تورم شهرروندان امریکا و اروپا را محتاط کرد

خسارت بالای شرکت‌های مسافرتی

«مسافران کمربندهای خود را سفت کرده‌اند، هنگام رزرو تعطیلات گزینشی‌تر عمل می‌کنند و منتظر پیشنهادها و تخفیف‌های مربوط به تورهای مسافرتی می‌مانند» این را خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به تاثیر کاهش رشد اقتصادی امریکا بر کاهش تمایل شهروندان برای سفر پرداخت.در این گزارش آمده است، رونقی که بخش مسافرت پس از همه‌گیری کرونا شاهد بود، رسما پایان یافته است. رشد اقتصاد ایالات متحده (بزرگ‌ترین اقتصاد جهان) نشانه‌هایی از کندی را نشان می‌دهد و ذخایر مالی که بسیاری در طول همه‌گیری انباشته بودند در حال اتمام است.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد در سایه کندی رشد اقتصاد و تورم بالا در امریکا و اروپا شهروندان برای سفر رفتن محتاط‌تر عمل می‌کنند. به گزارش بلومبرگ با ورود به وضعیت نااطمینانی اقتصادی، مصرف‌کنندگان از سفرهای طولانی که مشخصه دوره پس از همه‌گیری کرونا بود دور شده‌اند. نیکلاس جونز، یک تحلیلگر در شرکت مشاوره Citizen Securities، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اشاره کرد:«تقاضا برای سفر کاهش یافته است. ما در حال بازگشت به الگوهای عادی سفر قبل از همه‌گیری هستیم». براساس آنچه بلومبرگ گزارش داد، شواهد این تحولات به اشکال مختلف ظاهرشده است پلتفرم رزرو آنلاین Airbnb که اخیرا درباره رشد آهسته رزروها برای سفر هشدار داده بود حالا، حتی در اوج فصل تابستان، شاهد کاهش رزروهاست. در همین راستا شرکت اروپایی ارزان نرخ رایان ایر، پیشنهاد داده به دلیل حمایت از مصرف‌کنندگانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستند، نرخ بلیت را«بسیار پایین‌تر» ارائه می‌دهد. به همین ترتیب، شرکت Expedia که در زمینه رزرو هتل تخصص دارد، برای دومین بار در امسال پیشنهادهای نرخ مناسبی را ارائه کرده است.

کاهش 14 درصدی میانگین مدت پرواز

به گفته شرکت مشاوره مسافرتی Embark Beyond، میانگین مدت پرواز مسافران نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کاهش یافته است، به نحوی که درحال‌حاضر ۶.۲ روز است در مقایسه با ۷.۸ روزی که قبلا بوده است. جک ایزون، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، گفت، حتی در میان افراد ثروتمند هم عده‌ای قیمت‌ها برایشان اهمیت دارد.طبق گزارش بلومبرگ، خطوط هوایی مانند United Airlines، Delta Air Lines، Spirit Airlines و Frontier Group نیز اهداف مالی کمتر بلندپروازانه‌ای را تعیین کرده و برنامه‌های توسعه خود را کاهش داده‌اند.شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت در ایالات متحده نیز مجبور شده‌اند صندلی‌های زیادی را به لیست قیمت‌های تخفیف‌یافته خود اضافه کنند و رقبای بزرگ‌تر را مجبور به انجام همین کار یا خطر از دست دادن مسافران کنند.بر اساس گزارش بلومبرگ، در اروپا، خطوط هوایی با چالش‌های ناشی از مازاد پرواز در مسیرهای سودآور فرا اقیانوس اطلس مواجه هستند.بلومبرگ گزارش می‌دهد که نرخ هتل‌ها که بی‌وقفه در حال افزایش بود، اکنون شروع به تثبیت کرده است، در حالی که جاذبه‌های گردشگری با کمبود بازدید‌کننده مواجهند.

بلومبرگ در عین حال تاکید می‌کند با وجود چالش‌ها، تقاضای سفر تا مرز سقوط کاهش نیافته و بسیاری از شرکت‌ها هنوز درآمدهای قوی‌تری نسبت به قبل از همه‌گیری کرونا داشته‌اند.

