-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

چگونه بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که سالانه مقصد بسیاری از ایرانیان است و مهاجران زیادی باهدف کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل به این کشور می‌آیند.

چگونه بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟

بورسیه تحصیلی ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که سالانه مقصد بسیاری از ایرانیان است و مهاجران زیادی باهدف کار، سرمایه‌گذاری و تحصیل به این کشور می‌آیند. تحصیل در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، کانادا، استرالیا و غیره ارزان‌تر است و برای این کار دانشجویان پول کمتری می‌پردازند. اما برخی از دانشجویان قصد ورود به این کشور را دارند و با گرفتن بورسیه ترکیه هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند. با توجه به نزدیکی ترکیه به ایران و هزینه پایین زندگی و تحصیل در این کشور، امروزه بسیاری از دانشجویان و افراد در تلاش هستند تا شرایط جدیدی را برای تحصیل و زندگی در ترکیه در خارج از مرزهای کشور خود بیابند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بسیار مقرون‌به‌صرفه است؛ اما با اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد. با توران پارس همراه باشید:

بورسیه تحصیلی ترکیه

در این مقاله نگاهی کامل به بورسیه ترکیه می‌اندازیم و قدم‌به‌قدم نحوه درخواست رایگان بورسیه ترکیه را توضیح می‌دهیم. در سال ۲۰۲۳، به دلیل تورم، مبلغی که دولت به دانشجویان پرداخت می‌کند، آن‌قدر ناچیز است که تقریباً غیرقابل‌استطاعت است.

چگونه بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟

برای اطلاع از شرایط درخواست برای بورسیه تحصیلی ترکیه ، باید اطلاعات اولیه خود را در مورد بورسیه تحصیلی در این کشور افزایش دهیم. بورسیه تحصیلی در ترکیه به روش‌های مختلفی ارائه می‌شود که یکی از آنها از طریق دولت این کشور است. روش بعدی بورسیه‌هایی است که دانشگاه‌ها به دانشجویان می‌دهند. رویکرد دیگر استفاده از مؤسساتی است که به متقاضیان بورسیه می‌دهند تا به رشد نخبگان کمک کنند و به آنها کمک کنند تادانش خود را پس از فارغ‌التحصیلی به کار گیرند. به‌طورکلی مؤسسات و دانشگاه‌ها برای انتخاب دانشجویان واجد شرایط از چندین معیار مهم مانند سن، معدل و رشته تحصیلی استفاده می‌کنند.

به‌عنوان‌مثال، در اکثر دوره‌ها، معدل شما باید بالای ۷۰ درصد (در اکثر موارد) برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی و بالای ۷۵ درصد برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا باشد. بورسیه فقط برای رشته‌های خاصی وجود دارد، مثلاً به رشته‌های مهندسی، رشته‌های پزشکی یا فلسفه داده می‌شود. یکی دیگر از معیارهای مهم برای دریافت بورسیه، سن متقاضی است. برای مقطع لیسانس باید زیر ۲۱ سال، برای مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه ۳۰ سال و برای مدرک دکترا زیر ۳۵ سال سن داشته باشید.

در مقاله زیر شرایط دقیق دریافت بورسیه تحصیلی در ترکیه با توجه به سازمان و مؤسسه ارائه‌دهنده بورسیه بیان شده است.

انواع بورسیه تحصیلی در ترکیه

بورس تحصیلی به کمک‌های تحصیلی اطلاق می‌شود که به دانشجو برای اخذ این بورسیه داده می‌شود که معمولاً به دانشجویان مؤسسات یا دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی اعطا می‌شود. باهدف خاص آموزش نخبگان دانشگاهی برای استفاده حداکثری از تحصیلات پس از فارغ‌التحصیلی. دانشجویان با دریافت این بورسیه می‌توانند تاحدامکان بدون دغدغه مالی تحصیل کنند. تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند برای بورسیه تحصیلی در ترکیه اقدام کنند.

مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه

مزایا و مزایای بورسیه تحصیلی ترکیه به شرح زیر است:

۱-خوابگاه و محل اقامت عالی

اکثر دانشگاه‌های دنیا این منطقه زیبا را برای زندگی می‌دانند و این یکی از بهترین ویژگی‌های بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان است. اقامت در تمام دوره این سفر آموزشی کاملاً رایگان است. اقامت رایگان زندگی را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر می‌کند؛ زیرا برای دانشجویان بسیار راحت است. تمامی دانشجویان در خوابگاه‌های مناسب دانشگاه اسکان داده می‌شوند. دانشجویان اجباری به سکونت در خوابگاه ندارند و می‌توانند در هر جایی که بخواهند زندگی کنند؛ اما در این صورت دانشجو باید هزینه خوابگاه را خودش تقبل کند.

۲- هزینه‌های درمانی و بیمه سلامت

هزینه‌های پزشکی باعث ایجاد فشارهای اقتصادی، به‌ویژه در امور مالی می‌شود. مراقبت‌های بهداشتی یک موضوع مهم در سراسر جهان است، به‌ویژه برای خارجی‌ها. بااین‌حال، با توجه به سیاست بورس تحصیلی در ترکیه، تمام هزینه‌های پزشکی دانشجویان تحت پوشش بیمه سلامت عمومی است. دانشجویان خارجی که تحت برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه در ترکیه تحصیل خواهند کرد، تحت پوشش "بیمه بهداشت دولتی" قرار می‌گیرند تا از خدمات پزشکی برابر، واجد شرایط، جامع و جامع ارائه شده توسط دولت ترکیه برخوردار شوند.

۳- پرداخت هزینه‌ها و هزینه‌های ماهانه

بهترین خبر در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه این است که مزایای زیادی وجود دارد که تحصیل را برای دانشجو آسان می‌کند، از جمله کمک‌هزینه ماهانه. بورسیه‌های تحصیلی برای کمک به کاهش هزینه‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود. طرح کمک‌هزینه ماهانه دانش‌آموزان به شرح زیر است.

  • کمک‌هزینه ماهانه دانش‌آموزان دبیرستان: ۱۷۰۰ لیر
  • کمک‌هزینه ماهانه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی: ۲۴۰۰ لیر
  • کمک‌هزینه ماهانه فارغ‌التحصیلان: ۳۰۰۰ لیر
  • هزینه ماهانه بورسیه‌های تحقیقاتی: ۸۰۰۰ لیر
  • کمک‌هزینه ماهانه برنامه آموزش زبان ترکی برای کارمندان و معلمان: ۵۰۰۰ لیر

۴- تحصیل رایگان و مخارج دانشگاه

تحصیل رایگان به آرزوی بسیاری از دانش‌آموزان تبدیل شده است؛ زیرا تقریباً تمام مؤسسات آموزشی معروف در جهان برای ارائه آموزش باکیفیت هزینه‌های هنگفتی را دریافت می‌کنند. هزینه بالای تحصیل به دلیل عدم ثبات مالی، تحصیل در این مؤسسات آموزشی را نیز با مشکل مواجه می‌کند. بااین‌حال، برنامه بورسیه تحصیلی ترکیه برای تمام دانشجویان بین‌المللی واجد شرایط برای تکمیل تحصیلات آنها، شهریه رایگان ارائه می‌دهد.

۵-آموزش زبان ترکی استانبولی

ترکی زبان فعلی و ملی ترکیه است. میلیون‌ها نفر در جهان به زبان ترکی صحبت می‌کنند. یادگیری زبان ترکی برای همه دانشجویان بین‌المللی ضروری است؛ زیرا سفر تحصیلی آنها را آسان‌تر می‌کند. دانشجویانی که از بورسیه تحصیلی ترکیه نیز برخوردار هستند و به زبان ترکی گفتگو نمی‌کنند به مدت یک سال نیز از آموزش رایگان زبان ترکی بهره‌مند می‌شوند. دوره زبان به مدت ۸ ماه طول می‌کشد و دانش‌آموزان باید آزمون مهارت زبان ترکی C1 را پشت سر بگذارند. این تست معروف تومر است. دانشجویان موفق به ادامه تحصیل و دانشجویان ناموفق ۳ ماه دیگر فرصت دارند تا در آزمون شرکت کنند. در صورت عدم احراز پیش‌نیازهای دانشجو برای بار دوم، بورسیه تحصیلی وی به مدت یک سال به حالت تعلیق درآمده و باید کلیه هزینه‌ها را متقبل شود.

موارد بیشتر : آزمون Sat ، آزمون yos

جمع‌بندی

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه برای متقاضیانی است که منابع مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند. در این مقاله اطلاعات مهمی در مورد بورسیه تحصیلی ترکیه شرح داده شد. به‌طورکلی در این مقاله در مورد فرصت‌های اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه و مدارک و الزامات موردنیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور بحث شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین