-

بیمه آسانسور و انبار، پر فروش ترین بیمه های بیمه پلاس

بیمه پلاس یکی از سایت های مطرح در زمینه فروش بیمه می باشد و طی آماری که این سایت منتشر کرد، بیمه انبار و آسانسور را پرفروش ترین بیمه هایی اعلام کرد که به صورت آنلاین صدور شده اند.

بیمه آسانسور و انبار، پر فروش ترین بیمه های بیمه پلاس

بیمه پلاس یکی از سایت های مطرح در زمینه فروش بیمه می باشد و طی آماری که این سایت منتشر کرد، بیمه انبار و آسانسور را پرفروش ترین بیمه هایی اعلام کرد که به صورت آنلاین صدور شده اند.

با استناد به این آمار، می توان به استقبال عموم مردم از فرآیند فروش اینترنتی پی برد و این مهم می تواند هشداری برای افراد فعال این حوزه باشد که تا کنون به فکر فروش اینترنتی بیمه نیفتاده اند.

در ادامه این خبر سعی کرده ایم بیمه آسانسور را به طور خلاصه بررسی کنیم تا آشنایی مختصری با پوشش های این بیمه پیدا کنید.

بیمه آسانسور

بیمه آسانسور یکی از بیمه های مورد نیاز یک ساختمان می باشد.این بیمه نامه یک بیمه مسئولیت مدنی می باشد که مسئولیت افراد ذینفع در یک ساختمان در قبال افراد زیان دیده جبران می نماید. این افراد ذینفع مالکین واحدهای ساختمان می باشند که در ساختمان های مختلف با توجه به انواع اسناد و مالکیت ها این مالکیت مشخص می شود. بعنوان مثال در یک ساختمان مسکونی مالکین واحدها ذینفعان این بیمه می باشند.
بیمه مسئولیت آسانسور برای تمامی واحدهای مسکونی ، تجاری و اداری قابل تهیه می باشد. در واحدهای تجاری و اداری ریسک خطر ناشی از استفاده از آسانسور با توجه به حمل بار بیشتر می باشد.
بیمه آسانسور در واقع یک بیمه مسئولیت مدنی می باشد که حوادث ناشی از مسئولیت بیمه گزار که می تواند مدیر ساختمان یا مالک ساختمان و یا شرکت های نصب و بهره برداری از آسانسور باشد را پوشش دهد. بدین صورت که چنانچه بیمه گزار محکوم به جبران خسارت های مالی و جانی گردد، شرکت بیمه خسارت را از طرف بیمه گزار به زیاندیده یا زیاندیدگان پرداخت می نماید.

بیمه-آسانسور


مواردی که در خرید بیمه مسئولیت آسانسور باید به آن دقت کنیم

بیمه مسئولیت آسانسور به موارد و فاکتورهای متعددی وابسته است. از جمله این عوامل می توان به ظرفیت آسانسور ، تعداد توقف های آسانسور ، درب دار بودن یا بدون درب بودن آسانسور ، مسافر بر بودن یا باربر بودن آسانسور و کاربری ساختمان محل نصب آسانسور.
در یک آسانسور هرچه ظرفیت آسانسور بیشتر باشد ریسک سقوط بیشتر می شود و به همین تبع حق بیمه آسانسور بیشتر خواهد شد.باید دقت نمود که در ظرفیت آسانسور باید مطابق تناژ و ظرفیت واقعی ثبت شود در غیر اینصورت در هنگام خسارت ، پرداخت خسارت مشمول قاعده نسبی خواهدشد و به عبارتی شرکت بیمه خسارت کمتری پرداخت خواهد نمود.
تعداد توقف های آسانسور نیز نسبت مستقیم با افزایش حق بیمه دارد و هرچه آسانسور در طبقات بیشتری توقف نماید ریسک آن بیشتر خواهد و این عامل بر روی حق بیمه موثر خواهد بود. اگر آسانسور درب دار باشد از ریسک کمتری برخوردا می باشد
کاربری آسانسور و نوع استفاده آسانسور نیز در میزان حق بیمه تاثیر دارد به اینصورت که در در ساختمان هایی که تجاری می باشند و بعنوان مثال از آسانسور استفاده باربری می شود ریسک آن بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و حق بیمه آن بیشتر خواهد شد.
در بسیاری از موارد نقص فنی قطعات آسانسور و همچنین وجود خطاهای انسانی باعث بروز اتفاقات تلخ در آسانسورها خواهد شد که در این جا علاوه بر ایجاد مشکلات زیاد برای مسئولین حادثه باعث بروز اختلافات زیاد بر سر پیدا کردن مقصر و یا مقصرین حادثه خواهد کرد. در اینجاست که با داشتن یک بیمه مسئولیت آسانسور می توان بخشی از بُعد روحی حادثه را با پرداخت خسارت شرکت بیمه به زیاندیدگان جبران کرد.

بیمه آسانسور را چه کسی باید تهیه کند؟


باید به این نکته توجه داشت که عوامل زیادی در تولید نصب و بهره برداری و سرویس آسانسور نقش دارند که هریک از این عوامل می تواند باعث بروز حادثه در آسانسور گردد و اگر حادثه ای رخ دهد با توجه به نظر کارشناسی شرکت بیمه و همچنین دادگاه هر یک از این عوامل می توانند مقصر بخشی از خسارت باشند که دادگاه نیز به همان نسبت آنها را محکوم به پرداخت خسارت می کند.
به عنوان مثال دریک پرونده خسارتی فوت یک فرد در آسانسور دادگاه شرکت تولید کننده ی قطعات آسانسور را 30 درصد ، شرکت طراحی کننده و مونتاژ و نصب کننده آسانسور را 20 درصد ، شرکت سرویس کننده و نگهداری کننده آسانسور را 30 درصد و مالک و یا مالکین ساختمان را 20 درصد مقصر می شناسد.

در اینجا هر یک از این عوامل باید سهم خسارت خود را پرداخت کند و هر یک از این عوامل باید برای جبران خسارت باید بیمه جداگانه ای داشته باشد و از آن استفاده نماید. مثلا در مثال فوق وقتی شرکت سرویس کننده و نگهداری آسانسور را دادگاه محکوم شده شرکت بیمه ای که بیمه مسئولیت این شرکت را انجام داده 30 درصد این فوت را پرداخت می نماید و سایر عوامل خسارت باید از بیمه مسئولیت خودشان برای دریافت خسارت اقدام کنند.

بنابراین مدیر و یا هیات مدیره ساختمان به نمایندگی از مالکین و مستاجرین ساختمان اقدام به خرید بیمه آسانسور می کند تا در صورت وقوع حادثه، خسارات را جبران نماید.

بیمه-مسئولیت-آسانسور

خرید بیمه آسانسور

خرید بیمه آسانسور همانطور که در بالا اشاره شد یکی از وطابف مدیر ساختمان می باشد که باید در خرید این بیمه دقت لازم را به عمل آورد. بیمه پلاس همانطور که در عنوان این خبر اشاره شد یکی از سایت های معتبری می باشد که به فروش بیمه در زمینه های مختلف می پردازد که بیمه آسانسور یکی از آن ها می باشد.

در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتر راجع به این بیمه کسب کنید می توانید از طریق تماس با شماره ه ی 02186024642 از خدمت مشاوره ی تخصصی بیمه پلاس استفاده نمایید.

منبع: بیمه پلاس https://bimepluss.ir

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین