-
در گفت‌و‌گوی مدیرعامل شرکت صنایع کاشی نائین با صمت مطرح شد:

همچنان به توسعه می‌اندیشیم

شرکت صنایع کاشی نایین (سهامی خاص) در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۷۹ در نایین و با هدف تولید کاشی‌های سرامیکی مناسب برای دیوار و کف و در زمینی به مساحت ۴۲۲۰۰۰ مترمربع تاسیس شد.

این شرکت در تاریخ ۱۰/۱۱/۱۳۸۰ با شماره ثبت ۲۲۰ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است. کاشی نایین تولید خود را در تاریخ ۰۴/۰۶/۱۳۸۵ بر اساس مجوز رسمی صادر شده توسط اداره کل صنایع و معادن استان اصفهان آغاز کرد. این شرکت دارای حدود ۹۰۰۰۰ مترمربع سوله و همچنین ۵۰۰۰ مترمربع ساختمان اداری است. امکانات تولیدی کارخانه شامل دو عدد بالمیل، یک دستگاه اسپری درایر عظیم با ظرفیت ۱۴۰۰۰ لیتر در ساعت، پنج دستگاه پرس و سه دستگاه کوره شرکت ایتالیایی ساکمی و همچنین ۵ دستگاه جت پرینتر با آخرین تکنولوژی روز دنیا، یک دستگاه مخصوص سوپرپولیش کاشی‌های با سایز بزرگ از شرکت معتبر BMR ایتالیا و سایر تجهیزات و ماشین‌آلات است. این شرکت با ظرفیت تولید ۶ میلیون مترمربع در سال انواع کاشی‌ها با طرح‌های جدید و رنگارنگ را مطابق با سلیقه و خواسته مشتریان تولید می‌کند. در این شماره صمت به بهانه حضور شرکت کاشی نایین در همایش ملی کیفیت، گفت‌وگویی را با ابوالقاسم گودرزی، مدیرعامل این شرکت انجام داده‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:


به عنوان نخستین پرسش، فعالیت شرکت در چه زمینه‌هایی است و چه نوع محصول یا خدماتی را در اختیار گروه مشتریان خود قرار می‌دهد؟
شرکت صنایع کاشی نایین (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۹ در شهرستان نایین استان اصفهان و با هدف تولید کاشی‌های سرامیکی تاسیس شد. این شرکت تولید خود را در سال ۱۳۸۵ با بهره گیری از ماشین‌آلات روز ایتالیا آغاز نمود و توانست در همان زمان با تولید کاشی‌های سرامیکی مناسب برای دیوار و کف و در طرح‌های متنوع سهم بسزایی از بازار را در اختیار بگیرد. درحال‌حاضر شرکت صنایع کاشی نایین محصولات خود را از طریق برند امپایر (Empire) و گالیسیا (Galicia) علاوه بر ایران در سایر کشورهای آسیایی، افریقایی، اروپایی به مشتریان خود عرضه می‌کند. به اعتقاد من یکی دیگر از دلایل موفقیت شرکت صنایع کاشی نایین، وجود یک تیم قوی و منسجم در بخش تحقیق و توسعه (R&D) است. این تیم با تلاش شبانه روزی در حال تحقیق و آزمایش روی انواع محصولات سرامیکی روز دنیا بوده و از طریق بومی‌سازی تکنولوژی تولید آنها، اقدام به ارائه این محصولات در ایران و بازارهای جهانی نموده است. در خصوص سایر دستاوردهای این تیم می‌توان به ارائه محصولات سرامیکی با کاربردهای خاص نظیر کاشی‌های ضداسید و یا بدنه‌های سوپرپرسلان اشاره نمود.


در چند سال اخیر چه اقدامات و دستاوردهایی در جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات سازمان خود داشته‌اید؟
من، هیات محترم مدیره و یکایک پرسنل زحمتکش در شرکت صنایع کاشی نایین همواره موفقیت خود را مرهون اعتماد و وفاداری مشتریان خود میدانیم، از این‌رو ما نیز نسبت به مشتریان خود متعهد بوده و همسو با بازار و نیازهای آنان محصولات خود را بروز نموده‌ایم. در همین راستا و با افزایش تقاضای بازار برای محصولات با کیفیت پرسلانی، این شرکت اقدام به تولید کاشی‌های پرسلانی نموده و خط تولید خود را از بدنه قرمز به پرسلان تغییر داده است. در گام بعدی و در سال ۱۳۹۵ شرکت صنایع کاشی نایین اقدام به راه‌اندازی خط تولید محصولات سوپرپولیش خود با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا نمود. ماشین‌آلات به‌کار رفته در این خط از معتبرترین شرکت‌های اروپایی فعال در این زمینه (شرکت ایتالیایی BMR) است.