نگاه مسافران اقتصادی‌تر شد

 با این حال، مسافران نسبت به نرخ آگاه‌تر شده‌اند و اغلب، پروازهایی را انتخاب می‌کنند که با بودجه‌شان بیشتر تناسب داشته باشد. بر اساس این گزارش موضوع دیگر کوتاه‌تر شدن زمان انتظار برای رزرو بلیت و هتل‌هاست زیرا مسافران پیش‌تر قبل از رزرو پرواز یا اتاق به مدت طولانی‌تر منتظر می‌ماندند و این امر پیش‌بینی تقاضا را برای شرکت‌هایی مانند Airbnb دشوارتر می‌کند. طبق گفته شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های سفر AirDNA، میانگین مدت انتظار برای رزرو از ۴۰ روز قبل از همه‌گیری به کمتر از ۳۰ روز درحال‌حاضر کاهش یافته است.

این گزارش همچنین تاکید کرد که سهم امریکایی‌هایی که قصد سفر به خارج از کشور در شش ماه آینده را دارند به پایین‌ترین سطح خود از پایان سال ۲۰۲۲ رسیده است. رشد درخواست‌های جدید برای پاسپورت‌‎های ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ پس از افزایشی که پس از همه گیری رخ داد، کاهش یافت.هزینه واقعی بلیت پروازهای بین‌المللی نیز در ژوئن نسبت به اوج خود در سپتامبر، تقریباً ۱۰ درصد کاهش یافت و رشد درخواست‌های جدید برای پاسپورت ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ پس از افزایش پس از همه‌گیری حالا رو به کاهش رفته است.

 سفرهایی که به تعویق می‌افتد

به گزارش بلومبرگ، در خارج از ایالات متحده نیز مسافران رزرو خود را به تاخیر می‌اندازند؛ لوکا کانکونی، مدیرعامل شرکت مسافرتی آنلاین سوئیسی Last Minute، گفته است که اکنون ۷۰ درصد از رزروهای این شرکت ظرف ۳۰ روز از تاریخ سفر انجام می‌شود که نشان دهنده رویکرد محتاطانه‌تر در بین مصرف‌کنندگان است.

رشد نسبی تقاضای سفر در چین

از سوی دیگر هزینه‌های سفر داخلی چین از سطح قبل از همه‌گیری کرونا فراتر رفته است و مصرف‌کنندگان چینی به طور فزاینده‌ای به خارج از کشور، به ویژه به کشورهای همسایه آسیایی، مهاجرت می‌کنند. انتظار می‌رود این روند با بهبود پردازش درخواست ویزا و افزایش ظرفیت خطوط هوایی تسریع شود. در حالی که بخش مسافرت با شور و شوق پس از همه‌گیری رونق گرفته بود، اکنون با یک پایگاه مصرف‌کننده محتاط‌تر و حساس‌تر به نرخ مواجه است.

با افزایش نااطمینانی اقتصادی، شرکت‌ها در بخش مسافرت استراتژی‌های خود را تعدیل می‌کنند، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند و پیش‌بینی‌های مالی خود را برای انطباق با چشم‌انداز در حال تغییر بررسی شکایت چین از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی می‌کنند.

سخن پایانی

گردشگری یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد جهانی است. تقاضای گردشگری تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تقاضای گردشگری عبارتند از : درآمد، قیمت سفر و گردشگری نیز تاثیر قابل توجهی بر تقاضا دارد. افزایش قیمت سفر و گردشگری باعث کاهش تقاضا می شود. هزینه‌های سفر شامل هزینه‌های حمل ونقل، اقامت، خوراک و سایر هزینه‌های مرتبط با سفر است و مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر منجر به کاهش تقاضای سفر در جهان شده است. بر همین اساس روند صعودی تورم، شهروندان امریکا و اروپا را محتاط‌تر کرده و در ادامه خسارت بالایی به شرکت‌های مسافرتی وارد شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین