار زیاد املاح و نمک در آب دریا و آب قنات ها و غیره از طریق تجهیزات تصفیه آب به کمک دستگاه های آب شیرین کن قابل حذف می باشند. در این دستگاه ها غشاهای نیمه تراوا و ممبران مانند سد عمل نموده و از عبور املاح جلوگیری می کند. در نتیجه آب بدون املاح از ممبران خارج شده و شوری خود را از دست می دهد. دستگاه های آب شیرین کن صنعتی به روش اسمز معکوس عمل می کنند و از نظر تعداد ممبران ها و اجزای داخلی با هم تفاوت دارند.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

یکی از عوامل مهم در خرید این تجهیزات، قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی است. با مرور قیمت ها متوجه تنوع بسیار زیاد آنها خواهید شد و دلیل آن، پارامترهای متعددی هستند که در نرخ گذاری این تجهیزات موثر هستند. از جمله موارد مهم می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

ظرفیت دستگاه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت این دستگاه ها، ظرفیت آنها است. هر یک از انواع تجهیزات تصفیه آب دارای ظرفیت خاصی هستند و آب شیرین کن ها نیز همین طور می باشند. به عنوان مثال از مدل های رایج این دستگاه ها می توان به آب شیرین کن 5 ، 10، 15، 25، 50، 75، 100 و 125، 150، 200، 250، 300، 350 متر مکعب در شبانه روز اشاره کرد. هر اندازه ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، به همان نسبت ابعاد آن نیز افزایش پیدا می کند و متعاقبا هر اندازه ابعاد بیشتر باشد، متریال بیشتری در آن به کار رفته و باعث افزایش قیمت ها می شود. نوع اجزای داخلی در مدل هایی که ظرفیت بالاتری دارند نیز فرق دارد و ممبران های بیشتری در آنها به کار می رود که می تواند قیمت را تغییر دهد.

تعداد ممبران های دستگاه

یکی از مهم ترین اجزای داخلی آب شیرین کن های صنعتی، ممبران و غشاهای نیمه تراوا هستند. این ممبران ها مانند سد بسیار مهمی در برابر عبور املاح عمل می کنند و اهمیت زیادی در روند تصفیه آب دارند. با توجه به اینکه آب شیرین کن کشاورزی است یا خانگی، نوع ممبران ها و تعداد آنها در دستگاه تغییر می کند. با افزایش ظرفیت دستگاه و نیاز به خروجی با کیفیت بیشتر تعداد ممبران ها باید افزایش پیدا کند.

همچنین لازم به ذکر است، ممبران ها از نظر اندازه منافذ و ساختار کلی با هم تفاوت دارند. و به همین دلیل با قیمت های متنوعی در بازار ارائه میشوند و می توانند یک عامل مهم در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی به شمار روند.

کیفیت آب خروجی دستگاه

با توجه به نوع کاربرد دستگاه کیفیت خروجی مورد نظر نیز تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال در آب شیرین کن کشاورزی هدف از بین رفتن تمام املاح نیست و کمی شور بودن آب توجیه شده است. این در حالیست که در تولید آب شیرین برای کارخانه های مواد غذایی آب شور کاربرد ندارد و مقدار املاح باید تا حد امکان کاهش پیدا کند. بر اساس کیفیت خروجی مورد نظر از دستگاه نوع ممبران ها و تعداد آنها تغییر می کند. به همین دلیل این عامل نیز می تواند قیمت ها را تخت تاثیر قرار دهد.

بر اساس کیفیت خروجی مورد نظر از دستگاه مراحل شیرین سازی آب نیز ممکن است در این دستگاه ها کمی تغییر کند. به عنوان مثال در برخی از آب شیرین کن ها فیلتر شنی و فیلتر کربنی نیز به کار می رود تا پیش تصفیه با قدرت بالاتری انجام شود و از مسدود شدن ممبران ها جلوگیری گردد. علاوه براین، آب خروجی از ممبران نیز در برخی از این دستگاه ها گندزدایی می شوند و به همین دلیل در سطح بسیار مطلوبی از کیفیت قرار دارند.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی

TDS آب ورودی به دستگاه

از دیگر عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی می توان به TDS آب ورودی اشاره کرد. مقدار املاح محلول در آب در روند شیرین سازی آب اهمیت زیادی دارد. چون با بالا بودن این شاخص روند شیرین سازی آب نیاز به ممبران های بیشتر و قوی تری دارد. در نتیجه قیمت دستگاه را افزایش می دهد. لذا توجه داشته باشید که ارزان بودن دستگاه نباید تنها فاکتور برای خرید آن باشد. چون دستگاه های ارزان قیمت ممکن است نتوانند آب با TDS بالا را تصفیه و شیرین کند و خروجی کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.

برند اجزای داخلی دستگاه

در داخل دستگاه های آب شیرین کن صنعتی اجزا و قطعات متعددی وجود دارد که متعلق به برندهای داخلی و خارجی هستند. قطعاتی که توسط برندهای معتبر دنیا ارائه میشوند همیشه قیمت بالاتری دارند و این مساله می تواند بر قیمت آب شیرین کن تاثیر بگذارد. اگر قطعات داخلی آب شیرین کن چینی و بی کیفیت باشد، در نهایت قیمت دستگاه نیز ارزان تر شده و کیفیت آن کاهش پیدا می کند. در برخی از دستگاه ها به دلیل استفاده از قطعات بسیار باکیفیت قیمت ها بیشتر است اما در مقابل، طول عمر و کیفیت خروجی آنها تضمین شده خواهد بود.

تعداد واسطه های فروش

مساله بسیار مهم بعدی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، تعداد واسطه های فروش هستند. هر چه تعداد واسطه ها میان تولیدکننده و خریدار نهایی بیشتر باشد، قیمت ها نیز به همان نسبت افزایش پیدا می کند. چون هر یک از واسطه ها مبلغی را به عنوان سود از فروش دریافت می کنند و در نهایت باعث گران شدن محصول میشوند. برای خرید آب شیرین کن صنعتی ارزان قیمت با کیفیت تضمین شده یکی از بهترین راه ها، خرید از تولیدکننده اصلی است.

به دلیل تنوع بسیار زیاد دستگاه های آب شیرین کن صنعتی، پیشنهاد می کنیم قبل از خرید با کارشناسان این حوزه و تولیدکننده های اصلی مشورت کنید. آب سازه سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی در ظرفیت های مختلف و به صورت کاملا سفارشی می باشد. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت می توانید از طریق شماره تلفن های ۰۲۱-۲۶۴۱۰۲۴۴ و ۰۲۱-۲۶۴۱۰۲۴۴ با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*