در سال گذشته نیز شرکت صنایع کاشی نایین با تلاش بی‌وقفه پرسنل و مهندسان خود توانست یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین پرس‌های روز دنیا با تکنولوژی شرکت ایتالیایی ساکمی را در مدت زمان کوتاهی نصب و راه‌اندازی نموده و اقدام به تولید محصولات پرسلانی با ابعاد بسیار بزرگ نماید. اکنون شرکت صنایع کاشی نایین قادر است طیف گسترده‌ای از محصولات پرسلانی را در ابعاد متنوع و با طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه نماید.


نگاه و منشور سازمان خود را به کیفیت محصولات و خدمات و همچنین مشتری‌مداری بیان کنید؟
شرکت صنایع کاشی نایین همواره توجه خود را به بازار و نیازهای مشتریان معطوف ساخته است. با توجه به این که در این شرکت، کیفیت محصولات اهمیت زیادی داشته و رضایت مشتریان اولویت اول ما بوده است، ابتدا توانستیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و سازماندهی واحدهای مرتبط با فرآیند تولید و از طریق استقرار سیستم‌های روز مدیریت کیفیت و همچنین نظارت مستمر واحد کنترل کیفیت از نقطه ابتدایی فرآیند تولید تا انتهای آن به این هدف نایل آمده و کیفیت خود را در بازار تثبیت کنیم. ما در ادامه مسیر نیز از راه‌های مختلف نظیر نصب ماشین‌آلات روز دنیا، وارد کردن و یا بومی‌سازی تکنولوژی تولید محصولات مختلف سرامیکی از طریق واحد تحقیق و توسعه و عملیاتی نمودن خروجی‌های این واحد در عرصه تولید، با تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با تولید‌کنندگان برتر این صنعت در عرصه جهانی، نیازهای مشتریان خود را مرتفع کرده‌ایم. اکنون نیز با پیگیری‌های مستمر اقدام به راه‌اندازی طرح توسعه خود نموده تا بتوانیم با افزایش میزان تولید در این مسیر نیز پویا بوده و به خواسته‌های مشتریان خود ارج نهیم. به‌طوری که اکنون مراحل برنامه‌ریزی، تهیه نقشه‌های سازه، مکانیک و تاسیسات انجام شده و بخشی از پروژه عمرانی طرح توسعه از دو ماه پیش نیز آغاز شده و درحال‌حاضر نیز یک تیم چند ده نفره از مهندسان و تکنسین‌های جوان در این شرکت در حال پیشبرد این طرح بوده و با تلاش شبانه‌روزی خود ما را به راه‌اندازی و آغاز هرچه سریع‌تر این طرح امیدوار ساخته‌اند. به امید آن که با همکاری و توجه بیشتر مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بتوانیم کلیه موانع موجود در این مسیر را از پیش پای خود برداشته و پاسخ‌گوی نیاز هموطنان خود بوده و در راه اعتلای کشور عزیزمان گام برداریم.


تاثیر فرآیند ارزیابی همایش ملی کیفیت در ارتقای کیفیت سازمانی و بهبود وضعیت شرکت را چگونه تحلیل می‌کنید؟
پس از آن که تصمیم گرفتم شرکت صنایع کاشی نایین در ششمین همایش ملی کیفیت حضور یابد، یک تیم پنج نفره متشکل از مدیران و مهندسان واحدهای کنترل کیفیت، ایزو و آزمایشگاه را تشکیل دادیم که مستقیما گزارش‌های مربوطه را به اینجانب ارسال می‌کردند. این تیم از طریق شرکت در دوره‌های برگزار شده در حاشیه این همایش توانستند دانش خود را در زمینه مدیریت کیفیت به‌روز کرده و از طریق فرآیند ارزیابی در سازمان اقدام به شناسایی گپ‌های احتمالی در قسمت‌های مختلف سیستم و رفع آنها نمایند. همچنین توانستیم جلسات ماهیانه ارزیابی کیفیت را که قبلا نیز در مجموعه برگزار می‌شد و در پی شیوع پاندمی کرونا امکان برگزاری این جلسات به صورت حضوری وجود نداشت، دوباره احیا کرده و از طریق ویدئوکنفرانس ادامه دهیم.


در پایان از برگزارکنندگان این همایش تشکر می‌کنم که با فراهم آوردن این گونه نشست‌ها سبب شناخته شدن هرچه بیشتر مجموعه‌های تولیدی و خدماتی کیفیت محور در سطح جامعه می‌شوند. امیدوارم با تلاش این افراد بتوانیم در آینده این گونه همایش‌ها را در عرصه‌های بین‌المللی نیز برگزار کنیم و از این طریق در رشد و اعتلای روز افزون میهن عزیزمان گامی برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین