-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

جراحی بینی برای این افراد ممنوع شد !

تقاضا برای انجام عمل زیبایی بینی همیشه زیاد بوده و در سال های اخیر افزایش بیشتری نیز پیدا کرده است. اما نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید این است همه افراد کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند و نمی توانند بینی خود را عمل کنند.

جراحی بینی برای این افراد ممنوع شد !

تقاضا برای انجام عمل زیبایی بینی همیشه زیاد بوده و در سال های اخیر افزایش بیشتری نیز پیدا کرده است. اما نکته ای که به آن باید توجه داشته باشید این است همه افراد کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند و نمی توانند بینی خود را عمل کنند. از مهم ترین دلایلی که موجب محدودیت هایی در انجام این پروسه زیبایی می شود ، ابتلا به بیماری های زمینه ای خاص است. البته باید به این نکته توجه داشت گاهی با کنترل شرایط می توان زمینه لازم را برای عمل کردن بینی مهیا نمود اما گاهی به بیمار پیشنهاد می شود برای حفظ سلامت خود برای همیشه از انجام این فرآیند زیبایی صرف نظر کند.

افرادی که نباید بینی خود را جراحی کنند !

بیمارانی که به کم خونی دچار هستند : پیش از انجام جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی برای شما آزمایشاتی را تجویز می کند تا از سلامت شما اطمینان پیدا کند. در طی این آزمایش هموگلوبین و غلظت خون نیز بررسی می شود. در صورتی که این فاکتورها در آقایان کمتر از 13 و در خانم ها کمتر از 12 باشد ، گفته می شود که فرد به کم خونی دچار است ؛ البته اگر هموگلوبین خون بیش تر از 10 باشد می توان به صورت کنترل شده این جراحی را انجام داد ؛ در غیر اینصورت به دلیل مشکلات قلبی که ممکن است برای بیمار رخ دهد ، این جراحی انجام نمی شود.

بیماران هموفیلی : این دسته از افراد از آنجایی که به مشکل انعقاد خون دچار هستند ، ممکن است در طی پروسه جراحی به دلیل خونریزی بیش از حد ، خطراتی برای آن ها ایجاد شود ؛ از این رو گفته می شود عمل بینی برای بیماران هموفیلی ممنوع است.

بیمارانی که آسم شدید دارند : تنها در یک صورت با وجود آسم می توان جراحی بینی انجام داد ، آن هم در شرایطی که بعد از انجام آزمایشات تنفسی پزشک متخصص پروسه بیهوشی و جراحی را مجاز اعلام کند. با این حال اگر فرد به آسم و مشکلات تنفسی شدید مبتلا باشد ، انجام این جراحی برای او ممنوع خواهد بود.

بیماران مبتلا به صرع : این دسته از بیماران تنها با مجوز و تایید متخصص مغز و اعصاب و در شرایطی که بیماری آن ها در مرحله پیشرفته ای نباشد ، می توانند برای عمل زیبایی بینی اقدام کنند ؛ با این حال لازم است داروها به موقع مصرف شوند تا خطری برای آن ها ایجاد نشود.

بیماران قلبی : گروه دیگری از افراد که جراحی بینی ممکن است برای آن ها خطرناک باشد ، بیماران قلبی هستند. اگر بیماری قلبی خفیف باشد با شرایط کنترل شده و تایید پزشک متخصص عمل بینی انجام می شود ، در غیر اینصورت به دلیل ریسک بالایی که برای این بیماران در طی بیهوشی و انجام عمل جراحی وجود دارد ، رینوپلاستی ممنوع اعلام می شود. از طرفی این گروه از افراد به مصرف داروهای رقیق کننده خون نیاز دارند ؛ در حالی که کاندیدای عمل جراحی حداقل به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند.

بیماران مبتلا به ms : از آنجایی که این پروسه با استرس و تنش هایی همراه است ، ممکن است این موضوع برای افرادی که به بیماری ام اس دچار هستند ، خطراتی را به همراه داشته باشد و علائم و وضعیت آن ها را بدتر نماید ؛ از این رو در صورت نیاز برای انجام این جراحی لازم است پیش از هر چیز در رابطه با نگرانی و ترس های خود با متخصص بیهوشی و جراح بینی مشورت نمایید و زمانی که به آرامش کامل رسیدید با تایید پزشک برای این جراحی زیبایی آماده شوید.

تالاسمی : این موضوع به نوع تالاسمی بستگی دارد. اگر به تالاسمی مینور مبتلا باشید ، مشکلی در روند جراحی ایجاد نخواهد شد تنها ممکن است کمی احساس ضعف و خستگی بعد از جراحی وجود داشته باشد که مشکل جدی به شمار نمی آید اما اگر تالاسمی شما از نوع ماژور است ، در صورت صلاحدید دکتر متخصص می توانید این جراحی را انجام دهید.

دیابت : از آنجایی که بیماری دیابت اختلالاتی در سوخت و ساز قند خون ایجاد می کند این موضوع مشکلات و خطراتی را برای جراحی بینی و سلامت بیمار به همراه دارد ؛ از این رو لازم است سطح قند خون کنترل شده باشد تا بتوان برای جراحی زیبایی بینی اقدام نمود ؛ در غیر اینصورت ممکن است آسیب های پوستی که در طی جراحی ایجاد می شوند به سختی بهبود پیدا کنند و این موضوع زمینه ساز بروز عفونت و مشکلات دیگر برای بیماران شود.

آیا تیروئید مانع انجام جراحی بینی می شود ؟

بله تیروئید می تواند اختلالاتی را در پروسه جراحی زیبایی بینی ایجاد نماید ؛ به همین دلیل برای جلوگیری از پیامدهای منفی لازم است به برخی نکات توجه شود. در واقع این پروسه برای بیمارانی که به تیروئید پرکار دچار هستند ، خطرناک می باشد ؛ همچنین بیهوشی می تواند اثرات منفی برای افرادی که به تیروئید کم کار دچار هستند به همراه داشته باشد و حساسیت هایی را ایجاد نماید و به هوش آمدن بیمار را با مشکل مواجه کند ؛ از این رو تا زمان که تیروئید کنترل نشده باشد ، به دلیل خطراتی که برای بیمار ایجاد می شود ، عمل بینی انجام نمی شود.

کلام آخر

اگر به بیماری خاصی دچار هستید ، هرگر این موضوع را از جراح بینی خود مخفی نکنید ، اگر جراحی زیبایی بینی برای شما ممنوع اعلام می شود تنها هدف حفظ سلامت و جان شما است ؛ بنابراین نسبت به این موضوع آگاه باشید و هوشیارانه عمل کنید.

منبع : www.dr-mohebbi.com

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*